Hei,
Ongelmat alkoivat reilu viikko sitten kun lähdin aamulla töihin, tehot puuttuivat jo käynnistyksen jälkeen ja auto ei liikkunut ollenkaan normaalisti. Sitten myöhemmin maantienopeuksissa hehkun valo alkoi vilkkumaan ja auto limp modeen. Auto tien sivuun ja käynnistys uudelleen, mutta ongelma ei poistunut. Iltapäivällä kun ajoin autolla töistä kotia oli tilanne taas normaali ja tehot tallella.
Sama toistui kuitenkin parin päivän aikana ja syttyi lisäksi vielä moottorin valo, jonkin ajan päästä auto sammui vauhdista. Auto starttasi normaalisti, mutta ei käynnistynyt. Kuitenkin n 20min päästä kun testasin uudestaan auto lähti taas käyntiin ja sain ajettua limp modessa kotia asti. Tämän jälkeen auto sammuili jopa tyhjäkäynnillä pihassa ja en ole sen koommin ajellut.
Vaihdoin dieselsuodattimen ja testasin tankin pumpun jännitteet, näyttää hyvältä ja pumppu hurisee, ainakin siihen asti että auto taas sammuu. Kun auto sammuu, ei siirtopumppukaan enään pidä ääntä. Taas vartin päästä auto on valmis lähtemään käyntiin.. tarkistin suotimen, ainetta oli tarpeeksi koko ajan, joten en usko vian olevan siirtopumpulla. Vikakoodit on tyjätty 2kk sitten viimeksi, tälläistä kuitenkin nyt löytyi autosta.
17953 Kaasuläpän ohjausyksikkö; toimintahäiriö - katkonainen
18061 Vikakoodit ABS:n ohjaimessa - katkonainen
19804 Ahtopaineen ohjausvirtapiiri, sähkövika -katkonainen
16619 Ahdinpainesäätö; säätörajaa ei saavutettu -jatkuva
16706 Moottorin kierroslukuanturi, syöttöpiiri, ei signaalia -katkonainen
Huollossa kattoivat päällisin puolin turbolle meneviä liitoksia ja kaikki näytti hyvältä. Jäivät kuitenkin lomalle eivätkä ehtineet ottaa autoa sisään ja itse tarvin kulkuneuvoa joka päivä työssä, joten tein kiireissäni omat päätökset ja syytin ECU:a. Purkki on tällä hetkellä elehuollolla ihmeteltävänä.
Mikäli vika ei kuitenkaan ole eculla, tulisiko mieleen mistä muualta voisi ongelmaa koittaa ratkoa? Kenties releiltä tai johtosarjoilta? Vahvasti tuntuu siltä että vika on sähköinen.
Ongelmat alkoivat reilu viikko sitten kun lähdin aamulla töihin, tehot puuttuivat jo käynnistyksen jälkeen ja auto ei liikkunut ollenkaan normaalisti. Sitten myöhemmin maantienopeuksissa hehkun valo alkoi vilkkumaan ja auto limp modeen. Auto tien sivuun ja käynnistys uudelleen, mutta ongelma ei poistunut. Iltapäivällä kun ajoin autolla töistä kotia oli tilanne taas normaali ja tehot tallella.
Sama toistui kuitenkin parin päivän aikana ja syttyi lisäksi vielä moottorin valo, jonkin ajan päästä auto sammui vauhdista. Auto starttasi normaalisti, mutta ei käynnistynyt. Kuitenkin n 20min päästä kun testasin uudestaan auto lähti taas käyntiin ja sain ajettua limp modessa kotia asti. Tämän jälkeen auto sammuili jopa tyhjäkäynnillä pihassa ja en ole sen koommin ajellut.
Vaihdoin dieselsuodattimen ja testasin tankin pumpun jännitteet, näyttää hyvältä ja pumppu hurisee, ainakin siihen asti että auto taas sammuu. Kun auto sammuu, ei siirtopumppukaan enään pidä ääntä. Taas vartin päästä auto on valmis lähtemään käyntiin.. tarkistin suotimen, ainetta oli tarpeeksi koko ajan, joten en usko vian olevan siirtopumpulla. Vikakoodit on tyjätty 2kk sitten viimeksi, tälläistä kuitenkin nyt löytyi autosta.
17953 Kaasuläpän ohjausyksikkö; toimintahäiriö - katkonainen
18061 Vikakoodit ABS:n ohjaimessa - katkonainen
19804 Ahtopaineen ohjausvirtapiiri, sähkövika -katkonainen
16619 Ahdinpainesäätö; säätörajaa ei saavutettu -jatkuva
16706 Moottorin kierroslukuanturi, syöttöpiiri, ei signaalia -katkonainen
Huollossa kattoivat päällisin puolin turbolle meneviä liitoksia ja kaikki näytti hyvältä. Jäivät kuitenkin lomalle eivätkä ehtineet ottaa autoa sisään ja itse tarvin kulkuneuvoa joka päivä työssä, joten tein kiireissäni omat päätökset ja syytin ECU:a. Purkki on tällä hetkellä elehuollolla ihmeteltävänä.
Mikäli vika ei kuitenkaan ole eculla, tulisiko mieleen mistä muualta voisi ongelmaa koittaa ratkoa? Kenties releiltä tai johtosarjoilta? Vahvasti tuntuu siltä että vika on sähköinen.
Comment