Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 Avant -07 2.0 TDI 125kw hehku palaa ja tehot häviää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A4 Avant -07 2.0 TDI 125kw hehku palaa ja tehot häviää

    Moi

    Onko kenelläkään ajatuksia mikä voisi autossa olla vialla kun ajaessa moottoritiellä, hehkuvalo syttyy yht'äkkiä ja autosta häviää tehot. Kun pitää kaasun pohjassa vauhdin saa juuri ja juuri pidettyä ~120km/h mutta jos hiljentää niin se ei välttämättä enää siihen nouse. Pysähtymisen ja sammuttamisen jälkeen auto toimii taas. Toisinaan tuntuu, että hitaassa ajossakin auton veto olisi hieman epätasainen mutta silloin valo ei syty. Muita valoja ei ole ja vikakoodeja ei muistiin jää. Voisiko koodeja kenties jäädä jos katsoisi koodit heti kun hehkuvalo on vielä päällä?

    Hieman vastaavia tapauksia on täällä foorumilla näkynyt mutta lopullista ratkaisua ei juurikaan ole löytynyt vaan on järjestäen vaihdeltu sitä ja tätä. Autosta on vaihdettu kaikki pumppusuuttimet + johtosarja, ellei marmoripalatsi kusettanut ja vaihtanut vain viallista.

    Ongelma on tapahtunut nyt 5 kertaa ja aina moottoritiellä kun lasissa on ~120km/h.

    Todella ärsyttävä ongelma kun ei ole aavistustakaan missä vika on ja auto on muutenkin vielä ihan hyvä vaikka kilometrejä on jo 260 000.

    Kiitos mahdollisista vinkeistä.

    #2
    Vikakoodit lukuun.

    Comment


    • #3
      Vikakoodit on siis luettu pariin kertaan mutta niitä ei ole. Täytynee ostaa oma laite jotta voisi lukea heti tapahtuman jälkeen ennen moottorin sammuttamista.

      Comment


        #4
        Millä vikakoodit luettu? Jos hehkun valo syttyy ja menee vikatilaan, niin sata varmasti koodi jää. Ellei ole taas joku kyläsepän softa.

        Comment


        • #5
          Koodit luettiin Das Autossa (http://www.dasauto.fi/). Luulis että niillä ois ok vempeleet?

          Olen myös itse lukenut EML 327 piirillä varustetulla lukijalla, viimeksi tänään. Kokeilen ensi kerralla heti kun vika tapahtuu. Ja mitään moottorin vikavaloja ei siis tule, ainoastaan hehkuvalo.

          Comment


          • #6
            Villi arvaus voisi olla jumivat siivet turbossa.

            Comment


              #7
              Jostain vcds tai sit marmori. Kyllä siellä vikakoodia on.

              Comment


              • #8
                Ainiin, mielestäni katsastuksessakin luettiin vikakoodit eikä mitään. Eivätkö nekään käytä vcds:äää?

                Comment


                • #9
                  Miks ne ois lukenu katsatuksessa koodit? Ja ei kyllä käytä VCDS.

                  Comment


                  • #10
                    "1.1.2001 ja sen jälkeen rekisteröidyissä ottomoottorilla varustetuissa henkilö- ja pakettiautoissa OBD-mittaus on säädetty pakolliseksi katsastukseen liittyväksi toimenpiteeksi 1.1.2004 alkaen." En tiedä sitten koskeeko Diesel-moottoreita mutta muistelen katsastajan maininneen että ei vikakoodeja ja katsastustyölistassa on joku OBD.

                    Mutta yritän päästä johonkin VCDS:n omaavalle pajalle lukemaan.

                    Comment


                      #11
                      Ei tehdä diiseleihin odb "mittausta".

                      Comment


                      • #12
                        multa löytyy VCDS. laita privaa vaikka jos kiinnostaa.

                        Comment


                          #13
                          Audi A4 Avant -07 2.0 TDI 125kw hehku palaa ja tehot häviää

                          Mun veikkaus on myös jumivat turbon siivet silloin kun dpf:n poltto on päällä (Olettaen että sulla on tässä dpf vielä paikallaan). Exä teki samaa.

                          Comment


                          • #14
                            Dpf paikallaan.

                            Comment


                            • #15
                              Onko jumitukselle helppo tehdä jotain ja vaatiiko uusia osia?

                              Comment


                                #16
                                Itse en ehtinyt tehdä mitään ennen auton mentyä vaihtoon, sen verran harvakseltaan vika tuli päälle. Turbon huolto/vaihto oli kyllä mielessä.

