Nonni hyvä ostos oli tää.. vähän kyllä ennakoinki, mutta, että heti.. 2.0tdi brd ja ensin syttyy dpf-valo, sitte alko hehkuvalo vilkkumaan ja lopulta moottorihäiriö sekä limpmode päälle koodi: Koitin dpf:n regenerointia, tulos tämä?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
DPF regenerointi
Collapse
X
-
Vieras
-
Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viestiJoo laitellaan, kun kone käytössä. En tajunnut, ettei kuvalataus toimi S6 kanssa.. Onkohan palsta vai S6 ajastaan jäljessä..
Comment
-
Vikakoodi ja regeneroinnin herja. Tuli mieleen, että olenkohan yrittänyt tuota regenerointia väärällä koodilla. Olisiko jollakin varmaa tietoa miten 2.0TDI BRD regeneroidaan?
Address 01: Engine Labels: 03G-906-018-BMN.clb
Part No SW: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM
Component: R4 2.0l PPD1.2 G 4369
Revision: --H22---
1 Fault Found
008194 - Particulate Trap Bank 1
P2002 - 006 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 9
Reset counter: 40Viimeksi muokannut KuiKelo; 7.3.2016, 19:42.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreakPaine-eroanturi saattaa näyttää liian pieniä lukemia. Anturi viallinen, letkussa reikä, DPF viallinen. Tai jotain muuta.
Tuo koodi tulee mm. jos ajaa vakio-ohjelmalla tyhjennetyllä suodattimella.
Mitä tuo paine-eroanturi sanoo? Onko tuo ainoa vikakoodi?
Comment
-
Auton vikakoodit:
1 Fault Found
008194 - Particulate Trap Bank 1
P2002 - 006 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 11100001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 15
1 Fault Found
01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
1 Fault Found
02443 - Control Head
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00111100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
1 Fault Found
00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
En oikein osaa yhdistää noita muita, kuin DPF-koodin, päällä olevaan vikaan..
Nyt löysin toimivan koodin regeneroinnille, mutta silti päättyi erroriin.. Taidan luovuttaa ja kiikuttaa korjaamolle.. :( €€€€€€€Viimeksi muokannut KuiKelo; 8.3.2016, 20:14.
Comment
-
Nykyäänhän ovat vissiin alkaneet puuttuu noihin poistoihin. ? Kuulemma löytyy keinot testata. Mutta joo. Poisto on käynyt itselläkin mielessä. Ei vaan taida tässä salossa olla puljua, joka operaation suorittaisi ja kuinkahan tolla limpmodella uskaltaa ajella...Viimeksi muokannut KuiKelo; 8.3.2016, 20:58.
Comment
-
Onko muuten kaikissa tuo ilmalämmitin Z35, vai ainostaan jos ei ole OEM-webastoa? Itse en ole huomannut tuota Z35:sta omassa autossa jossa on siis Ardic.
Pääsetkö katsomaan soot-arvoa, ja miten tuo paine-eroanturi huhuilee? Kaverin 4F teki samaa vikakoodia, ja siinä taisi olla ranetettu jotain paine-eroanturin letkuja sikaflexillä tjms. JT fixasi sen kuntoon.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viestiNykyäänhän ovat vissiin alkaneet puuttuu noihin poistoihin. ? Kuulemma löytyy keinot testata. Mutta joo. Poisto on käynyt itselläkin mielessä. Ei vaan taida tässä salossa olla puljua, joka operaation suorittaisi ja kuinkahan tolla limpmodella uskaltaa ajella...
Ja vielä ei ole ainakaan konttoreilla tiedossa miten niitä tutkitaan.
Comment
-
VCDS:ällä sen pääsee lukemaan. Olethan lukenut http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...y_Regeneration
Jossain kohtaa 103, 104 tai 107 pitäisi löytää ne soot-arvot. Tuo 104.2 ja 104.3 näkyy vasta 5 minuutin ajon jälkeen tuon mukaan: http://www.audi-portal.com/en/diagno...u_10559.html#1
Tuossakin juttua asian ympäriltä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=100998
Edelleen tarkistaisin tuon paine-eroanturin G450 toiminnan ja sen letkuja sekä johtoja. http://forums.ross-tech.com/showthre...ptation-needed http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P2002/008194
edit: tuosta löytyi jotain ohjeita miten tuo G450 mitataan: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15754.0
Tsekkaa onko tuossa G450 anturissa elämää. Moottorinohjauksesta measuring value blocks, kenttä 067 kertoo miten tuo anturi toimii. Jos siellä ei ole eloa ja/tai arvot ovat aivan metsässä, tarkasta letkut DPF:ltä anturille sekä itse anturin sähköpiuhat.
