Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

DPF regenerointi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • DPF regenerointi

    Nonni hyvä ostos oli tää.. vähän kyllä ennakoinki, mutta, että heti.. 2.0tdi brd ja ensin syttyy dpf-valo, sitte alko hehkuvalo vilkkumaan ja lopulta moottorihäiriö sekä limpmode päälle koodi: Koitin dpf:n regenerointia, tulos tämä?

    #2
    Ei aukea liitteet. Ne vikakoodit voisi varmaan laittaa tähän suoraan?

    Comment


      #3
      Tekstien kanssa, ei pelkkiä numeroita.

      Comment


      • #4
        Joo laitellaan, kun kone käytössä. En tajunnut, ettei kuvalataus toimi S6 kanssa.. Onkohan palsta vai S6 ajastaan jäljessä..

        Comment


          #5
          Kauanko ajoit vielä sen jälkeen, kun ilmoitti DPF:n täyttymisestä?

          Comment


            #6
            Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
            Joo laitellaan, kun kone käytössä. En tajunnut, ettei kuvalataus toimi S6 kanssa.. Onkohan palsta vai S6 ajastaan jäljessä..
            Samsung S6? Ainakin Xperiassa onnistuu selaimesta ihan samalla tavalla kuin tietokoneellakin.

            Comment


              #7
              Toimii S6:llakin.

              Comment


              • #8
                Vikakoodi ja regeneroinnin herja. Tuli mieleen, että olenkohan yrittänyt tuota regenerointia väärällä koodilla. Olisiko jollakin varmaa tietoa miten 2.0TDI BRD regeneroidaan?

                Address 01: Engine Labels: 03G-906-018-BMN.clb
                Part No SW: 03G 906 018 EM HW: 03G 906 018 EM
                Component: R4 2.0l PPD1.2 G 4369
                Revision: --H22---

                1 Fault Found
                008194 - Particulate Trap Bank 1
                P2002 - 006 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
                Freeze Frame:
                Fault Status: 11100001
                Fault Priority: 5
                Fault Frequency: 9
                Reset counter: 40
                Attached Files
                Viimeksi muokannut KuiKelo; 7.3.2016, 19:42.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja TDIfreak
                  Paine-eroanturi saattaa näyttää liian pieniä lukemia. Anturi viallinen, letkussa reikä, DPF viallinen. Tai jotain muuta.
                  Tuo koodi tulee mm. jos ajaa vakio-ohjelmalla tyhjennetyllä suodattimella.
                  http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...&postcount=107

                  Mitä tuo paine-eroanturi sanoo? Onko tuo ainoa vikakoodi?

                  Comment


                  • #10
                    Auton vikakoodit:

                    1 Fault Found
                    008194 - Particulate Trap Bank 1
                    P2002 - 006 - Efficiency Below Threshold - MIL ON
                    Freeze Frame:
                    Fault Status: 11100001
                    Fault Priority: 5
                    Fault Frequency: 15

                    1 Fault Found
                    01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
                    000 - - - Intermittent
                    Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1

                    1 Fault Found
                    02443 - Control Head
                    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent
                    Freeze Frame:
                    Fault Status: 00111100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1

                    1 Fault Found
                    00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35)
                    012 - Electrical Fault in Circuit - Intermittent


                    En oikein osaa yhdistää noita muita, kuin DPF-koodin, päällä olevaan vikaan..

                    Nyt löysin toimivan koodin regeneroinnille, mutta silti päättyi erroriin.. Taidan luovuttaa ja kiikuttaa korjaamolle.. :( €€€€€€€
                    Viimeksi muokannut KuiKelo; 8.3.2016, 20:14.

                    Comment


                    • #11
                      Niin. Jotkut ovat sitten myös tyhjänneet noita pönttöjä ja hankkineet softan, joka poistaa siitä aiheutuvan vikavalon. Tämä toki on laitonta, vaikka auto senkin jälkeen täysin normaalisti läpäisee katsastuksen päästötestit.

