Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 B8 2.0 TDI Multitronic, hehkun valo välähtelee kickdown-kiihdytyksessä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 B8 2.0 TDI Multitronic, hehkun valo välähtelee kickdown-kiihdytyksessä

    Otsikossa siis mainittu satunnaisesti tapahtuva oire. Eli jos esim. motarin rampilla painaa kaasun pohjaan, saattaa hehkun valo vilahahtaa muutaman kerran kiihdytyksen aikana.

    Vikakoodien luku tuotti seuraavat tulokset, jotka saattavat liittyä asiaan (tai olla tietysti erilliset viat):

    [COLOR=#000000]Moottori:[/COLOR]
    [COLOR=#000000]4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) [/COLOR]
    [COLOR=#000000] P0016 00 [096] - Incorrect Correlation[/COLOR]
    [COLOR=#000000] Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear[/COLOR]
    [COLOR=#000000]
    [/COLOR]
    Vaihdelaatikko:

    [COLOR=#000000]2225 - RPM Signal from ECU [/COLOR]
    [COLOR=#000000] P0727 00 [096] - No Signal[/COLOR]
    [COLOR=#000000] Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear[/COLOR]
    [COLOR=#000000]
    [/COLOR]
    [COLOR=#000000]Onkohan kellään kokemusta vastaavasta? Eipä tuo nyt menoa haittaa, mutta voisihan sen joskus korjata pois jos kyseessä on esim. jonkun liitoksen putsaus.. vai olisiko merkkinä jostain vakavammasta?
    [/COLOR]

  • #2
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...0/P0016/000022

    Tuo moottorin vikakoodi viittaisi ajoitus häikkään. Venynyt nokkaketju tai jakohihna. Että näin äkkiseltään lähtisin pajalle näyttämään.

    Comment


    • #3
      Sama veikkaus täältä. Kaverilla samanmoinen auto ja tulee samat oireet ennen kuin hihnanvaihto lähestyy.

      Comment


      • #4
        Kiitos vastauksista, tuon hihnan voisi tietysti tarkastaa/tarkistuttaa. Vaihtoon olisi vielä 60tkm.

        Voisikohan kyseessä olla kuitenkin että tuo "Engine Speed Sensor (G28)" alkaa tulla tiensä päähän, tuo toinen vikahan siihen aika suoraan viittaisi kun loota ei saa moottorin kierroslukuja ECUlta.. Pitääpä etsiä missä tämä on. Onko jollain ollut tämän kanssa ongelmia?

        Comment


        • #5
          Tuskin. Jos vika olisi itse anturissa, vikakoodi olisi toisenlainen. Toki sen vaihto on edullinen, jos haluaa kokeilla. Paljonko autolla ajettu?

          Comment


          • #6
            Näinhän se vikakoodi usein toisenlainen onkin jos anturi on "kunnolla" hajalla. Ulkomaan foorumeita kun lueskelin niin muutamassa paikkaa mainittiin että jos tuo anturi on sökö, se ei välttämättä anna "kunnon" vikakoodia ja monesti siihen liittyy sitten näitä sekundäärisiä koodeja. Sen puoleen voisin vaikka kokeilla vaihtaakin sen, jos ei paha nakki ole. Mutta ehdottomasti (ellei jopa todennäköisesti) voi olla myös hihnan venyminen syynä.

            Voisin vielä tarkentaa tuota oireilua, eli kyseessä on nimenomaan välähdys, ei vilkkuminen niin kuin moni raportoi. Eli juuri ja juuri huomaa että näkökentässä välähti jotain keltaista, mutta kun katseen kiinnittää mittaristoon ei välttämättä enää ehdi nähdä mitään. Autolla ajettu nyt 240tkm.

            Comment


            • #7
              Enpä paljon ajelisi itse tuossa tilanteessa ennen kuin jakopää tutkittu.

              Comment


              • #8
                Kannattaa aloittaa tarkistamalla jako ja vaihdella hihnaa.

                Comment

                Working...
                X