Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AFN 1.9TDI teki kylmänä erikoisen tempun

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • AFN 1.9TDI teki kylmänä erikoisen tempun

    Elikkäs kylmällä koneella tuli vähän ripeämmin heti kiihdytettyä mitä ei yleensä tietenkään tule harrastettua. Ensin vetoja ihan normaalisti mutta kakkosella veto nyykähti kokonaan ja saman tien laitoin kytkimen pohjaan ja annoin rullata sivuun. Auto kävi koko ajan mutta vähän vaikeasti ja raskaasti. Kun sain pysäytettyä niin huomasin melekosen savutuksen ja kaasuun vastasi tosi huonosti. Pahempaa kolkatusta ym ääntä ei kuitenkaan kuulunut ja annoin käydä ja muutaman kymmenen sekuntia kun kaasua liputtelin niin savutus loppu ja alko pelaamaan ihan oikein.
    Tuon jälkeen vielä n.50 km ajoa ja ihan hyvin toimi, vikakooditkin luin eikä mitään herjoja.
    Oisko hyviä ehdotuksia mikähän tuossa mahto kummitella, autohan on -98 a6 c5 koneellakin rullailtu jo n.350tkm.

  • #2
    taattua paskaa VAG laatua...

    Kuulostais vähän suutin vialta.

    Comment


    • #3
      Mulla käy jokseenkin noin, jos joutuu kovasti kuormittamaan ekan puolen kilometrin sisällä. Käsittääkseni jälkihehkutus tippuu pois päältä, eikä soppa pala enää kunnolla. Tilanne kyllä korjaantuu parin sekunnin sisällä polkimen keventämisestä.

      Comment


      • #4
        äkkisavutus

        Tuttu ongelma.
        Ainakin minulla poistui, kun vaihdettiin turbon magneettiventtiili ( tais olla N75 tai jotain)

        Sellainen pieni mötikkä, jonne menee sähköpiuha ja useita letkuja. Yksi menee turbon säätökellolle.

        Sitä voi kuulemma myös koettaa puhdistaa.

        Comment


          #5
          Ja kylmänähän ei sitten oikeesti kannata antaa liikaa lämää. Antaa vaan koneen lämmetä ennenku alkaa vedättään oikeesti.
          Ei mikään ihme jos kylmänä jokin kilahtaisi. Porukoiden viitos diisselistä oli tullut kanki kurkkimaan, että kuka hemmetti se sielä kiusaa, lähes uutena.

          Comment

          Working...
          X