Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi B8 2.0tdi kuumakäynnistys huono

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi B8 2.0tdi kuumakäynnistys huono

    Joo elikkä -08 vuosimallia oleva on, ongelmana on kuumana käyntiin lähtö. Avainta painamalla hörähtää normaalisti käyntiin mut sekunnin päästä sammuu ja hehkun valo jää vilkkumaan. Monesti saa sen 10x startata että jää käyntiin
    Kylmänä ei mitään ongelmaa eikä vikakoodia anna.. ideoita ? :D

  • #2
    joo, elikkäs, niin, joo, peruskysymykset ensin: Millä vikakoodit luettu? Yleismallin testerit eivät välttämättä näytä muistiin jääneitä koodeja jos vika ei ole päällä juuri sillä hetkellä. Jos koodeja ei ole, seuraavaksi tutkimaan lämpöantureiden näyttämiä esim. VCDS:llä.

    Comment


    • #3
      Ihan bluethoot testerillä.. Hehkurelette ja moottorin lämpötila-anturia moni veikkaillut. Mut kai se käytettävä ihan kunnon laitteella tutkituttavana.

      Comment


      • #4
        Joku lämpötila-anturi on todennäköinen vikakohde ellei muistissa ole vikaa. Kunnon testerillä voi lukea anturiarvoja kuumakäynnistyksessä ja katsoa mitä se näyttää. Vikaantunut anturi voi näyttää aivan väärää lämpötilaa, jolloin auto säätää ruiskutuksen, yms. väärin.

        Toinen vaihtoehto on ajonesto, mutta siitäkin pitäisi jäädä koodi mittaristoon ja moottorinohjainlaitteeseen.

        Comment


        • #5
          Kunnos testerillä koodit lukuun, veikkaan et EGR jää auki.

          Comment


          • #6
            P101600 vikakoodin anto, kampiakselin asennon ja nokka-asennon vastaavuus, satunnainen. Ja ilmansuodattimen ohitusläpän venttiili, pysyvää näytti. Eli voisko ilmamassamittari vaikuttaa kuumakäynnistykseen..

            Comment


            • #7
              Enemmän murehtisin tuota kampuran ja nokka-akselin vikakoodia. Ei niiden asennon pitäisi muuttua satunnaisesti, eli jakohihna tarkistukseen.

              Comment


                #8
                Vikakoodin perusteella ensimmäisenä jaon tarkastus. Ei voi tarkastaa testerillä, pitää käsin kääntää jako kohdalleen ja katsoa silmällä.
                Saattaa olla että helpottaa kun vetää keulan huolto-asentoon. Riippuu tekijästä.

                Comment


                • #9
                  itsellä tuli tuo sama vika jakopää remontin jälkeen ja sama vikakoodikin oli.nokka akselin asento tunnistin oli rikki.itsellä on 2.0tdi 125kw caha moottorityypillä.

                  Comment

                  Working...