Tervehdys,
maffia ja tippiä on käsitelty täällä useammassakin keskustelussa, mutta ehkä vielä mahtuu yksi.
Auto (A6 2009 3.0tdiq CDYA) tuntuu puhdittomalla alle 2000rpm. Reilummissa kiihdytyksissä voimaa on ihan riittävästi.
Aluksi MAF:
Maffi on vaihdettu puolisen vuotta sitten, Hitachin valmisma. Ohessa käppyrät ja liitteenä excel. MAF actual piikkaa kyllä nippanappa MAF specifiediin, mutta ei tahdo jaksaa pysyä siellä. Pitäiskö tuon piikata reilummin yli 1200mg/str vai onko tuo normaali? Liitteenä myös kuvaaja ahtopaineista (spec/actual)
Sitten Tippi:
Hieman turhan paljon tuntuu luistavan varsinkin pienillä vaihteilla (1-3), kunnes momentinmuunnin menee "TC regulated" tilaan 3-vaihteella. Ongelmana on myöskin se, että vaihteisto jää tasakaasulla ajettaessa "roikkumaan" pienelle vaihteelle ja isoille kierroksille vaikka isompikin vaihde olisi jo järkevää. Esimerkiksi siis 3-vaihteella ja 1800 kierroksella nopeuden ollessa 50kmh. Tippi-puolella hämmentämällä vaihtaa kyllä kiltisti neloselle.
Hieman yllättäen logeista näkee, että varsinaisesti lukkoon "TC Locked" tippi menee äärimmäisen harvoin (reilummissa kiihdytyksissä silloin kun RPM yli 2200). Heti kun kiihdytyksen löysää pois niin myös lukitus putoaa takaisin regulated-tilaan. Ohessa kaksi exceliä, toinen "kylmänä" jolloin vaihteistoöljy 40c ja toinen lämpimänä, jolloin vaihteistoöljy 70c. Lämpimänä menee helpommin lukkoon kuin kylmänä, mikä on tietysti loogista. Pitäiskö tuon vaihteistoöljyn olla normiajossa vielä lämpimämpää?
https://drive.google.com/open?id=0B8...2k2eEFiVXpYN2c
https://drive.google.com/open?id=0B8...Vc2VGlqQUxDTkk
https://drive.google.com/open?id=0B8...WZmcDVBMG8yRUE
maffia ja tippiä on käsitelty täällä useammassakin keskustelussa, mutta ehkä vielä mahtuu yksi.
Auto (A6 2009 3.0tdiq CDYA) tuntuu puhdittomalla alle 2000rpm. Reilummissa kiihdytyksissä voimaa on ihan riittävästi.
Aluksi MAF:
Maffi on vaihdettu puolisen vuotta sitten, Hitachin valmisma. Ohessa käppyrät ja liitteenä excel. MAF actual piikkaa kyllä nippanappa MAF specifiediin, mutta ei tahdo jaksaa pysyä siellä. Pitäiskö tuon piikata reilummin yli 1200mg/str vai onko tuo normaali? Liitteenä myös kuvaaja ahtopaineista (spec/actual)
Sitten Tippi:
Hieman turhan paljon tuntuu luistavan varsinkin pienillä vaihteilla (1-3), kunnes momentinmuunnin menee "TC regulated" tilaan 3-vaihteella. Ongelmana on myöskin se, että vaihteisto jää tasakaasulla ajettaessa "roikkumaan" pienelle vaihteelle ja isoille kierroksille vaikka isompikin vaihde olisi jo järkevää. Esimerkiksi siis 3-vaihteella ja 1800 kierroksella nopeuden ollessa 50kmh. Tippi-puolella hämmentämällä vaihtaa kyllä kiltisti neloselle.
Hieman yllättäen logeista näkee, että varsinaisesti lukkoon "TC Locked" tippi menee äärimmäisen harvoin (reilummissa kiihdytyksissä silloin kun RPM yli 2200). Heti kun kiihdytyksen löysää pois niin myös lukitus putoaa takaisin regulated-tilaan. Ohessa kaksi exceliä, toinen "kylmänä" jolloin vaihteistoöljy 40c ja toinen lämpimänä, jolloin vaihteistoöljy 70c. Lämpimänä menee helpommin lukkoon kuin kylmänä, mikä on tietysti loogista. Pitäiskö tuon vaihteistoöljyn olla normiajossa vielä lämpimämpää?
https://drive.google.com/open?id=0B8...2k2eEFiVXpYN2c
https://drive.google.com/open?id=0B8...Vc2VGlqQUxDTkk
https://drive.google.com/open?id=0B8...WZmcDVBMG8yRUE
Comment