Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hehkuvalon vilkkuminen ja limp mode

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hehkuvalon vilkkuminen ja limp mode

    No kesäiset heipat vaan tasapuolisesti kaikille näin alkuun!

    Omassa A6 2.0 TDI, BRE vehkeessä rupesi muutaman kilsan hiekkatiellä ajon jälkeen hehkuvalo vilkkumaan ja auto lysähti limp modeen. Sammutin vekottimen tien poskeen ja selasin pikaisesti foorumit puhelimesta. Huomasin tuon postauksen missä Pro Dieseliä tankkaamalla (tankattu pro dieseliä ostosta asti) ja pienellä polkemisella yhdistettynä voi tukkeumia saada karsittua. Käynnistin auton uudestaan ja lähdin ajelemaan ilman minkäänlaista ongelmaa, ajelin noin 20 minuuttia kierrokset tuolla 3000 tietämillä mitä tuo multitronic nyt antoi manuaalisti laittaakaan. Ajelin seuraavana päivänä vakiopajalle koodeja luetuttamaan ja parkkitutkan häiriötä lukuunottamatta mitään ei sieltä löytynyt. Kokeilivat Boschin ja VCDS:n kanssa.

    Kysytään nyt vielä poppamiehiltä alkuneuvoja, olisko helpoin ja nopein tapa lähteä tuon EGR:n kimppuun ja sitä lähtöputkea vilaista onko kuinka tukossa? Ja se hehkujen vaihto missä vaiheessa ikää / monennenko hajonneen kohdalla kannattaa vaihtaa? Pajalla ei osannut mututuntumalta sanoa onko ko. 2008 A6 Audissa ne ns. helpommat hehkut vaihdettavana. :D

    Tosiaan autolla tulee täyteen justiinsa 240 tkm niin alkaa olla siinä iässä, että pitäs jo jotkut DPF:t tai EGR:t ruveta olemassaolostaan ilmoitella. Itellä ei webastoa tai eberiä ole kiinni niin ei kehtais tuota EGR:ää ohjelmoida poiskaan.

  • #2
    Kyllä yleensä vikavalon vilkkuminen jättää vikakoodin, oliko ihan aito täysversio VCDS millä luki koodeja?

    Comment


    • #3
      En menny ite tarkistamaan versiota, mutta pari kuukautta takaperin sitten muutti toiseen pajaan ja uusi koko kaluston samalla. VAG käyttäjä/tietäjä kyseessä joten uskosin kyllä, että oli. Minä sen verran untuvikko vielä tämän koko konsernin kohdalla, että menee sormi suuhun jokaisesta ongelmasta :D

      Comment


      • #4
        Jos käyt uudestaan (olettaen että vika esiintyy uudestaan) niin pyydäppä sieltä se VCDS:n Autoscan-logi spostiin ja postaa tänne. Hehkuista sen verran, että kyllä ne kaikki kannattaa kerralla vaihtaa jos vaihtamaan lähtee, kun taitaa tässä koneessa olla venakopan sisällä. EGR/DPF-toimintahäröt jättää kyllä 100% varmasti koodin muistiin, oli tilapäinen tai pysyvä härö.

        Comment


        • #5
          Juu, pitää tutkailla tilannetta. Vakiopajakin muuttuu nyt pääkaupunkiseudulle muuttaessa, joten ehdotuksia otetaan vastaan kenelle hyvä olisi viedä jatkossa näytettäväksi (tuntihinta, sijainti, kokemuksia etc.). Toivottavasti ei nyt Vantaalle muuton aikana jättäisi tielle.... Olisi kai tuo molempien (EGR ja DPF) tyhjennys hyvä tehdä joka tapauksessa ennenkuin rupeaa kojetaulu vilkkumaan kuin tivolilaitteet. 250 tkm taitaa olla se virstanpylväs, missä yleensä oireet alkavat...

          Comment


            #6
            Suosittelen nimimerkkiä pulla.

            Comment


            • #7
              Soittelin asiakaspalautteen muodossa ko. liikkeeseen arkisia kirosanoja käyttäen jossa todettiin ohjelmiston olleen vanhempi versio. Menin paikan päälle uudestaan ja löytyi jo uusi versio (versio 15.7.3). Vikakoodiksi ilmeni 000564, eli turbon puolelle tipahti tämä keskustelu. Korjaaja epäili siivekkeiden jumittamista, johon maallikkona oli helppo yhtyä mukaan kun hehkuvalon vilkkuminen jäi siksi yhdeksi ainoaksi kerraksi.

              Kommenttina pajalta tuli vaan, että turbot kestävät VAG-konsernissa yleensä 300tkm asti eli vielä ei pitäisi olla ongelmia tiedossa, mutta varmasti riippuu käytöstä ja ylläpidon määrästäkin. DPF:n poistoa suosittelivat jos ei ole vielä ilmoittanut olemassa olostaan, Savonlinnasta kuulemma 400e pintaan ohjelmiston kera...? Ensimmäisenä tietysti tuli tuo multitronicin kestävyys jos pistää lisää polleja talliin, että miten sen kanssa käy...

              Loppu hyvin kaikki hyvin, näin toistaiseksi. :) Pientä polkemista tulee kuitenkin lähdöissä tapahtumaan, joko käsivalintaisesti tai sport-modella.

              Comment


                #8
                Turboja menee jos on mennäkseen. Yksi turbo on mennyt 1.9 TDI koneesta itsellä ja kilsoja oli silloin reilusti alle 200tkm. Kolmella muulla autolla on menty yli 400tkm, eikä varsinaista ongelmaa ole ollut. Ei edes siipien jumittelua.

                Comment


                • #9
                  Toi hehkuval vilkkuminen ja limpiin mene kuullostaa tutulta.

                  Mul oli samanlainen vika ja kysees oli ahtopaineen säätöventtiili “N75”venttiili.
                  Siivekkeet voi tarkis helposti nostamalla säätö vipua sormella ylöspäin. jos liikku n.10 mm nii on ok jos ei nii siivet jumis. Toi venttiili tekee sen et ku on menos paskaks nii menee limphome moodiin ja korjaantuu kun kääntää virrat pois ja takas päälle.

                  Comment

                  Working...
                  X