Kiitos tiedoista minäpä tutkistelen asioita
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 3.0 TDI quattro vm 2005 hyytyi kesken ajon
Collapse
X
-
Meillä kävi samanlailla. Sytytti hehkuvalon ja sammui suoraan ajosta.
Autona a4 b8 avant -08 CCWA tiptronic ajettu 108000 km.
Korkeapainepumpun hihna on ehjä.
Ensiapuna vaihdettiin polttoainesuodin, ei vaikutusta. Polttoainesuodattimen ja pumpun välisestä liitoksesta kokeiltiin ja polttoaine lensi kaarella. Eli ainakin jotakin elämää sähköpumpuissa on, molemmat tankissa oleva ja suodattimen vieressä oleva pitävät ääntä ts ei ainakaan jumissa.
Vikakoodit luettiin vcds:ällä ja koodit tuli liian korkeasta ja matalasta railpaineesta, ja ainakin liian matalasta siirtopaineesta. Lisäksi liuta muita koodeja jotka on jäänyt nollaamatta aiemmin, sekä liian alhaisesta jännitteestä johtuvia.
Vikakoodien nollauksen jälkeen ainoat koodit on saatu liian alhaisesta jännitteestä satunnaisista paikoista. Ja en tallentanut koodeja, kun nohevana ajattelin saavani uuden oikeasta vikapaikasta.
Polttoainepaineita logitin ja rail tavoitepaine on 300 000 hpa. Paine on sammuksissa n 6000 hpa, startatessa vaihtelee voimakkaasti pääasiassa 40 000 - 50 000 hpa. Välillä hetkellisesti paine käy yli 100 000 hpa jolloin auto ehtii sytyttää yhden tai kaksi sylinteriä, jolloin paine romahtaa takaisin 40 000 hpa. Starttauksen lopettaessa paine tippuu nopeasti taas 6000 hpa.
Kysymys kuuluu onko railpumppu, pumpun säädin vai jotain muuta pimeänä? Miten kauan täytyy startata, että saa vikakoodin liian alhaisesta railpaineesta?
Akku on yön yli laturissa ja huomenna taas uudella innolla kimppuun.
Comment
-
Jos pumppu menny nii joutuu mahollisesti vaihtaa suuttimet tai putsaa ne, tankin ja kaikki linjat huuhtelee. Siis jos pumpusta irronnut metallia. Yleenä ku ku pumppu mekaaniseti hajoo ni ei nouse paineet melkeimpä yhtää taas jos se pumpun säädin jumittaa ni voi painetta vähän nostaakki.Viimeksi muokannut jarppa^; 9.3.2017, 17:00.
Comment
-
Joo on pumpusta irronnut metallia. Tarkoitus on putsailla ainakin moottoritilasta linjat.
Pääseekö sitä moskaa tankkiin asti, ja jos niin riittääkö suodattimessa putsausteho? Ei hirveästi innostaisi ruveta tankkia puhdistamaan. Pystyykö suuttimia paljoa kotikonstein puhdistamaan? Täytyy melkein varalta ostaa myös N276 jos sinne on tarttunut metallia väliin.
Linkin takana kuvia aiheesta https://veni.kuvat.fi/kuvat/Audi+A4+B8/
Comment
-
Sanon suoraa et tulee olee kallis korjaus, suuttimet pajalle. Tehtaan ohje taitaa olla et kaikki polttoaine tavarat pitäs laittaa uusiks paitsi tankin voi pestä. Kannattaa tosiaan putsaa kaikki paikat hyvin, tulee kaliiks korjautella suuttimia koko ajan ku ne menee metallista tukkoon.
Comment
-
Joskus Shellin koulutuksessa oli puhetta noista autojen suodattimista.
Ovat kalaverkkoa verrattuna hydrauliikassa käytettäviin.
Tämä siis vain huomautuksena tähän väliin, että voi olla viisasta se puhdistaminen kokonaisuudessaan, vaikka työläshän se toki on.
Voi siis mennä pikku paska läpi suotimesta, toki ne isot hileet siihen jää.
Nimen omaan se pikku muju on vihollinen siellä hydrauliikassa...
Comment
-
Hihna vaihdettu kuukausi sitten. Ehjältä näyttäs ja pumppu pyörii. Tankin pumppu ei vaan sano mitään kun virrat lyö päälle.
Kokrilin myös ottaa suoraan virrat pumpulle mutta ei siltikään lähde käyntiin. Joku anturivika eikä aukaise suuttimia(?)
Comment
-
Tietämättä tarkemmin konemallia. Onko korkeapainepumpun hihna ehyt (oliko näissä osassa moottoreista hihnalla)?
