Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Q7 4.2 TDi DPF varoitusvalo syttyi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Q7 4.2 TDi DPF varoitusvalo syttyi

    Tuli pari viikkoa sitten tuontiauto Ruotsista Q7 2007 4.2 TDI ja nyt syttyi DPF varoitusvalo. Auton mukana tuli paljon kuitteja ja ilmeisesti on ruotsin päässä jo tuon filtterin kanssa tapeltu.

    Itse näitä kuitteja tutkineena tulkitsin seuraavaa:

    Ensimmäinen kuitti joulukuulta. Tästä kuitista ei selviä oikeastaan mitään mutta hinnan puolesta olisiko koitettu pesua tai putsausta tms.

    Tämän jälkeen viety audille tammikuun alussa ja ilmeisesti koitettu nollata vikakoodeja ja regeneroitu.

    Jonka jälkeen viimeisenä kuitti 1400 euron edestä jossa mainintana partikkelisuodatin. Eli olisiko koko suodatin nyt uusittu?

    Kävin tänään ajamassa 2*20 minuutin pätkän motarilla kierroksien ollessa noin 2500 mutta valo ei sammunut.
    Mistäs kannattaisi jatkaa?
    Sain kaverilta ross techin kaapelin lainaan ja luen vielä tänään vikakoodit autosta ja postaan ne tänne.
    Attached Files

  • #2
    On vaan asennettu kaksi hiukkassuodatinta, ja maalattu pari ovea. En usko että on uusia suotimia tuolla hintaa saanut.

    Joku saattaisi tyhjätä pöntöt ja ohjelmoida toimimaan ilman niitä, varsinkin jos kilsoja on lähempänä 200 kuin 100 tkm. Mutta sehän ei ole oikein sallittua.

    Comment


    • #3
      Mitäs nuo kaksi hiukkassuodatinta sitten mahtaisi olla?
      Hintansa puolesta joo ei taida kyllä ainakaan uudet suodattimet olla.


      Alla VCDS lukemat Group 105 ja 106

      Tuesday,01,March,2016,21:18:06:10525
      VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
      VCDS Version: 15.7.4.1
      Data version: 20160216
      www.Ross-Tech.com

      Mileage: 157130km-97636mi Repair Order:

      Address 11: Engine II (4L0 910 409 )
      21:17:57 Group 105
      0.00 (no units)
      39.0 (no units)
      39.0 (no units)
      730 km Mileage





      Tuesday,01,March,2016,21:17:48:10525
      VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 7 x86
      VCDS Version: 15.7.4.1
      Data version: 20160216
      www.Ross-Tech.com

      Mileage: 157130km-97636mi Repair Order:

      Address 11: Engine II (4L0 910 409 )
      21:16:58 Group 106
      0.00 (no units)
      39.5 (no units)
      39.5 (no units)
      730 km Mileage


      Imeisesti polttoa ei ole tapahtunut hetkeen?

      Comment


      • #4
        Oliko siellä mitään koodeja?

        Comment


        • #5
          Ei tähän aiheeseen mitään liittyen. Huono akku tuntuu aiheuttavan muutamia koodeja.

          Comment


          • #6
            Olisiko kenelläkään ohjeita että kuinka tuolle suoritetaan Emergency Regeneration?
            Näissä ohjeissa ei tuota 4.2 tdi moottoria ollut mainittuna... http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...y_Regeneration

            Comment


            • #7
              Näiden ohjeiden mukaan yritin saada regeneroinnin päälle. Kone jopa alkaa nostamaan kierroksia mutta keskeyttää ja täten ei edes pääse alkuun. mutta ainakin yrittää... Mikähän menee pieleen??

              tässä noita vikakoodeja:


              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 03: ABS Brakes Labels: 4L0-910-517-V2.clb
              Part No SW: 4L0 910 517 B HW: 4L0 614 517 D
              Component: ESP ALLRAD MK25E1 0010
              Revision: 00H30001
              Coding: 0103585
              Shop #: WSC 31414 790 00001
              VCID: 2959FAB080D03F7609-807C

              1 Fault Found:
              00668 - Supply Voltage Terminal 30
              002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00100010
              Fault Priority: 2
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 170
              Mileage: 156936 km
              Time Indication: 0
              Date: 2016.02.24
              Time: 19:52:09

