Mihin öljy valuu jos kampikammion kansi vuotaa? Kyseessä siis 2.5 tdi V6 vm 2000. Öljyvuoto ei vaan lakkaa vaikka on vaihdettu jo vaikka mitä... Laturi on aivan öljyssä ja näyttää tulevan jostain sen yläpuolelta. Sinne ei vaan nää oikein mistään. Öljytikun luota tuo öljy valuu ylemmän öljypohjan päälle ja siitä alas. Jostain englannin kieliseltä sivulta luin että aiheuttaja voisi olla suodattimen jalka. Valuisi jossain piilossa tuonne alas... Onko kellään kokemusta?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kampiakselin etupään laippa vuotaa
Collapse
X
-
-
Kampikammio, eli moottorin lohko? Se on sitten moottorin kannen tiiviste, jos sitä tarkoitit. Kannen tiivisteen välistä tavara valuu joko lohkon päälle, tai lohkon kupeita myöten alas.
Öljysuodattimen jalka voi hyvinkin olla syyllinen myös.
Et maininnut, mitä kaikkea on jo vaihdettu. Venttiilikopan tiivisteet menevät myös ajan myötä koviksi, eivätkä enää oikein pidä. Se taitaa olla yleisin vuotokohde konsernin V-moottoreissa, nokka-akselien säteistiivisteiden ("stefa") lisäksi
-
Vaihdettu on venttiilikopan ja öljypohjien tiivisteet. Nokka akselin ja kampiakselin etu tiivisteet. Juuri tutkin tuota öljynsuodattimen jalkaa, on suht kuiva ympäriltä ja vettä lorottamalla sen juureen valuu alas liian takaa. Vesi tietysti on eri viskositeetilla... Ettei ihan samalla lailla käyttäydy. Ei kai auta kun pistää taas etupäätä paloiksi ja irrotella tuota laturia.
Comment
-
https://dl.dropboxusercontent.com/co...rqycUOiJD/file
https://dl.dropboxusercontent.com/co...xYgqQGyP8/file
Ja tätä vuotoa eivät huomanneet kun vaihtoivat jakopään...
Comment
-
Eli http://www.dropbox.com/s/3wwfutntd9q...55.29.jpg?dl=0
Vähän hankalaa kännykällä.
Nyt pitäs näkyy...
Comment
-
Tiivistelaippa on virallinen nimi tuolle. On tosiaan saattanut laipan tiiviste ottaa siipeensä lämmittämisestä. Vaatii taas ainakin toisen öljynpohjan irrottamisen kun tuota tiivistettä alkaa vaihtamaan. Tuon näköinen tiiviste. Suosittelen hakemaan alkuperäisen kun hintaa näyttäisi olevan alle 20€.
Comment
-
-
Tämä 2.5 V6 on vain sellainen moottori ettei siinä tahdo pitää mikään tiiviste :D Todella paljon vuotomahdollisuuksia. Hetken aikaa sai isänki auton kanssa vääntää että sai pihan pysymään puhtaana :D Näissä pienemmissä (150hp) moottoreissa tukkeutunut huohotin vielä lisää vuodon mahdollisuutta. Näihin on toki vaihdettavissa parempi huohotin joka ei tukkeudu.Viimeksi muokannut horch; 25.4.2016, 14:17.
Comment
-
Juu, olishan se kiva ettei naapurit valittas että likaantuu auton matot. Oon kyllä kivasti saanut yhdet ruudut tyhjää autopaikan molemmin puolin.
Jaa, kun tarkasti katsoo niin tuo nimarkin tiiviste on erilainen. Eli marmorilta meni tilaukseen. Joku 14 € ja otin varmuudenvuoksi noi o-renkaatkin vielä. Ei sitten varmaan vuoda.
Mulla ei kyllä ole huohotus ongelmia. Ei tunnu mitään tikun reiästä.Viimeksi muokannut TheCab; 25.4.2016, 15:02. Perustelu: Viestit yhdistetty, älä tee heti uutta viestiä perään, vaan editoi edellistä.
Comment
-
Juu, kyllä loppui. Käytin auton nyt sitten oikein alusta pesussa kun on nyt vuodoton. Oli tuossa pari pientä synnytystuskaakin... Oli tuon kaasuläpän painekellon jalka hajonnut. Varmaan kun syylarin vesiletkua irrotti niin sen verran lipsahtanut että tuo ohut muovijalka rikki. Tein siihen sitten leak fixistä uuden korvan ja tuin tuon vielä parilla nippusiteellä. Ja hyppäshän tuo jakokin 2 pykälää kun vedin hihnankiristimen väärästä suunnasta kireälle. Ei ONNEKSI vielä tullut vahinkoa. Nyt on kyllä pakko kertoa että älkää missään nimessä viekö autoa huoltoon Heikinlaakson Mekonomenille... Mulla oli diagnooseina kannentiivisteen vuoto ja kampiakselin takatiivisteen vuoto. Ei kummassakaan mitään vikaa! Vaihtoivat tuohon jakohihnan niin eivät nähneet tuota etulaipan vuotoa... Mitä v*#...? Mitähän olisivat tehneet kun olisin nuo kaikki rempat tilannu sieltä ja auto olisi vieläkin vuotanut öljyä???
Comment
Comment