Comment
-
Joo noilla ohjeilla sain yritettyä sitä hätäpolttoa. Melko kokematon näissä, kun tähän asti autoni ovat toimineet.. :D eli saattaa tulla tyhmiäkin kysymyksiä.. vastaukset ovat kyllä olleet asiallisia. :)
Mitenkä turvallista tuolla limpmodella on ajella?
E. Korjailtu ennakoivan tekstin virheitä.Viimeksi muokannut KuiKelo; 10.3.2016, 17:36.
Comment
-
Nyt kun ei ole varmaa mitä kaikkea tuossa on vikana, ei kukaan osaa varmasti sanoa. Jos pakolämmöistä on tietoa, niin siinä on yksi riskitekijä poissa. Kai se DPF voi mennä rikki, jolloin viimeistään sille pitää tehdä "jotain". Tämä voisi toimia hyvänä tekosyynäkin.
Harmi vain jos virheellisen paine-eromittauksen takia menee tuhoamaan muuten toimivaa DPF-suodatinta. Nuo ei tosin maksa kuin 300€ ebayssä nykyään.
Comment
-
Taisi löytyä syyllinen polton epäonnistumiseen? Paine-eroanturin lukemia tyhjäkäynnillä sekä +2000rpm.
Ymmärsinkö oikein, että p.anturi kuntoon niin poltto onnistuisi? Ellei sisältää muuta vikaa. Tosta ny ajattelin lähteä liikkeelle. Vielä kun löytäisi sen jostain.. :) Ilmeisesti pitäisi olla jossain tulipellin edustalla? Alhaalla vai ylhäällä?
E. Löyty?Viimeksi muokannut KuiKelo; 10.3.2016, 21:22.
Comment
-
Tuo kuva ei ole kyllä BRD:stä. Jos pääsee näkemään ne ohuet putket jotka DPF-pöntössä on kiinni, niin niitä seuraten pitäisi löytää tuo G450. Minä en tiedä mitä arvoja tuon pitäisi näyttää, mutta ei nuo kuvissa olevat lukemat vaikuta minusta kovin kaukaisilta siitä mitä painearvoja siellä saattaisi olla. Koitin nopsaan katsoa jos jossain olisi niitä ohjeellisia arvoja löytämättä niitä, koitan vielä ELSA:aa katsoa jos siellä olisi jotain.
Google tuo takaisin ACF palstalle :) edit: tuossa on vähän arvoja. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=75
Sieltä vinkkiä mistä löytyy myös miten saa tietää DPF täyttymisasteen. Katso vaikka tuota 068 groupia, kanava 2.
edit: ja tuossa: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...9&postcount=77 Hänellä tyhjällä DPF:llä 5.4 mbar, ja sinulla 97. Kai se on aika tukossa sitten?Viimeksi muokannut haraldh; 10.3.2016, 21:58.
Comment
-
Tuo 24mbar on tyhjäkäynnillä. 97 >2000rpm. Mutta onhan siinäkin eroa tuohon n. 5mbar.
Mä käsitin tän nyt niin tuosta:
"Kaverin 4F teki samaa vikakoodia, ja siinä taisi olla ranetettu jotain paine-eroanturin letkuja sikaflexillä tjms. JT fixasi sen kuntoon.",
että anturi olisi viallinen ja se olisi aiheuttanut, ko. vikakoodin ja pöntön regeneroinnin epäonnistumisen..
Comment
-
Melko täynnä, etten sanoisi... Viitaten tuohon:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...06&postcount=3
Comment
-
Väliaikatietoja. Sain tuon hätäpolton jotenkuten käynnistymään ja sen tuloksena tuo 068/2 laski aika reilusti. Hehkuvalon vilkutus, dpf-valo, limp-mode katosivat, mutta moottorin vikavalo jäi.
Kuitenkin, kun lähdin uudelle lenkille, niin 068/2 alkoi heti nousta ja dpf-valo syttyi taas vajaan 10km ajossa.. Olisko kenelläkään mitään ajatuksia tuosta? Olisiko tuo dpf kuitenkin vielä käyttökelpoinen ja vika sittenkin muualla, esim tuossa paine-eroanturissa?
Alla arvot ensin ennen polttoa ja sitten jälkeen.
Comment
Comment