                      Comment


                      • #12
                        Nykyäänhän ovat vissiin alkaneet puuttuu noihin poistoihin. ? Kuulemma löytyy keinot testata. Mutta joo. Poisto on käynyt itselläkin mielessä. Ei vaan taida tässä salossa olla puljua, joka operaation suorittaisi ja kuinkahan tolla limpmodella uskaltaa ajella...
                        Viimeksi muokannut KuiKelo; 8.3.2016, 20:58.

                        Comment


                          #13
                          Onko muuten kaikissa tuo ilmalämmitin Z35, vai ainostaan jos ei ole OEM-webastoa? Itse en ole huomannut tuota Z35:sta omassa autossa jossa on siis Ardic.

                          Pääsetkö katsomaan soot-arvoa, ja miten tuo paine-eroanturi huhuilee? Kaverin 4F teki samaa vikakoodia, ja siinä taisi olla ranetettu jotain paine-eroanturin letkuja sikaflexillä tjms. JT fixasi sen kuntoon.

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja KuiKelo Näytä viesti
                            Nykyäänhän ovat vissiin alkaneet puuttuu noihin poistoihin. ? Kuulemma löytyy keinot testata. Mutta joo. Poisto on käynyt itselläkin mielessä. Ei vaan taida tässä salossa olla puljua, joka operaation suorittaisi ja kuinkahan tolla limpmodella uskaltaa ajella...
                            Carplus auttaa dpf:n kanssa.http://www.carplus.fi/


                            Ja vielä ei ole ainakaan konttoreilla tiedossa miten niitä tutkitaan.

                            Comment


                            • #15
                              Mistäs tuo soot-arvo löytyy? Mitään herjaa ei anna paine-eroanturikaan Mitenkäs sitä sitten tutkitaan?

                              Varmuudeksi on nyt kuitenkin varattu aika dpf:n suolistukseen sekä uudelleenohjelmointiin. Aika kuitenkin vasta 23.3, niin olisi vielä aikaa itsekin tutkia..

                              Comment


                                #16
                                VCDS:ällä sen pääsee lukemaan. Olethan lukenut http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...y_Regeneration

                                Jossain kohtaa 103, 104 tai 107 pitäisi löytää ne soot-arvot. Tuo 104.2 ja 104.3 näkyy vasta 5 minuutin ajon jälkeen tuon mukaan: http://www.audi-portal.com/en/diagno...u_10559.html#1

                                Tuossakin juttua asian ympäriltä: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=100998

                                Edelleen tarkistaisin tuon paine-eroanturin G450 toiminnan ja sen letkuja sekä johtoja. http://forums.ross-tech.com/showthre...ptation-needed http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...4/P2002/008194

                                edit: tuosta löytyi jotain ohjeita miten tuo G450 mitataan: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15754.0
                                Tsekkaa onko tuossa G450 anturissa elämää. Moottorinohjauksesta measuring value blocks, kenttä 067 kertoo miten tuo anturi toimii. Jos siellä ei ole eloa ja/tai arvot ovat aivan metsässä, tarkasta letkut DPF:ltä anturille sekä itse anturin sähköpiuhat.

                                Comment


                                • #17
                                  Joo noilla ohjeilla sain yritettyä sitä hätäpolttoa. Melko kokematon näissä, kun tähän asti autoni ovat toimineet.. :D eli saattaa tulla tyhmiäkin kysymyksiä.. vastaukset ovat kyllä olleet asiallisia. :)
                                  Mitenkä turvallista tuolla limpmodella on ajella?

                                  E. Korjailtu ennakoivan tekstin virheitä.
                                  Viimeksi muokannut KuiKelo; 10.3.2016, 17:36.

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt kun ei ole varmaa mitä kaikkea tuossa on vikana, ei kukaan osaa varmasti sanoa. Jos pakolämmöistä on tietoa, niin siinä on yksi riskitekijä poissa. Kai se DPF voi mennä rikki, jolloin viimeistään sille pitää tehdä "jotain". Tämä voisi toimia hyvänä tekosyynäkin.

                                    Harmi vain jos virheellisen paine-eromittauksen takia menee tuhoamaan muuten toimivaa DPF-suodatinta. Nuo ei tosin maksa kuin 300€ ebayssä nykyään.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Taisi löytyä syyllinen polton epäonnistumiseen? Paine-eroanturin lukemia tyhjäkäynnillä sekä +2000rpm.

