Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

audi a6 2.5tdi afb-98

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • audi a6 2.5tdi afb-98

    Joo ei vaihdettiin turbo ja noin 100km kauhea savu putkesta? Ahdin ilmeisesti rikki kun ottaa kellon paine letkun irti niin loppuu savutus.Vai?

    On Edelleenkin aikatehoton on vaikka map,maf magneettivenat ja vuodot tutkittuvaihdettu tosin egr:ää ei oo tulpattu.Vag com antaa vikakoodia et ei saa tarpeeksi painetta imupuolelle ei muuta
    Viimeksi muokannut tittiditii; 7.6.2016, 22:31.

  • #2
    antoi vikakoodiksi edelleen turbon vaihdon jälkeen

    intake manifold pressure control limit not reached

    Ainoastaa tuloputki coolerille tutkimatta... mites egr voiko vaikuttaa tilateeseen.

    Ihan hyvin vetää 1000-2900rpm mut sen jälkee katoaa vedot...

    Comment


    • #3
      Täällä sama homma, 00575 intake manifold pressure permanent. Liikkeelle lähtiessä tehoton mutta kun on ajanut jonkun matkaa niin toimii suht normaalisti. Voisiko n75 olla viallinen vai turbo jumittaa?

      Comment


      • #4
        Noissa alkupään ongelmajäte-v6 tdi:ssä huohotin menee tukkoon ja aiheuttaa savutusta. Tuon takia useita ehjiä turboja päädytty vaihtamaan eikä savutusongelmat ole korjautuneet. Tähän korjauksena huohottimen päivitys uudemman AKE-koneisen sykloni-malliseen.
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=37554
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=151006
        Egr kannattaa tulpata mahdollisimman nopeasti ja melkeinpä samalla purkaa imusarjat puhdistettaviksi (tai sitten ostaa Sonaxin diesel intake cleanerin).

        00575-vikakoodin syynä voi olla vuodot alipaineletkuissa tai viallinen N75. Ahdinkin voi olla vaurioitunut, mutta sillon luulisi olevan muitakin oireita? (Mahd. öljynsyöntiä, äänet ahtimesta...)
        http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/00575
        http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=96588

        '2.5v6 tdi tehoton'
        https://www.google.fi/search?ie=UTF-...JI-r8wep-YLYCg
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=126495
        Alkuperäinen +- 300tkm ajettu maf vie äkkiä enimmät menohalut jo valmiiksi nuhaisesta vehkeestä. Nokat kun kuluu tarpeeksi niin silloin ei venttiilit aukea tarpeeksi eikä koneeseen mene riittävästi ilmaa, aiheuttaa myös alentuneita huipputehoja. Keinuvipujakin voi tuossa tilanteessa tippua paikoiltaan ja silloin ei venttiili ainakaan aukea. Jos vcds löytyy niin kannattaa tarkistaa maf-arvot eikä tuo nokkien tarkastuskaan ole hirveä urakka.

        Loppunsa edellä oleva VP44 syöttöpumppu aiheuttaa myös kaikenlaisia oireita (savutusta, tehottomuutta ja käynnistysongelmia), mutta siitä tulee kyllä oma vikakoodinsa. Pumpun ajoitus jos on pielessä niin silloin voi myös tulla tehottomuutta ja savutusta, kannattaa tsekata pumpun ajoitukset.
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=107585
        Attached Files
        Viimeksi muokannut vV8m5; 11.6.2016, 18:26.

        Comment


        • #5
          vika paikallistettu.Väärin asennetut alipaineletkut sekä turbon siivet jumissa

          Comment


          • #6
            Mistä mahtaa löytyä n75 afb koneeseen? Eli 2.5tdi

            Comment


            • #7
              meinaatko sit mistä lähtee ne kolme putkea?.Mulla ylimääräiset magneetti venat egrälle ja turbolle.Tarkista turbon siivet eli toimiiko kello ja map anturi

              Comment


              • #8
                Tuossa kävin äsken tutkiskelemassa vielä autoa ja koitin sormilla liikutella sit kellon tankoa mutta eihän se mihinkään liikkunut, voiko olla turbo jumissa vaiko alipainekello kaput?

                E: mappi vaihettu viime kesänä uuteen boschiin

                Comment


                • #9
                  Se on aika vaativaa liikutella sormilla. Kokeile ottaa letku irti kellosta kun auto on käynnissä. Jos liikkuu nii ehkä kunnossa mut siivet voi olla jumissa. Imu letku irti ja puhdistus ainetta sisään ja koitella herkistelyä

                  Comment


                  • #10
                    Jotkut sanoo että pitäisi olla aika herkästi liikuteltavissa.. Tiedä sitten. Letkua käytin irti kun auto oli käynnissä ja se liikkuu sen 2-3 milliä.

                    Comment


                    • #11
                      Todennäköisesti siivet jumissa. Tippuuko tehot?

                      Comment


                      • #12
                        Tehon puutuminen tuntuu käynnistyksen jälkeen kun on lähtenyt ajamaan ja hiukan isommilla vaihteilla kovassa vauhdissa

                        E: mapin piuhan otin irti ja koitin kierrättää konetta paikallaan niin ottaa herkemmin ainakin kaasuun, eli yksi syy vois olla huono map anturi. Lisäksi nyppäsin egr:n letkun irti ja tukin sen, auttaako mitään?

                        E2: kävin moottoritiellä vähän ajelemassa niin ei jaksa oikein 4-5-6 vaihteilla kiertää loppuun asti kunnolla, noin 3000rpm loppuu vedot
                        Viimeksi muokannut Simooo; 12.6.2016, 11:14.

                        Comment


                        • #13
                          Tittidii laitatko kuvan alipaineletkuista sekä reijän mistä laitoit puhdistusainetta, lisäksi mitä ainetta käytit?

                          Comment


                          • #14
                            Siis turbolta dp irti niin sieltä saat ruikittua mr.musclea. Papukaijapihdeillä sitten renkkaa ylös-alas sitä vnt-vipua(lähtee turbon alipainekellolta ahtimen keskiosaan) vähintään 5min yhtäjaksoisesti ja sen jälkeen uusi satsi uuninpuhd.vaahtoa sisään ja uudestaan renkkaamaan. Ainakin muutaman kerran saa tehdä ja jos egrää ei ole tukittu vielä niin saa tehdä vielä myöhemmin uudestaan.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitoksia :) onneks löytää apua aina läheltä

                              Comment


                              • #16
                                Nyt on muscle käsittely tehty ja runkkasin sitä alipainekellom tankoo noin 10min ja lisäilin vaahtoo sinne vähän väliä. Putket kiinni ja kaasua niin tuli sellanen mustapilvi että tais siellä joku ahistaa.

                                Alhaalta vääntää huomattavasti paremmin mutta 3000rpm jälkeen ei oikein vieläkään tunnu vääntävän
                                Viimeksi muokannut Simooo; 12.6.2016, 13:38.

                                Comment


                                • #17
                                  Huomasin tuossa maffia katsellessani että sen piuhan liitin mikä tulee mappiin niin on ihan risainen eli yksi pinni heiluu siellä ihan miten sattuu

                                  Comment


                                  • #18
                                    Maf paska, katit tukossa, nokat loppu... onhan noita vikakohteita vielä jäljellä, jos kerran map ja n75 on jo tarkistettu ja toimiviksi havaittu?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jollakin jos olis tuo maffin piuha varaosana niin voisin ostaa pois sen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        No katso nyt ensin VCDS:llä mitä arvoja se MAF antaa. Jos johdoissa vikaa, niin heittelee minne sattuu. Ne johdot voi myös korjata.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X