Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

1,9 TDI suutinongelma, pikaista apua kaivataan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Jos se käynnistä sammu niin eihän vika sillon akussa ole. Aukeaako sammutus/kaasuläppä? Tuleeko suodattimelta naftaa tandempumpulle? Pyöriikö nokka-akseli?

    Comment


    • #32
      Miten tarkastan sen, että ainetta tulee tandemille? Eikö se pumppu ime sitä itse. Jos otan tuloletkun irti niin eihän aine liiku mihinkään?

      Kaasuläppä oli aukiasennossa eikä tuntunut olevan jumissa.

      Comment


      • #33
        Nyt kun sinulla on akussa virtaa, pääset selvittämään sitä viallista suutinta.

        Eli, pidä laturi edelleen kiinni akussa, ota venttiilikoppa auki ja käytä niitä pumpparien liittimiä yksi kerrallaan irti. Se 4-pyttyhän on luultavasti kyseessä, mutta...

        Comment


        • #34
          Auto lähti käyntiin, mutta olipahan jumppa. Yhdessäkään suuttimessa ei ollut vikaa, vaan järjestelmässä oli ilmeisesti sen verran ilmaa, että en vain saanut sitä aiemmin käyntiin. Suihkautus pilottia niin johan syttyi. Alkuperäinen vika olikin siis kaikesta päätellen siinä johtosarjassa, jonka vuoksi auto alunperin sammahti. Nyt käy nätisti neljällä pytyllä, ja vcds antaa suuttimille korjausarvot -0,3 - +0,4.

          Nyt olen ajellut useita lenkkejä ja käynnistellyt toistakymmentä kertaa, ja joka kerta lähtee nätisti. Hienompi homma, joten kiitoksia kaikille vastaajille avusta, tässä savotassa meinasi mennä sormi suuhun... :)

          Comment


          • #35
            Onko jossain hyvää ohjetta tuohon johtosarjan vaihtamiseen? Onko liittimet erityisen ilkeät avata?

            Comment


            • #36
              Ja mitä se nykyää marmorilla kustantaa? Näistä johtosarjaongelmista viisastuneena voisi siis vaihtaa itselle tuon kerrankin ennenkuin vika iskee päälle...

              Comment


              • #37
                Ohje on vaikka tässä: ahtoputki irti, venttiilikoppa auki, liittimet irti suuttimista ja iso liitin johtosarjan päästä. Johtosarjaa hivutetaan ulos sen verran mitä tila antaa myöten ja pätkitään kappaleiksi tai lämmitetään ja taivutetaan. Itse tein jälkimmäisellä tavalla. Joskus nämä rungot kuulemma murenevat käsiin, joten kannattaa olla tarkkana. Sitten uusi sisään lämmittämällä ja liittimet paikoilleen. Liittimet ovat erittäin helpot irrottaa, ei ole mitään lukitusklipsejä. Johtosarja maksoi 118 euroa.

                Comment


                • #38
                  Kiitos Timo. Saat sen kuulostamaan erittäinkin yksinkertaiselta tehdä. Eräs (m)asentaja vaan sanoi joskus, ettei viiti alkaa ko. hommaa tekemään kun on niin veemäinen :o

                  Kuumailmapuhaltimellako uskaltaa lämmitellä? Onko hinta marmorin vai ebaysta?

                  Comment


                  • #39
                    Se on erittäin yksinkertainen juttu ihan harrastelijalle kuten minulle. :) Voisin keksiä helposti kurjempiakin hommia... Kuumailmapuhallin toimii, varovaisuutta vain peliin. Hinta on pölhön listahinta. Oli vähän kiire niin piti hakea läheltä.

                    Comment

                    Working...
                    X