              Freeze Frame:
              Count: 0
              Count: 2117
              Count: 128
              Count: 32512


              -------------------------------------------------------------------------------

              Address 08: Auto HVAC Labels: None
              Part No SW: 4L0 910 043 HW: 4L0 820 043 F
              Component: KLIMABETAETIGUNGH05 0060
              Revision: 00---012 Serial number: 00000030041313
              Coding: 0002072
              Shop #: WSC 31414 790 00001
              VCID: 61C9A290B860B73611-8034

              1 Fault Found:
              01592 - Air Quality Sensor (G238)
              014 - Defective
              Freeze Frame:
              Fault Status: 01101110
              Fault Priority: 3
              Fault Frequency: 4
              Reset counter: 141
              Mileage: 157138 km
              Time Indication: 0
              Date: 2016.02.29
              Time: 21:22:47

              Freeze Frame:
              Temperature: 11.0°C


              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 34: Level Control Labels: None
              Part No SW: 4L0 910 553 C HW: 4L0 907 553
              Component: LUFTFDR.-CDC H03 7660
              Revision: --H03001 Serial number: 15.1528-0096.2
              Coding: 0015520
              Shop #: WSC 28138 001 1048576
              VCID: 2A5B05BC85D6346E00-807E

              3 Faults Found:
              00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
              002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00100010
              Fault Priority: 4
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 180
              Mileage: 157138 km
              Time Indication: 0
              Date: 2016.02.29
              Time: 21:24:19

              Freeze Frame:
              Error Code: 13

              01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)
              008 - Implausible Signal - Intermittent
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00101000
              Fault Priority: 3
              Fault Frequency: 2
              Reset counter: 181
              Mileage: 157140 km
              Time Indication: 0
              Date: 2016.03.01
              Time: 06:33:56

              Freeze Frame:
              Error Code: 78

              01583 - Leak in System Detected
              000 - - - Intermittent
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00100000
              Fault Priority: 3
              Fault Frequency: 1
              Reset counter: 181
              Mileage: 157141 km
              Time Indication: 0
              Date: 2016.03.01
              Time: 15:33:43

              Freeze Frame:
              Error Code: 70


              -------------------------------------------------------------------------------

              Address 61: Battery Regul. Labels: 4F0-910-181.lbl
              Part No SW: 4L0 910 181 HW: 4L0 915 181
              Component: J0644 BEM H12 0530
              Revision: -------- Serial number: 00000000020178
              Shop #: WSC 40320 222 03766
              VCID: 64C7AB84A772A21EFA-8030

              Subsystem 1 - Part No: 4F0 915 105 D
              Component: von VA0 0610402092
              Coding: 344630393135313035442056413030363130343032303932
              Shop #: WSC 40820 222 181484

              2 Faults Found:
              03041 - Energy Management Active
              000 - - - Intermittent
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00100000
              Fault Priority: 7
              Fault Frequency: 15
              Reset counter: 255
              Mileage: 156936 km
              Time Indication: 0
              Date: 2016.02.24
              Time: 17:45:57

              01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533)
              004 - No Signal/Communication - Intermittent
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00100100
              Fault Priority: 5
              Fault Frequency: 3
              Reset counter: 180
              Time Indication: 0
              Date: 2016.02.24
              Time: 17:45:58


              -------------------------------------------------------------------------------

              Address 6C: Back-up Cam. Labels: 4L0-910-441.clb
              Part No SW: 4L0 910 441 A HW: 4L0 907 441 A
              Component: J772__Rearview 0050
              Revision: --H12--- Serial number: 525PA8-J7342BG
              Coding: 1031001
              Shop #: WSC 31414 790 00001
              VCID: 2447EB84E7F2E21E3A-8070

              1 Fault Found:
              00446 - Function Limitation due to Under-Voltage
              002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
              Freeze Frame:
              Fault Status: 00100010
              Fault Priority: 4
              Fault Frequency: 3
              Reset counter: 170
              Mileage: 156936 km
              Time Indication: 0
              Date: 2016.02.24
              Time: 19:52:20

              Freeze Frame:
              Term 15 On
              Reverse OFF
              Count: 3


              -------------------------------------------------------------------------------

              Comment


              • #8
                Noiden ruotsalaisten kuittien perusteella hiukkassuodattimet on irrotettu ja puhdistettu, sitten koodattu Audilla. Viimeinen kuitti sisältää tukivarsien vaihdon (+osat) ja ovien maalauksen. Myös dpf:iä on käytetty irti, liekö yritetty vielä puhdistaa uudelleen.

