Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

hyvät/huonot puolet Tdi

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Juu, näinhän se on, eli viivalle pitäis mennä. No, oli miten oli, niin ajellaan nyt toistaiseksi tällä nykyisellä pirssillä, vaikka vähän kuumetta tuollaseen a6:een onkin havaittavissa..... ;)

Tuossa kun Petri mainitsi tuon rengaskoon omasta passatistaan, niin tokihan se tuo isohko rengaskoko myös tuota kulutusta lisää.
    Omassa passatissani rengastuksena 225/40-18 edessä ja takana 255/35-18. Vanteina Rh:n zw3:t 9" ja 10" leveinä, eli ei se tämäkään yhdistelmä ainakaan vähennä tuota kulutusta! ;)

Comment

Petri -

mulla on A4 110 tdi quattro ja auto hiipui pikkuhiljaa ,etsin itse vikaa pitkään ja viimein vaihdoin Ilmamäärämittarin ja oli elämäni halvin "viritys" tuntui että tuli 50hv lisää.....

ostin ihan vw tiskiltä vaihto-osana kun sai 2 vuoden takuun osalle eikä ollut kuin 109?

vian huomasi luin laittoi vag.com kiinni ja ajoi motarilla satasta ja lähti polkeen niin käyrät erosivat todella pajon ,eikä tullut mitään vika koodeja....se vaan on loppu.

rengaskoko on mullakin 225*40*18" ja kulutus on 6L luokkaa

tv. marko

Comment

Vaihdoin 225/45/17 kokoset pyörät alle niin aavistuksen tippu kulutus muttei mitää isoa.
        Ilmamassamittari on vaihdettu joku aika sitten pierpurgiin, mutta ajatuksis on ollu logittaa tuo massamittari. Ei ole kerjenny tai jaksanu vielä. Pitäs käydä klemmarit ja ali/ylipaineputket läpi.

6l on semmosella inhimillisellä ajolla kulutus. Sanoivat rengasliikkeessä jotta kulutukseen voi vaikuttaa jonkun verran rengaspaineilla, mutta ei sitten tullu kysyttä että vähä vai paljo ilmaa. Nyt on 2.8 edes ja 2.5 takana (abc:n mittarin mukaan) ja jotenki tuntuis että kulutus nous aavistuksen. Sielä oli liikkeen jäljiltä 2.2

Ahtopaineet näyttäis pyörivän sielä 0.9:n pinnassa.

Comment

Juhannus reissulla mulla 110Hv quattro ilmastointi päällä ja 225/45 17 kumeilla kulutus oli n 5l/100km. Pääasiassa 80 ja 100:en teitä. Moottoritietä jos joutuu ajamaan niin silloin pyöritään siellä 6l/100km tienoilla.

Comment

1640 kg, 130 hv / 310 Nm, kulutus viimeisen 500 km:n aikana seka-ajossa 5.6L/100 km

Comment

Mulla A4 1.9TDi 130h koneella mallia B6 -02.
              Levin reissu pääsiäisenä nastakumeilla ja suksiboxi katolla 5.4l/100km keskinopeudella 91km/h.
              Kesällä ollut suurin osa kaupunkiajoa ja keskikulutuksena on 6.2L/100km (kumit 225/40/18, 3bar paineilla). Pienimmillään olen päässyt 4.7l/100km matka-ajossa (oikein kun yrittää).

Mielenkiintoista lukea muiden kulutuksista...

Comment

Mulla toi TDI menee pääsääntöisesti karvan yli kuudella litralla. Mutta mun ajot onkin viime aikoina olleet nurkkapyörittelyä ja sitten kun on evry-mod vielä.
                Matka-ajoa kun tulee sekaan, niin heti laskee 5.x kulutuksiin ja jos koko tankin ajais pelkkää matkaa, niin nelosellakin vois alkaa.

Comment

Working...
                X