Comment
-
Sama auto ku ap, hyyty ajosta, ei vikavaloja. Starttaa hyvin, ei lupaustakaan käynnistyäkseen. Löpö tulee kyllä suutinputkille asti, remmi vastikään vaihdettu.
Nyt katottu VCDS:llä, railpaine startatessa pyöree 0, mutta vikakoodi pelkästään maffista. Luulis että paineanturista tai paineensäätöventtiilistä ois koodia antanu, tai ylipäätään liian alhaisesta rail-paineesta. Mistä ja mitähän tästä kannattas rueta tutkimaan..? Kuten mainitsin nii löpö tulee kyllä kp-pumpun läpi.
Comment
-
Onko kellään audiguruista tietoa:
A4 3.0TDI BKN hyytyi aamulla työmatkalla tienposkeen hehkun merkkivalo vilkkui, minä viisaana tutkimaan saako löpöä , ei saanut.
Tilasin taksin ja lähimmältä huoltoasemalta hain 20ltr löpöä ja tankkiin 20 sec starttausta ja lähti käyntiin polttoainesuodatin vaihdettu reilu vuosi sitten, nyt uusi odottamassa vaihtoa (tarpeellinen vaihto kun kun katselin vaihtoväliä)mutta eli onko noissa polttoainepumpuissa jotain häikkää ja onko niitä 1 vai 2 kun ristiriitaista tuo tieto on?(lisäksi on joku ns.imusuihkupumppu? jossain kuvassa) ja kumpi noista tekee sen että että kun ajaa vajaalla tankilla (200km ilmotti rangeksi alle 1/4 tankki) niin hyytyi ja lisäyksenä että auto nelikko ,kaiketikin kaikki 3.0tdi ovat?
Kiitollisena avusta.
Comment
-
kaikki viittaa siihen että ei saa polttoainetta, eli saannin voi tutkia : kirkas putki konetilassa liikkuuko startatessa polttoaine siellä?
itsellä samoja ongelmia 3.0 tdi jossa huomasin ettei nosta polttoainetta aikoinaan epäilin polttoainesuodatintinta
mutta omassa pakko on olla jossain pumppupuolella, siitä topikki minulla jos sinulla joku halppistesteri ja sanoo että rail paine alhainen
niin vika sama minulla
Thursday,09,March,2023,16:50:32:29768
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 23.3.0.0 (x64) HEX-V2 CB: 0.4631.4
Data version: 20230228 DS346.1
www.Ross-Tech.com
VIN: WAUZZZ8E45A481855 License Plate:
Mileage: 334180km-207649mi Repair Order:
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Chassis Type: 8E (8E - Audi A4/S4/RS4 B6/B7 (2001 > 2008))
Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 25 36 37 45 46 55 56 57 65
67 69 75 76 77
VIN: WAUZZZ8E45A481855 Mileage: 334180km-207649miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes Labels: 8E0-910-517.clb
Part No SW: 8E0 910 517 C HW: 8E0 614 517 BB
Component: ESP8 quattro H04 0180
Revision: 00000000 Serial number: 00000000000000
Coding: 0004425
Shop #: WSC 06325 000 00000
VCID: 270BF96B73EA50B26E9-8072
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC Labels: 8E0-820-043.lbl
Part No: 8E0 820 043 AK
Component: A4 Klimaautomat 2731
Coding: 00000
Shop #: WSC 00000
VCID: 6A8DC05FA568ADDAB17-50D0
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect. Labels: 8E0-907-279-8EC.lbl
Part No: 8E0 907 279 L
Component: int. Lastmodul ECE 0304
Coding: 10121
Shop #: WSC 06325
VCID: 3B23351B9A72E4521A1-4AC2
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags Labels: 8E0-959-655-94.lbl
Part No SW: 8E0 959 655 G HW: 8E0 959 655 G
Component: Airbag 9.41 H10 3230
Revision: 91H10323 Serial number: 0036M0025LT2
Coding: 0033622
Shop #: WSC 06325 000 00000
VCID: 3B23351B9F62E4521A1-806E
Subsystem 1 - Serial number: 6332DRB400B30825C
Subsystem 2 - Serial number: 6342DRB4015393ADS
Subsystem 3 - Serial number: 6352ARB400463CFBX
Subsystem 4 - Serial number: 6362ARB400463990E
Subsystem 5 - Serial number: 63729RB40046EAB2U
Subsystem 6 - Serial number: 63829RB40046E845P
2 Faults Found:
01794 - Control Module - Incorrect Chassis (VIN) Number
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Reset counter: 99
Time Indication: 0
00532 - Supply Voltage B+
002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 99
Time Indication: 0
-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel Labels: 8E0-953-549.lbl
Part No: 8E0 953 549 Q
Component: Lenksáulenmodul 0601
Coding: 04042
Shop #: WSC 06325
VCID: 41DF47F3F89E8E8240D-4AC2
1 Fault Found:
01330 - Central Control Module for Central Convenience (J393)
