Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI BKN rötää ja tehoton

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Viikonloppu vietetty mukavammissa merkeissä, mutta tänään taas katiskan kimppuun. Kokeilin varsin, että mitä tuumaa pienen seisomisen jälkeen, mutta ihan sama meininki ja kun kaasua polki niin kiekat laski ja sammui koko kapistus. Tutkailin samalla tuota ympäristöä tarkemmin ja kyllä siihen tarvitaan gynekologin kädet ja paremmat vermeet mitä itseltä löytyy. Eli aamulla pitää soitella pajat läpi ja sen jälkeen hinausauto noukkimaan tuo laitos täältä korvesta.

    Laitan Jere sulle yv:tä tuosta säätimestä.

    Comment


      #32
      Tämä lähti tosiaan hinurilla pajalle ja tänään oli korjaamolla aikaa vilkaista. Vika oli loppupeleissä osassa nro G247. Siitä oli lähtenyt toinen pinni mystisesti liittimestä lähes irti. Se on nyt fiksattu ja auto pelaa normaalisti. Oli se pienestä sitten loppuunsa kiinni. Allekirjoittaneelta löytyy ylimääräinen uusi ja käyttämätön Boschin määränsäädin jos joku tarvitsee..

      Comment


        #33
        Eli paineanturin liittimessä vika? Käsittääkseni pitäisi pelata ilman tuotakin, mutta kosketushäiriö voi tietysti aiheuttaa erikoisia oireita.

        Comment


        • #34
          Lähtikös tämä toimimaan? Mikä demonisoi?

          Comment


            #35
            Olin pari viikkoa ulkomailla niin en sen kummemmin kerennyt päivitellä. Tosiaan lähti toimimaan. Vika oli juurikin paineanturin liittimessä. Korjaamon kaveri oli korjannut liittimen kunnolla jollain mustalla mössöllä (kuumaliimaa vissiin?). Nyt auto on pelannut pari tuhatta kilometriä moitteitta. Ja nyt se puuhun koputus, kopkop. :)

            Comment


            • #36
              A6 2.7 tdi 2008 bpp moottorilla teki eilen töistä lähtiessä todella pitkän startin ennen kuin lähti käymään. Pelasi ja kävi kaupungissa normaalisti noin 10 km sitten alkoi moottoritiellä vilkuttaa hehkun valoa ja käydä prötäämällä kuormitettaessa. Ajoin kuitenkin kotia. Tyhjäkäyntiä kävi koti pihalla kuitenkin nätisti. Mutta talliin ajettuani ei millään uudelleen käyntiin. VCDS antoi vikakoodiksi:
              004195 / P1063 fuel pressure regulation controll range not reached - mil on.

              Tarkastin rail pumpun hihnan ehyt oli ja vuosi sitten vaihdettu, Hain uuden polttoaine suodattimen ja vaihdoin ei vaikutusta, Sitten yhtäkkiä lähti käyntiin pitkän startin jälkeen kävi tyhjäkäyntiä aivan nätisti mutta kuormitettaessa prötää. Lähti heti käymään, kun sammutti mutta, kun seisoi 10 min ei lähtenyt enää. Sama vikakoodi tuli uudelleen.
              Mitä vcds:ssä katsoin vapaalla kaasuttaessa rail paine seurasi hyvin pyydettyä painetta. Siirto pumppu surahteli out put testillä. Onko kukaan joutunut vaihtamaan N276 polttoaineen paine venttiiliä tai voiko vuotavat suuttimet aiheuttaa tällälaista? savustusta tai mitään oiretta ei ole ilmennyt tätä ennen.



              Comment


                #37
                Tankkipumpulta kuulostaa

                Comment


                  #38
                  Itsellä vastaavia ongelmia aiheutti railin solenoidi.

                  Comment


                    #39
                    Nostellaas huvikseen tätäkin. Mulla BMK alko mennä ensin limppiin, tyhjäkäynnillä kylmänä rasittava humppaaminen ja sitten alkoi emergency shutdownit moottoria kuormittaessa. Se mikä teki vianhausta hieman mielenkiintoisen kun samaan aikaan laturista hajos jännitteensäädin ja se lataili välillä 18 voltin jännitteellä mikä sai aikaan erikoisia ominaisuuksia kuten abs ja esp valojen syttymistä ja sähkökäsijarrun malfunction herjaa. Välillä jarrun painallus hävitti vikavalot, välillä ei. Laturin vaihdon jälkeen sama sekoilu jatkui, mikään moduuli ei antanut sen ihmeempiä vikakoodeja, ainoastaan moottorinohjaus tarjosi koodia P1063 + jotain satunnaisia can väylän häiriöitä. Logittamalla välillä puuttui 50bar, välillä 300bar polttoainepainetta. Tutkittiin ja hutkittiin taas kaikenmaailman eri vaihtoehdot eikä millään meinaa löytyä vikaa ja kukaan muukaan ei ollut vastaavista ongelmista kuullutkaan ja olin jo penniä vaille painamassa sotaratsun meetvurstitehtaalle. Toisena vaihtoehtona kokeilla jostain vastaavasta moottorista vaihtaa testiksi railipaineanturia, määränsäädintä ja mitä kaikkea siellä nyt on.

                    Joskus ei vaan pitäis lähteä merta edemmäs kalaan ja pitäis tutkia perusasiat ihan ensiksi. Korkeapainepumpun remmistä oli hävinnyt kaikki hampaat. Uus remmi tupaan ja vetoja. Niitä muuten B5 jälkeen oo kauhean paljoa.
                    Kai tän evomallin nokkasorvin joutuu nyt sit ajamaan loppuun.

                    Comment

                    Working...
                    X