Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 TDI, ahtopaineet jne. (1Z) motti.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 TDI, ahtopaineet jne. (1Z) motti.

    Naku kysymyksiä:

    Minkähänlainen ahtopaine pitäisi olla vaki0 -93 1Z moottorissa?
    Ihmetyttää vain turbon elettämyys ja vetoa tuntuu tulevan vasta aivan yläkierroksilla.

    Tossahan on tolloinen läppämallinen massamittari, voisiko vikaantuminen vaikuttaa kulkuun?

    Mistähän muuten saisi edullisen!! lastun tuohon menopeliin?


    Taitaa vaan muuten tuntua toi kiisseli laiskalta bensapelien jälkeen...

  • #2
    Ahdot tuollaisessa 1Z moottorissa liikkuu vakiona siellä 0,8-0,9 nurkilla, kiihdytyksissä saattaa nousta hetkellisesti yli 1 barin.
    Tuossa moottoriversiossa jossa on läppämallin ilmamäärämittari ilmoitetaan max. väännöksi n. 180Nm kun taas kuumalanka mallissa 202Nm, ajoltaan tuo "vanha" malli tuntuu laiskemmalta ja juuri alavääntö ei ole lähellekkään niin hyvä. Mutta tuo kuumalankamittari on paljon vikaherkempi kuin tuo läppämalli.
    Lastuvalmistajia on useita, ei muuta kuin nettiä selaamaan!

    Itse koen sen toisinpäin: Tuntuu nuo bensakoneet kuolleilta dieselin jälkeen...

    Comment


    • #3
      Onko tietoa koska moottorin tyyppi vaihtuu? Muuttuuko ilmamäärämittarin myötä myös moottorin koodi? Tunnistaako eri tyypit jostain?

      Comment


      • #4
        Pystyykö tuohon 1z koneeseen muuten laittamaan heittämällä kuumalanka mallin ilmamäärämittarin?
        Näkeekö näistä vanhuksista vag-com:lla mitään järkevä??

        Comment

        Working...
        X