Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI (1T) outo vikatila

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDI (1T) outo vikatila

    Tänään kolme kertaa sama juttu eri kuormitustilanteissa:

    Kone alkaa pätkiä, meno hyytyy. Kytkin pohjaan, jalka pois kaasulta. Kone kaasuttelee itsekseen miten sattuu ilman mitään näkyvää logiikkaa, pyörimisnopeusmittarin neula heiluu holtittomasti. Kone sammuu tai jatkaa arpomistaan, kunnes virrat katkaistaan. Uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii taas normaalisti, kunnes taas sama juttu.

    Säätövastus"lastu" poistettu ekan vikatilan jälkeen. Ei auttanut.

    Ei, VAG-COMia ei ole ja kotiin on päivän ajomatka.

    Ajatus siitä, että moinen vika iskee rekkaa ohittaessa, ei miellytä laisinkaan:-(

    Kone käy pikkasen normaalia kuumempana, muttei paljon. Tämä johtuu muista asioista. Muuten kaikki on niin kuin ennenkin.

    Mikä ihme voi moisen aiheuttaa?

  • #2
    Vikakoodit luettu Varkaudessa Laakkosella. Kerrassaan erinomaista palvelua! Neulan liikeanturin, pyörimisnopeusanturin ja imuilman lämmön satunnaisia vikoja. Iiceen anturin piuhan irroitus ei muuta asiaa, pyörimisnopeusanturi vaihdettu, polttoaineen hätäkatkaisun solenoidi vaihdettu. Apua saat listaveljeltä (kiitos Jani) ja tiepalvelumieheltä.

    Vika jatkuu, mutta esiintyy harvemmin.

    Mikä seuraavaksi vaihtoon? Ecu?

    Comment


    • #3
      Just noin se kone tuppaa käyttäytymään, jos ecu pätkii, esim. lastu ei pysy kannassaan tai on saanut systeemit vettä, nimim. kokemusta on.

      Comment


      • #4
        Antti (ja muutkin): Savossa seikkaillessa soittele 050 4902617. Vaikkei apua just siihen hätään löydy, niin melkein aina tuntee jonkun, joka tuntee jonkun jne. Kuten teit viime kesän Motoparkissa Kimmolle: veljet hoidetaan aina kotiin.

        Comment


        • #5
          Jari, laita tuo viestisi tuonne jäsenosioon oikealle paikalleen, lukaisin eilen tienpäällä tuon auttajalistan läpi muttei ollut kukaan oikein lähellä.

          Comment


          • #6
            veljet hoidetaan aina kotiin.
            Melkein kihosi tippa silmäkulmaan. Audilla ajellessa ei hyvä turvaverkko ole mitenkään tarpeeton;-)

            Jani on näköjään aamunvirkku, lähden kokeilemaan onneani taas tien päälle.

            Kaksi päivää istunut tien päällä tai tien sivussa kattoluukku auki. Työsuhderusketus:-)

            Comment


            • #7
              Olikos sulla Antti tuossa laitettu ihan oikeekin lastu? Jos kyllä, niin ekana kannattais tarkistaa, että se on kunnolla kannassaan (jos on kanta laitettu). Toinen juttu on tarkistaa ettei ecu oo saanu vettä. Yleensä näkyy hapettettumia, jos vettä on sinne päässy. Ässässä mulla oli boksi saanut vettä ja se toimi melkolailla paremmin, kun vetäsin boksin esille jalkatilasta ja jätin kuoret auki. Ts. se alkoi pätkiä vasta lämpimänä. Boksiongelmahan selviää sillä, että jos saa läppärin kiinni autoon silloin kun pätkimistä tapahtuu, niin ecuun ei saa ollenkaan yhteyttä.

              Kannattaa varmaan varmistaa, ettei tuossa ole samanlaista viritystä kuin urssissa, siinähän poksille meni sähköjä bensapumpun releen kautta ja relevika saatto aiheuttaa pätkimistä.

              Comment


              • #8
                Eikai tuossa ole kun tehoboksi joka on juoteltu ecun johtosarjaan.

                Comment


                • #9
                  Ennen ecun vaihtoa kantsis mittoa virta & maa. Päävirtarele 109 kannattaa kattoa, hajonneen tinauksen näkee paljain silmin.

                  Comment


                  • #10
                    Kiitokset vinkeistä. Nilkuttamalla päästiin kotiiin asti. Onneksi keli oli hyvä istua kattoluukku auki ja nauttia suvesta:-) Kulki hyvin, kunnes alkoi rykiä ja sitten tienposkeen jäähdyttylemään. Useampi sata km jatkuvaa pikku nykimistä olisi ollut ikävämpi juttu.

                    Ecu taitaa mennä vaihtoon.

                    Lyhyt analyysi eli perävalo: Jokin tuntematon elektroniikkakomponentti alkaa liikaa lämmittyään tulkita väärin pyörintänopeutta ja siten systeemi syöttää polttoainetta millä sattuu ennakolla. Tarpeeksi lämmittyään näyttää pyörimisnopeudeksi 0 - 6000 RPM, vaikka kone ei kävisikään, virrat vaan päällä.

                    Ei Mäntsälään jäämisestä hyötyä lienisi ollut, Petri Oppaan puhelinvastaaja kertoi miehen olevan lomalla maanantaihin asti ja Agrimarketista ei saane sopivia bokseja...

                    Comment


                    • #11
                      Aivolaatikko irroitettu. Pikku hapettumaa päällä yhdessä kulmassa yhden kiinnitysruuvin kohdalla, jostain on jossain vaiheessa saanut hieman vettä laatikon päälle.

                      Tuulilasin tiiviste on joskus vuotanut oikealta ylhäältä. Paikkaus mustalla silikonilla ainakin vähensi vuotoa huomattavasti.

                      Palattaessa jääradalta pätkäisi kerran kunnolla ohituksessa. Saattaa olla, että jo silloin oli orastavaa vikaa.

                      Comment

                      Working...
                      X