Moikka!
Kuinka paljon lämpöä kampiakselin pultti kestää ilman että koneesta sulaa tiivisteet?
Auto: Audi A4 2.5 TDI V6 quattro vm 1999-2000.
Auton tarina:
Oli auto pajalla eivätkä saaneet kampiakselin pulttia auki, korjaamon ukko sanoi että joutui lämmittämään sitä aika reippaasti ilmeisesti jollain induktio lämmittimellä ennen kuin pultti irtosi. Tämän jälkeen autoon on ilmestynyt vaiva että kun kierrokset nousee johonkin 3000rpm paikkeille, sytyttää öljyn merkkivalon. Onkohan tuolta mahdollista palaa alakerrasta joitain tiivisteitä tms joka aiheuttaisi tuon öljyvalon syttymisen? Aikaisemmin ei tuon kanssa ole ollut mitään ongelmia. Audilta kysäisin niin autossa ei ole kun yksi öljynpaine sensori. Samalla kun tuo öljynpaine vika ilmeni alkoi autosta korjaamon mukaan löytyä vaikka mitä vikaa... Moniurahihnan kiristin vetää kuulema viimisiään, öljyä vuotaa ihan pirusti oikean puoleisen kannentiivisteen välistä(pientä öljyvuotoa olen kyllä huomannut) Kampiakselin takatiiviste vuotaa öljyä ja koko vauhtipyörä on öljyssä(aiheuttaisi varmasti kytkimen luistoa jos pitäisi paikkansa).
Mietityttää että pitäisikö ottaa yhteyttä johonkin kuluttaja asiamieheen tms??? Tuntuu siltä että keksivät vikoja että saisivat lisää korjattavaa.
Kuinka paljon lämpöä kampiakselin pultti kestää ilman että koneesta sulaa tiivisteet?
Auto: Audi A4 2.5 TDI V6 quattro vm 1999-2000.
Auton tarina:
Oli auto pajalla eivätkä saaneet kampiakselin pulttia auki, korjaamon ukko sanoi että joutui lämmittämään sitä aika reippaasti ilmeisesti jollain induktio lämmittimellä ennen kuin pultti irtosi. Tämän jälkeen autoon on ilmestynyt vaiva että kun kierrokset nousee johonkin 3000rpm paikkeille, sytyttää öljyn merkkivalon. Onkohan tuolta mahdollista palaa alakerrasta joitain tiivisteitä tms joka aiheuttaisi tuon öljyvalon syttymisen? Aikaisemmin ei tuon kanssa ole ollut mitään ongelmia. Audilta kysäisin niin autossa ei ole kun yksi öljynpaine sensori. Samalla kun tuo öljynpaine vika ilmeni alkoi autosta korjaamon mukaan löytyä vaikka mitä vikaa... Moniurahihnan kiristin vetää kuulema viimisiään, öljyä vuotaa ihan pirusti oikean puoleisen kannentiivisteen välistä(pientä öljyvuotoa olen kyllä huomannut) Kampiakselin takatiiviste vuotaa öljyä ja koko vauhtipyörä on öljyssä(aiheuttaisi varmasti kytkimen luistoa jos pitäisi paikkansa).
Mietityttää että pitäisikö ottaa yhteyttä johonkin kuluttaja asiamieheen tms??? Tuntuu siltä että keksivät vikoja että saisivat lisää korjattavaa.
Comment