                Protokollaa lukiessa minulla tökkää nuo lämpötilat; esikatalysaattorin jälkeen noin 900 astetta ja sitten itse partikkelisuodattimen edessä vajaa 300 astetta.

                Mielestäni noiden pitäisi olla samaa luokkaa, kun ovat peräkkäin. Ja käsittääkseni vielä samassa osassa(?)

                Regenerointi on kuitenkin keskeytynyt, ovatko lämpötilat sitten jo laskussa?

                Comment


                • #9
                  Hei aika hyvä huomio. Mites vielä kun molempien esikatalysaattorien lämmöt on molemmat tismalleen saman lämpöisiä?? Ja en mene vannomaan mutta ihan kuin tänään olisin nähnyt saman 899 astetta kun koitin tuota regenerointia tehdä... Eli olisko nuo lämpömittarit molemmat rikki vai?

                  Comment


                  • #10
                    Käsittääkseni tuo 899 on maksimiarvo mitä anturi näyttää

                    Comment


                    • #11
                      Joo EGT-anturi on yleensä skaalattu 1000:een mutta diagnostiikan raja on 899 tai 900C ja sen muuttaminen ei ole vielä onnistunut.

                      Comment


                      • #12
                        Eli vosiko tuosta johtua ettei regenerointi onnistu? Sattumaa vaan että molemmat anturit mykkiä..? Onkohan hankala itse vaihtaa?

                        Comment


                        • #13
                          Katsoin yhtä vanhaa lokia 4.2:sta niin siellä seisoi myös 102 groupissa 899C koko ajan eli kuulunee asiaan. Auto toimi moitteitta.

                          Comment


                          • #14
                            Arttuhan näkisi vanhasta lokista myös partikkelifiltterin lämpötila-arvot? Niiden mataluus minulla tuossa protokollassa häiritsi, vajaa 300 astetta ei riitä polttoon.

                            Comment


                              #15
                              Tarkista toimiiko molemmat kaasuläpät. Saattaa hajota ilman vikakoodia. Jos kaasuläpistä toinen on rikki ei tarvittavaa lämpötilaa poltolle saavuteta.

                              Comment


                              • #16
                                MetAxi, eikös ton hätä regeneroinnin pitäisi autoa käyttää niin kauan että lämmöt nousisivat...
                                Ja ilmeisesti Audilla ovat tuon polton saaneet päälle koska valo oli hävinnyt kuukaudeksi...

                                Löysin tälläisen ulkoimaan foorumilta:

                                Question: Under what conditions is regeneration interrupted/ended once it has started?

                                Answer: Normally when regeneration has been successfully completed, or:

                                a.) After a maximum regeneration time (20 - 25 min.).
                                b.) If the engine is switched off or has stalled.
                                c.) If the engine is left idling for a long time (5 - 10 min.).
                                d.) If 1000°C is detected by the exhaust temperature sensor.
                                e.) If during regeneration, a fault is detected on the components relevant for combustion (injection/intake system).
                                If a regeneration is interrupted once started but before it has been 50% completed, the glow plug lamp flashes on the next engine start (cold or hot) and regeneration begins again once the operating conditions (see 3) have been fulfilled.

                                Toi d kohta voisi siis periaatteessa olla syy miksi regeneraatiota ei tapahdu?

                                Comment


                                • #17
                                  Lämpötilan pitäisikin nousta tuonne 900 asteen hujakoille, siinä ei mitään.

                                  Nuo kopioimasi vikamahdollisuudet koskevat normaalin regeneroinnin esteitä, eivät hätäregenerointia. Hätäregenerointi ei lähde päälle, jos vikamuistissa on noita syöttöpuolen vikoja.

