Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5 TDI AEL R5 -96 ei käynnisty, mikä neuvoksi ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5 TDI AEL R5 -96 ei käynnisty, mikä neuvoksi ?

    Nyt kaivattaisiin pikaisia apuja, sillä auto jäi työpäivän jälkeen parkkiin, kun ei suostunut lähtemään käymään. Starttaa nätisti vaikka miten pitkään, mutta ei edes lupaa.

    Seuraavat toimenpiteet on nyt tehty :

    - Vikakoodit luettu läppärillä, ei vikoja
    - Pumpun solenoidi naksahtaa virrat päälle käännettäessä
    - Solenoidille syötetty myös suoraan sähköä varmuuden vuoksi.
    - Pumpun rele vaihdettu
    - Sulake tarkastettu
    - Virtalukon pohja vaihdettu
    - Pumpun hihna ja hihnapyörien kiinnitys tarkastettu
    - Akku ladattu, virtaa on
    - Ainetta tankissa on reilusti
    - Pari ensimmäistä suutinputkea avattu, ainetta ei suuttimille tule


    Käyntihäiriöitä ei ole viimeisen kymmenen vuoden aikana ollut, ja myöskin käyntiin on lähtenyt aina. Ainoa havainto on, että viimeisten viikkojen tai kuukausien aikana noin joka 20. startti on ollut hiukan totuttua pidempi ennen käynnistymistä, kun normaalisti lähtee tulille heti.

    Lukuisat ulkomaiset ja kotimaiset nettikeskustelut luettu läpi vinkin saamiseksi, mutta ei ole ollut apuja.


    Mitä pitäisi koittaa tehdä seuraavaksi ?

    #2
    Kokeile ohittaa suodatin laittamalla letku pumpuun kiinni ja toinen pää kanisteriin jossa polttoainetta. Saa ainakin polttoainesuodattimen ja linjan suljettua pois. Joskus puhaltelin linjat paineilmalla varmuuden vuoksi myös.

    Olet vaihtanut siis releen sieltä apukuskin jalkatilasta?

    Comment


    • #3
      Muistaakseni tuo rele ohjaa vain sammutin solenoidia, joten ei pitäisi vaikuttaa polttoaineen saantiin. Pumppuhan imee mekaanisesti ainetta, kunhan vain pyörii. Ainoa, joka estää sen virtauksen suuttimille, on sammutinsolenoidi. Mikäli ainetta kulkee pumpulle saakka, on tuo solenoidi kaput. Jos taasen pumpulle asti ei ainetta tule, on linjat / suodatin jostain tukossa.

      Comment


        #4
        Aika paljon oli moskaa tankissa, kun toisen tankin vaihdoin. Näistähän ruostuu tankit aika iloisesti.

        Comment


        • #5
          Suodattimen ja jakajapumpun väliin läpinäkyvä letku ja nännipumppu. Ensin pitää varmistua että jakajapumppu saa ainetta. Epäilys kohdistuu siirtopumppuun tai ilmavuotoon polttoaineputkistossa tankilta suodattimelle.
          Kai tos siirtopumppu on?

          Comment


            #6
            Nokka ja pumppu siis pyörii startatessa?

            Comment


              #7
              Ei ole siirtopumppua. Jakajapumppu hoitaa kaiken homman.

              Comment


              • #8
                Jep, nokka ja pumppu pyörivät normaalisti.

                Siirtopumppua näissä tosiaan ei ole, jakajapumppu on imevä.

                Hantin jalkatilasta on vaihdettu rele 219 ja kuskin jalkatilasta rele 202.

                Polttoaineen suorasyöttö pullosta pumpulle vielä kokeilematta.

                Comment


                • #9
                  Jos ei suoraan pullostakaan ala syöttämään, sammutinsolenoidi vaihtoon (naksaus ei todista, että vapautuisi). Jos ei sekään auta, on pumppuun iskeny joku hapan. Nestepää korkannut tms.

                  Comment


                  • #10
                    Nyt syötetty pumpulle ainetta pullosta suoraan imuletkusta, ei mitään vaikutusta.

                    Seuraavaksi sitten ilmeisesti solenoidin vaihto ja sittemmin toisen pumpun kokeileminen.

                    Lisää vinkkejä kaivattaisiin edelleen...

                    Comment


                    • #11
                      löytyköhän vikaa?omassa sama vaiva

                      Comment


                      • #12
                        Pumpun ajoitus tietysti kannattaa myös tarkistaa. Vaikka aika epätodennäköistä olisi että nokkapyörä pyörähtäny.

                        Comment


                        • #13
                          Mullakin jäi ael pihaan. Hehkutti normaalisti ja lähti käynnistymään, mutta yhtäkkiä palasi startin pyöritettäväksi eikä ole enää sen jälkeen luvannutkaan. Suutinputkeja käytin löysällä, ainetta ei tule. Testasin nuo 202 ja 219 releet ja ne toimii.

                          Jos ajonesto päällä, niin autonhan vissiin pitäisi käynnistyä ja sammua sitten heti. Ainoa vikakoodi on airbagistä. Ainetta on tankissa. Pitää vielä kokeilla syöttää polttoaine suoraan kanisterista, kuhan saan sopivia lemmareita siihen letkuun. Sulakkeet tarkistin kuskinpuolelta kojetaulusta ja konehuoneesta. Ne oli ehyet.

                          Sammutin pitää semmosta tasaista vaimeaa naputusta, ei naksahda vain kertaalleen. Minkähän verran sille sammuttimelle saa antaa suoraa virtaa? Pitää vissiin liittää plus siihen johdon liitäntä paikkaan ja miinus pumpunrunkoon?

                          Auto on muuten jonku clubilaisen entinen. Herr Der Ringe lukee takalasissa. Tunnistaako kukaan omaksi?

                          Comment


                          • #14
                            Solenoidin ei ehjänä kyllä pidä naputtavaa ääntä. Jos ei ainetta suuttimille tule, voisi vika viitata siihen solenoidiin.

                            Comment


                              #15
                              Vaihda se pumpun rele varmuuden vuoksi. Ei ole kallis edes merkkitiskillä.
                              Mulla ei sammunut enään edes avaimesta, kun rele temppuili. Ja piti pärinää vaikka oli virrat pois tyhjäten tietysti akkua.

                              Comment


                              • #16
                                Tietääkö kukaan käykö volvon D5252T 2.5tdi:n ruiskupumppu suoraan audin 2.5tdi ael:ään?

                                Olisi kiire pumpun kanssa!

                                Comment


                                • #17
                                  Ei sovi kiinnikkeet.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Pystynkö siirtämään omasta pumpusta kiinnikkeet? Eikö pumpunrunko ole kuitenkin sama?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Muistelen, että sisukset on samat. Rungossa ja kiinnikkeissä eroja.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jaha... empä taida sitä sitten hommata

                                        Comment


                                        • #21
                                          Foorumilta muistaisin lukeneeni että joku on laittanu volvon pumpun audin ael ään.

                                          Comment


                                            #22
                                            Onko sähköt samanmoisilla liittimillä. Mulla on yksi ael pumppu varastossa, mutta jos sen myyn niin varmana hajoaa autosta pumppu.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kappas löysin haulla sen. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?p=842708

                                              Comment


                                              • #24
                                                Aat c4 on purussa netissä pari kun kattelin. Nestepää on pienempi. Muuten lie sama pumppu?

                                                Comment

                                                Working...
                                                X