No kesäiset heipat vaan tasapuolisesti kaikille näin alkuun!
Omassa A6 2.0 TDI, BRE vehkeessä rupesi muutaman kilsan hiekkatiellä ajon jälkeen hehkuvalo vilkkumaan ja auto lysähti limp modeen. Sammutin vekottimen tien poskeen ja selasin pikaisesti foorumit puhelimesta. Huomasin tuon postauksen missä Pro Dieseliä tankkaamalla (tankattu pro dieseliä ostosta asti) ja pienellä polkemisella yhdistettynä voi tukkeumia saada karsittua. Käynnistin auton uudestaan ja lähdin ajelemaan ilman minkäänlaista ongelmaa, ajelin noin 20 minuuttia kierrokset tuolla 3000 tietämillä mitä tuo multitronic nyt antoi manuaalisti laittaakaan. Ajelin seuraavana päivänä vakiopajalle koodeja luetuttamaan ja parkkitutkan häiriötä lukuunottamatta mitään ei sieltä löytynyt. Kokeilivat Boschin ja VCDS:n kanssa.
Kysytään nyt vielä poppamiehiltä alkuneuvoja, olisko helpoin ja nopein tapa lähteä tuon EGR:n kimppuun ja sitä lähtöputkea vilaista onko kuinka tukossa? Ja se hehkujen vaihto missä vaiheessa ikää / monennenko hajonneen kohdalla kannattaa vaihtaa? Pajalla ei osannut mututuntumalta sanoa onko ko. 2008 A6 Audissa ne ns. helpommat hehkut vaihdettavana. :D
Tosiaan autolla tulee täyteen justiinsa 240 tkm niin alkaa olla siinä iässä, että pitäs jo jotkut DPF:t tai EGR:t ruveta olemassaolostaan ilmoitella. Itellä ei webastoa tai eberiä ole kiinni niin ei kehtais tuota EGR:ää ohjelmoida poiskaan.
Omassa A6 2.0 TDI, BRE vehkeessä rupesi muutaman kilsan hiekkatiellä ajon jälkeen hehkuvalo vilkkumaan ja auto lysähti limp modeen. Sammutin vekottimen tien poskeen ja selasin pikaisesti foorumit puhelimesta. Huomasin tuon postauksen missä Pro Dieseliä tankkaamalla (tankattu pro dieseliä ostosta asti) ja pienellä polkemisella yhdistettynä voi tukkeumia saada karsittua. Käynnistin auton uudestaan ja lähdin ajelemaan ilman minkäänlaista ongelmaa, ajelin noin 20 minuuttia kierrokset tuolla 3000 tietämillä mitä tuo multitronic nyt antoi manuaalisti laittaakaan. Ajelin seuraavana päivänä vakiopajalle koodeja luetuttamaan ja parkkitutkan häiriötä lukuunottamatta mitään ei sieltä löytynyt. Kokeilivat Boschin ja VCDS:n kanssa.
Kysytään nyt vielä poppamiehiltä alkuneuvoja, olisko helpoin ja nopein tapa lähteä tuon EGR:n kimppuun ja sitä lähtöputkea vilaista onko kuinka tukossa? Ja se hehkujen vaihto missä vaiheessa ikää / monennenko hajonneen kohdalla kannattaa vaihtaa? Pajalla ei osannut mututuntumalta sanoa onko ko. 2008 A6 Audissa ne ns. helpommat hehkut vaihdettavana. :D
Tosiaan autolla tulee täyteen justiinsa 240 tkm niin alkaa olla siinä iässä, että pitäs jo jotkut DPF:t tai EGR:t ruveta olemassaolostaan ilmoitella. Itellä ei webastoa tai eberiä ole kiinni niin ei kehtais tuota EGR:ää ohjelmoida poiskaan.
Comment