                                  Minä lähtisin kyllä katsomaan partikkelisuodattimien lämpötiloja; eivätkö ne oikeasti nouse yli 300 asteen? Ajonaikainen hätäregenerointi ja kaveri katsomaan vcds:ää.

                                  Esim. tuo Teden juttu kaasuläpistä voisi olla syypää.

                                  Toinen juttu, pestyn hiukkassuodattimen koodaus on aina "sinnepäin". Ainoastaan uusi dpf on uusi ja koodaus pitää paikkansa.

                                  - Paine-erotunnistimien putket voisi puhaltaa paineilmalla puhtaiksi ihan varmuuden vuoksi, ja itse tunnistimet joko uusia ja nollata, tai pelkästään nollata. Kukapa sanoo, paljonko nokea on pesussa mennyt putkiin ja sitä kautta antureihin

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kolme tuntia seiso auto pihalla ja samat 899 astetta löyty. Mistäs nämä lämpötila-anturit löytyy?
                                    Ihmetyttää ettei tule vikakoodia näistä?
                                    Edit:voisiko piuhat olla syystä tai toisesta jääneet irti?

                                    Milläs tapaa nuo kaasuläpät voisi testata?
                                    Attached Files
                                    Viimeksi muokannut koccola; 2.3.2016, 19:23.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kaasuläppiä pitäisi pystyä testaamaan komponenttitestillä.

                                      Pakokaasun lämpötila-antureita on (todennäköisesti) 3/puoli; yksi turbossa, ja kaksi hiukkassuodattimessa.

                                      En ole juuri tuommoista tutkinut muuten kuin vierestä kävellyt.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tossahan nyt ei tiedetä minkä anturin arvoo tuo näyttä? Eli voi olla vaan anturin arvo mitä ei ole autossa. Jollain toisella testerillä vois nähdä mitä tanturii tarkallee tarkottaa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Niin siis se 899C tarkoittaa käytännössä juuri sitä että siellä ei ole anturia.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Katoppa ettei putken päät ole nokiset, jos vaikka ruottinpoika on jo tyhjentäny pöntöt mutta softapuoli ei ole oikein kunnossa ja siksi valo syttyy. Koodit vaan tapettu pois niin ei näe niitä testerillä. Näiden kanssa saa kyllä leikkiä vaikka miten pitkään, ite on sitä mieltä että kun eka kerran alkaa temppuilemaan ylimääräiset härpäkkeet niin pois vaan.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Arttu, tämä kävi minullakin mielessä.
                                              Minnekäs tämä kannattaa PK-seudulla viedä a) tutkittavaksi ja b) dpf:n poistoon?

                                              Comment


                                                #24
                                                Kysy vaikkapa täältä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Pakoputken päät ja putket suorastaan kiiltää...
                                                  Kävin motarilla ajelemassa niin lämpötilat sain kyllä 330 asteeseen mutta aika nopeesti myös lämmöt tippu 280 tienoolle ellei antanu lisää hanaa... Kierrokset oli tuolla 2800-3000 paikkeilla...
                                                  16 päivä saan huoltoon ellei ennen sitä selvii

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Meni miten meni, akun vaihto on joka tapauksessa tarpeellinen.

                                                    Laita alkuperäinen akku, sen saa varmuudella koodattua oikein, ja takuutakin saa nykyisin 3 vuotta.

                                                    Vaikka tyhmältä kuulostaakin, sillä saattaa olla vaikutusta regenerointiinkin.
                                                    Jaa miten niin? No - virrankuluttajien pitäisi olla päällä, jotta moottorille saadaan riittävästi kuormitusta regeneroinnin aikana. Jos akku ei pelaa, saattaa kuormitus jäädä liian pieneksi.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Se akku on mukava vaihtaa:) Kannattaa muistaa ottaa ne koodit ylös akusta enenku lyö osat kasaan.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Uusi akku tilattu. Varta silver dynamic agm 105 ah. Jospa tuolla pärjäis. Ja viikonloppuna asennettu defan kiinteä akkulaturi... Kertoilen kun saan akun paikalleen että auttoiko mitään.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Akku nyt ei vaikuta tohon regenerointiin mitenkään se on varma.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Samaa epäilen kans mutta uusittava oli jokatapauksessa

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X