                                Comment


                                • #17
                                  Mulla on myös VCDS Veikkolassa.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitokset jarppa^:lle. Oikeassa olitte, VCDS:llä löytyi seuraava vikakoodi:

                                    000665 - Boost Pressure Regulation

                                    P0299 - 006 - Control Range Not Reached - Intermittent

                                    Freeze Frame:

                                    Fault Status: 00000001
                                    Fault Priority: 5
                                    Fault Frequency: 2
                                    Reset counter: 9
                                    Mileage : 0 km
                                    Time Indication: 0

                                    Freeze Frame:

                                    RPM: 2304 /min
                                    Torque: 312.0 Nm
                                    Speed: 125.0 km/h
                                    85.41%

                                    Voltage: 14.01 V
                                    Pressure: 2492.1 mbar
                                    Pressure: 1895.7 mbar

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ja korjauksena alipainekellon vaihto, vai kuinka? Oletko testannut alipainetesterillä?

                                      Noita meni BRD:ssä jo takuuaikana.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ei aavistustakaan eikä taitoa tehdä asialle mitään. Lisää ehdotuksia otan mielelläni vastaan. :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tein EGR ja turbon kellon perus asetukset testerillä ja ne ok. Kävin ajamassa autoa testerin kaa,auto toimii normaalisti ahtojen pyynnit ja toteutus oli ok. Mun veikkaus et siivet jumittelee välillä, jos kello noista menee , niin sillon vika on pysyvä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Edellisen kanssa samoilla linjoilla. Ahtimen vaihto edessä (tai puhdistus/herkistys jos haluaa harrastaa).

                                            Comment


                                            • #23
                                              Joo, jarppa^:n kanssa puhuttiin turbon vaihdosta mutta kuullosti kyllä niin kalliilta hommalta, että en tiedä raaskinko näin vanhaan autoon lähteä tekemään. Jos joku on menestyksekkäästi saanut homman kuntoon puhdistuksella niin olisi kiva kuulla lisää.

                                              Jossain forumin samankaltaisissa vikakoodeissa on ollut jotain vuotavia letkuja, onko tämä nyt kuinka varma, että ongelma on itse turbossa?

                                              Comment


                                                #24
                                                Jossain forumin samankaltaisissa vikakoodeissa on ollut jotain
                                                Tällaisiin väitteisiin kaivataan linkkejä että voi kommentoida.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Siis itse en paljoa moottoreista ymmärrä mutta tämmöinen osui silmään:
                                                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=P0299

                                                  Viimeisenä P0299 ollut yhä läsnä ja sitten "Nyt korjaamolla löytyi vika. Yhdestä putkesta pääsi paineet karkaamaan kun oli halki."
                                                  Viimeksi muokannut Killeri; 2.6.2016, 09:31. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jos siellä ois ahtovuoto,niin kuulisi kyllä ja vika ei oisi ajoittainen. Voihan ton painestaa jos haluu. Toi alipaine ohjaus toimii ainakin kun sai noi perussäädöt tehtyy.(näkyy kun ilmamäärät muuttuu) Voihan siipiä pumpulla testaa mut jos ne toimii silloin ni ei se mitään auta. Ahto letku jos menee välillä lyttyyn, ni sitä on vaikea todeta. Ja tutkimistahan noi kaikki asiat vaatii. Mut melkeimpä aina se on turbossa vika., Tossa linkissä olu värän erillaista ongelmaa, sillä on kiihdyttäessä tullu vikaa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ensin MrMuscle käsittely ja sitten vasta turbon vaihto, jos ei auta. Kallistahan se on turbo vaihtaa, jos vika on vain karstassa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Juu mainitsin tosta puhistuksesta omistajalla mut sanoin et en ite noita harrasta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Tokihan voisin sitä puhdistusta eka kokeilla, riskeistä ja hinnasta riippuen ja jos löydän tekijän :)

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Jos ei halua itse harrastaa niin tuolta voisi löytyä apua kunnolliseen puhdistukseen:
                                                            http://www.turbotohtori.fi/Hinnasto

                                                            Paljonko autolla ajettu? Jos lähempänä 300tkm kuin 200tkm, niin saattaa olla ahtimessa välystä sen verran että kannattaa pistää koko ahdin vaihtoon. Ei se nyt älyttömän kallis operaatio ole, tonnin paremmalla puolella teettätettynä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X