49-10 - No Communications - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments Labels: 8E0-920-9xx-8EC.clb
Part No SW: 8E0 920 931 D HW: 8E0 920 931 D
Component: KOMBI+WFS 4 H12 0040
Revision: 0040 Serial number: 00000000000000
Coding: 0007101
Shop #: WSC 11111 111 11111
VCID: 290FFF5365EE66C278D-5118
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer Labels: 8E0-920-9xx-8EC.clb
Part No SW: 8E0 920 931 D HW: 8E0 920 931 D
Component: KOMBI+WFS 4 H12 0040
Revision: 0040 Serial number: 00000000000000
Coding: 0007101
Shop #: WSC 11111 111 11111
VCID: 290FFF5365EE66C278D-5118
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 37: Navigation Labels: 4B0-919-887-BNS4.lbl
Part No: 4B0 919 887 E
Component: BNS 4.2 H05 BNO 0050
VCID: 35372323BC663222EC5-4B00
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv. Labels:. 8E0-959-433-MAX.clb
Part No: 8E0 959 433 BJ
Component: Komfortgerát T23 2431
Coding: 07024
Shop #: WSC 06325
VCID: 7AADF01FD5C81D5A417-4AC2
Subsystem 1 - Part No: 8E1959801B
Component: Tõrsteuer.FS BRM 0205
Subsystem 2 - Part No: 8E1959802B
Component: Tõrsteuer.BF BRM 0205
Subsystem 3 - Part No: 8E0959801A
Component: Tõrsteuer.HL BRM 0205
Subsystem 4 - Part No: 8E0959802A
Component: Tõrsteuer.HR BRM 0205
6 Faults Found:
01331 - Door Control Module; Driver Side (J386)
49-10 - No Communications - Intermittent
01559 - Drivers Door
58-10 - Can't Lock - Intermittent
00932 - Electric Window Motor; Drivers Side (V147)
62-10 - No or Incorrect Adjustment - Intermittent
01332 - Door Control Module; Passenger Side (J387)
49-10 - No Communications - Intermittent
01333 - Door Control Module; Rear Left (J388)
49-10 - No Communications - Intermittent
01334 - Door Control Module; Rear Right (J389)
49-10 - No Communications - Intermittent
-------------------------------------------------------------------------------
Address 55: Headlight Range Labels: 8P0-907-357.lbl
Part No: 8P0 907 357 B
Component: Dynamische LWR H01 0020
Revision: 00000001 Serial number:
Coding: 0000005
Shop #: WSC 31984 133 80504
VCID: 392F2F13955ED64208D-806C
No fault code found.
-------------------------------------------------------------------------------
Address 77: Telephone Labels: 8P0-862-335.lbl
Part No SW: 8P0 862 335 D HW: 8P0 862 335 D
Component: FSE_255x BT H18 0050
Revision: 00000001 Serial number: 00000000175831
Coding: 0001611
Shop #: WSC 06325 000 00000
VCID: 372B292BA35AC032FE9-50F4
No fault code found.
End----(Elapsed Time: 05:18, VBatt start/end: 12.8V/12.0V. VIgn 11.9V)-----
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
VCDS Release 23.3.0: SRI Reset
Control Module Part Number: 8E0 920 931 D Labels: 8E0-920-9xx-8EC.clb
Component:KOMBI+WFS 4 H12 0040, Coding:0007101
Operation: Please select an operation
************************************************** ************************************************** ********************
Channel Description Unit Current val. New val.
02 Service Reminder Status 1 ---
40 Mileage since Service km x100 219 ---
41 Time since Service Days 414 ---
42 Min Mileage to Service km x100 150 ---
43 Max Mileage to Service --- --- ---
44 Max Time to Service --- --- ---
45 Oil Quality 1 ---
46 Total Consumption --- --- ---
47 Soot Quantity km x100 316 ---
48 Thermal Load km x100 191 ---
49 Min Time to Service Days 365 ---
************************************************** ************************************************** ********************
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------Viimeksi muokannut jomppa10; 11.3.2023, 12:06.
Comment
-
jotain audin hyytymisestä
toimii näköjään jos yli puolitankkia polttoainetta mutta vähemmällä nuo ongelmat alkoi, onko siellä tankkisysteemissä
jotain joka voi aiheuttaa tämän? siirtopumppua tilaamassa, mutta mutta joissain kuvissa näkyi joku imusiirtopumppu joka on täysin mekaaninen, ymmärrän tuon pa-tankin rakenteen 2-osainen kun oikea neliveto onViimeksi muokannut jomppa10; 11.3.2023, 12:17.
Comment
Comment