                                      Ymmärsinkö oikein, että p.anturi kuntoon niin poltto onnistuisi? Ellei sisältää muuta vikaa. Tosta ny ajattelin lähteä liikkeelle. Vielä kun löytäisi sen jostain.. :) Ilmeisesti pitäisi olla jossain tulipellin edustalla? Alhaalla vai ylhäällä?

                                      E. Löyty?
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut KuiKelo; 10.3.2016, 21:22.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuo kuva ei ole kyllä BRD:stä. Jos pääsee näkemään ne ohuet putket jotka DPF-pöntössä on kiinni, niin niitä seuraten pitäisi löytää tuo G450. Minä en tiedä mitä arvoja tuon pitäisi näyttää, mutta ei nuo kuvissa olevat lukemat vaikuta minusta kovin kaukaisilta siitä mitä painearvoja siellä saattaisi olla. Koitin nopsaan katsoa jos jossain olisi niitä ohjeellisia arvoja löytämättä niitä, koitan vielä ELSA:aa katsoa jos siellä olisi jotain.

                                        Google tuo takaisin ACF palstalle :) edit: tuossa on vähän arvoja. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...2&postcount=75

                                        Sieltä vinkkiä mistä löytyy myös miten saa tietää DPF täyttymisasteen. Katso vaikka tuota 068 groupia, kanava 2.

                                        edit: ja tuossa: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...9&postcount=77 Hänellä tyhjällä DPF:llä 5.4 mbar, ja sinulla 97. Kai se on aika tukossa sitten?
                                        Viimeksi muokannut haraldh; 10.3.2016, 21:58.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuo 24mbar on tyhjäkäynnillä. 97 >2000rpm. Mutta onhan siinäkin eroa tuohon n. 5mbar.

                                          Mä käsitin tän nyt niin tuosta:

                                          "Kaverin 4F teki samaa vikakoodia, ja siinä taisi olla ranetettu jotain paine-eroanturin letkuja sikaflexillä tjms. JT fixasi sen kuntoon.",

                                          että anturi olisi viallinen ja se olisi aiheuttanut, ko. vikakoodin ja pöntön regeneroinnin epäonnistumisen..

                                          Comment


                                            #22
                                            Luulisi että vikakoodi olisi eri, jos pönttö olisi täynnä. Pääsitkö katsomaan täyttöasteen?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Melko täynnä, etten sanoisi... Viitaten tuohon:http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...06&postcount=3
                                              Attached Files

                                              Comment


                                              • #24
                                                Väliaikatietoja. Sain tuon hätäpolton jotenkuten käynnistymään ja sen tuloksena tuo 068/2 laski aika reilusti. Hehkuvalon vilkutus, dpf-valo, limp-mode katosivat, mutta moottorin vikavalo jäi.

                                                Kuitenkin, kun lähdin uudelle lenkille, niin 068/2 alkoi heti nousta ja dpf-valo syttyi taas vajaan 10km ajossa.. Olisko kenelläkään mitään ajatuksia tuosta? Olisiko tuo dpf kuitenkin vielä käyttökelpoinen ja vika sittenkin muualla, esim tuossa paine-eroanturissa?

                                                Alla arvot ensin ennen polttoa ja sitten jälkeen.
                                                Attached Files

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Se DPF carbon mass on täysin laskennallinen arvo. Nuo paine-erot kuulosta kyllä siltä että se pönttö on vaan tuhannen tukossa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tänään kaikki valot poissa auto ja käyttäytyy normaalisti. Ainoastaan vikakoodi: "Diesel particle filter efficiency below treshold bank 1." jäi.. Aika on vielä varattuna pöntön tyhjäämiselle, mutta mutta...

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Jos tuo on Passat, niin ei siinä kai BRD-konetta ole vaan samanlainen PPD mutta koodillaBMR, eikö niin?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Seison korjattuna.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ongelma toistui aina parin sadan kilsan ajon jälkeen... Nyt auto pelaa kuin unelma.
                                                          Viimeksi muokannut KuiKelo; 8.4.2016, 08:53.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Missä teetit hommat ja mitä kustansi? Vähän miettiny et jos tohon meijän Touraniin tekis jossain kohtaa saman operaation...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X