Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2004 A6 Avant 2.5 TDI V6 nykii

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2004 A6 Avant 2.5 TDI V6 nykii

    Tervehdys foorumilaiset.

    Tuli hommattua tommonen karvan alle 250tkm ajettu, BDH koneella ja tippilootalla varustettu kulkine.
    Ongelmana olisi voimakas nykiminen ja pätkiminen 3000-4000rpm kierrosalueella.
    Mukavaa kun ohitustilanteessa vedot häviää..
    Vikakoodia tulee tuosta "mikäsenytoli" sensori suuttimesta (G80) ja vag comin mukaan pumpun ennakko olis myös hiukka persiillään. Voiko nuo aiheuttaa tuon nykimisen?

    EGR venttiilistä en ole varma onko laipattu tms.

    Vai pitäisikö vikaa lähteä etsimään laatikon puolelta, meinaan kun tuntuu että tuo nykiminen tapahtuu "pahimmin" 4 vaihteella.?

    Kiitos jo etukäteen!

  • #2
    Turha sitä nykimistä on laatikosta vielä alkaa hakemaan, jos kerran selvästi tulee vikakoodia anturisuuttimelta. Hytkyykö kone tyhjäkäynnillä? Ota se anturisuuttimelta tuleva liitin irti ja mittaa yleismittarilla vastus siitä. 90-120 ohmia pitäisi näyttää ehjänä.
    Pielessä olevat ennakot aiheuttaa myös nykimistä ja haulla löytyy 2.5v6 tdin nykimisistä keskustelua vaikka hurumycket :)

    Comment


    • #3
      Joo, en saanu mitään arvoja ulos tuosta liittimestä. Eli taitaa olla anturisuutin valmis.
      Ja ei hyydy tyhjäkäynillä.

      Comment


      • #4
        Päivitetääs hiukka tätä..
        Eli autoon on nyt vaihdettu uusi naftasuodatin. Sekä uusittu jäähdytinnesteen lämpötila-anturi ja ilmamassamittari. Oli "rikki". Ei vaikutusta nykimiseen.. Prkl!

        Eli olisiko se sitten tuo rikkinäinen suutin mikä aiheuttaa tuon nykimisen ja rynkytyksen.? On vaan sen verran tyyris osa ettei viitsis huvikseen vaihtaa..

        Tarkennetaan vielä sen verran että tuota nykimistä ei tapahdu kun tasaseen kiihdyttää mutta kun lyöt sandaalin lattiaan (kickdown) niin johan on piru irti.. =)

        Kiitos!

        Comment


        • #5
          Vikakoodia tulee tuosta "mikäsenytoli" sensori suuttimesta (G80)
          Tarviikos tuota enää arvuutella. Jos kerran antaa vikakoodia eikä se nollaamalla häviä niin vika suuttimessa tai sen piuhassa/liittimessä.
          Tarkasta nyt vielä se suuttimen johto ja liitin ja ruiski vaikka jotain elektroniikkapuhdistussprayta siihen.
          Jos ei auta niin kyllä jostain purkuautosta löytyy ehjä anturisuutin.

          E. Ja anturisuutin rikkisärkihauki, jos se vastusmittaus näyttää 0 tai ääretön.
          Viimeksi muokannut vV8m5; 9.7.2016, 21:45.

          Comment


          • #6
            Mites ahtopaineet käyttäytyy?

            Comment


            • #7
              Hitto mä en ymmärrä noista ahto jutuista mitään..
              Jotain kuitenkin sain kaivettua esille elm palikalla ja puhelimen DashCommand ohjelmalla.

              Ahdot tyhjäkäynnillä 97kpa, kierroksia 2000 159kpa, 2800rpm 190kpa, 3600rpm 226kpa ja maximit tais olla 255kpa.. En mä tajua noista mitään...

              Comment


              • #8
                Joo, alkoi ahtopaine homma hiukka kiinnostaan kun luki juttuja täältä netin syövereistä..Ja varsinkin kun muistu mieleen tilanne jossa ylämäki kiihdytyksen jälkeen auto varaohjelmalle ja koodia 0234.

                Hiukka tutkiskelin asiaa ja totesin että esim tuosta alipainekellon letkusta imemällä vnt tanko liikkuu jonkun 4mm ja hirvee soija otsalla pihdeillä jumpaten tankoa se liikkuu max 10mm.. Eli ilmeisesti siivet jumittaa.?

                Mites tuo ahdistimen irroitus? Lähteekö ihan yläkautta? Jos koittas vähän herkistellä..

                Comment


                  #9
                  Kyllä se yläkautta nousee aika helpostikin. Yksi mutteri vähän ilkeässä paikassa.

                  Tangon pitäisi aika herkästi liikkua koko matkan.

                  Comment


                  • #10
                    Päivitetääs taas.
                    Eli auto on nyt kunnossa. Nykimisen syynä oli ilmavaivat.
                    Vaihdoin kaikki polttoaineletkujen klemmarit, suuttimien paluuletkut ja sen suodattimen muovisen liittimen. Dadaa nykiminen loppui. =)
                    Anturisuutin vaihdettiin myös ja meno parani entisestään...

                    Comment


                    • #11
                      Nii eiköhän syy ollu siinä G80.

                      Comment


                      • #12
                        Nykiminen loppui ennen suuttimen vaihtoa...

                        Comment

                        Working...
                        X