Jos joku jaksaisi niin olisin kiinnostunut paljonko ahtimen kellon kohdalla on alipainetta tyhjäkäynnillä sekä vaikka 1500 rpm. Omassa BRD:ssä on 12 inHG eli noin -0,40 bar. Pitäisi kuulemma olla luokkaa 20 inHG eli ~ 0.7bar
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1.9 TDI AVF vedot kateissa
Collapse
X
-
Ei nyt muuten kuin mitä voi plotata VCDS:ällä. Ahtojen nousu seuraa kierroslukujen nousua aina tuonne noin 2500 rpm asti. Kaasua painaessa isommilla vaihteella menee 3-4 s ennen kuin vääntö nousee.
MAF ja ahdin vaihdettu, ei vaikutusta. Seuraavaksi laippaa EGR:än pakosarjan päästä jottei tuosta EGR-jäähdyttimestä muodostu resonointikammiota joka estäisi pakopaineitten nousun. Olen pessimistinen tosin.
Comment
-
Kiitos vinkeistä, minulle heräsi muita ajatuksia miten lähestyä ongelmaa sekä omista että sinun MAP-vinkistä. Kun olin melko varma että imulämpö mitataan MAF:issa jostain syystä en ollut tarkistanut sitä. Kun leikin kotimatkalla duunista Torquen:n kanssa tapitti IAT 66°C koko matkan. Selvisi että IAT mitataankin MAP-anturissa. Motonetin kautta ja 5 minuutin rempan jälkeen nyt tämä kulkee vihdoinkin niin kuin sen pitää!
Comment
-
Ei minkäänlaista vikakoodia tai mitään. Engine, group 7, kanava 3 on IAT. Osa-syy miksi en tuota äkännyt aikaisemmin on piraattikaapeli jonka kyljessä ei tule noita label-tiedostoja mm. BRD-koneelle josta syystä taas VCDS-laatikkojen kohdalla lukee usein vain "temperature" eikä mitään muuta. Tuo Torque androidissa osasi sitten kertoa että IAT.
Aika pitkään olen tuota ongelmaa ihmetellyt, ja osiakin on tullut vaihdettua. Tästä viisastuneena pitää A) hankkia ihan oikea VCDS ja B) aina tarkistaa _kaikkien_ antureitten arvot että ovat järjissään ennen kuin aletaan ruuvaamaan.
Tuosta on hyvä lähteä liikkeelle;
https://sites.google.com/site/1810ma...e-health-check
edit: tuossa AVF:ässä näyttää muistaakseni ehkä olevan sama MAP/IAT-sensori kuin BRD:ssä. Eli bosch 0 281 002 401 ja VAG 038 906 051 C.Viimeksi muokannut haraldh; 19.2.2016, 10:23.
Comment
-
Löytyy http://www.motonet.fi/fi/tuote/28151...ar--038906051C
Muistaakseni oli niin, että tuo sama oli AVF ja BRD mutta varmaksi en nyt enää mene vannomaan. Darkside listaa sen todella moneen autoon, ja AVF on siinä.
http://www.darksidedevelopments.co.u...906-051-c.html
Motonet nähtävästi listaa tuon -399 koodilla olevan 74 ja 85 kW malleihin. AVF on 96 kW. Tuo -399 on 2,5 bar MAP. 401 on 3 bar.
Comment
-
Pätkiminen pitäisi näkyä virhelokeissa. Tuo MAP on kuskin puolen umpion alla ilmaputkessa. Mitään ei tarvitse purkaa, pienellä räikällä pari ruuvia auki ja liitin irti. Vaihdossa ei saisi mennä 10 min enempää. Mutta kannattaa mitata se ensin että siinä on vikaa.
Kannattaa muuten lukea tuo health-check jonka linkitin äsken.
Comment
-
Kävi kyllä mielessä osan irroituksen jälkeen, että olisi pitänyt tutkia mielenkiinnosta.
Silminnähden vanha MAP oli mustempi, joka lienee ymmärrettävää olettaen sen olevan alkuperäinen. Saisihan sitä vielä tutkittu, jos olisi niin viitseliäs, epäilen kyllä etten ole. Mielenkiintoinen vika kyllä, oireet kuitenkin itsellä pahemmat ja vika samassa osassa. Pääasia että kuntoon tulivat ja ketjuun jäi paljon käyttökelpoista tietoa :)
Comment
-
Oi tietäjät, 1.9 tdi bke 2004 tekee sillointällöin että menee vikatilaan limp mode 3000 rpm max, tehot ja kiihtyvyys hukassa... virrat pois ja uuelleen käyntiin, vika häviää. Kuivalla kelillä, märällä, helteissä, pakkasissa, kun on ajettu vähän aikaa, ( ei koskaan heti startin jälkeen) tai pitemmän aikaa. Joskus menee viikko ilman, joskus tekee kokoajan.
Venttiilit joskus kylmänä pärryyttää hetken... jotain 3 sek. Ei nyt katastrofaaliselta kuulosta. Laitoin stp engine flush huuhtelua, ei tainnu paljookaan auttaa.
Mutta,mistä lähteä etsimään aiheuttajaa? Ei tule vikakoodia! Yksi veikkaus on että liittyy jarruvaloon? Systeemi luulee että painetaan jarrua? Mutta eikös pitäis tehot palata kun "jarrun painaminen" loppuu? Joskus kuskin puolen takavalo palaa himmeämpänä?
Viimeksi muokannut okkim; 9.1.2020, 11:47. Perustelu: Älä rivitä itse ja ulkoasua muutenkin korjattu luettavammaksi
Comment
-
Näillä lähtötiedoilla laitan panokseni sille, että vikakoodeja on luettu jollain kelvottomalla laitteella. JOS auto todella menee vikatilaan, niin aiheuttajasta pitäisi kyllä jäädä muistiin koodi. Monet geneeriset pilipalilukijat eivät kyllä sitä sieltä osaa näyttää, mutta se on erillinen ongelma.
Jos edes VCDS ei näytä mitään vikakoodia niin vasta sitten uskaltaa sanoa, että siellä ei tosiaan sellaista ole.
Comment
-
Millasessa tilantees se vikatila ilmenee? Kiihdyttäessä, tasakaasulla vai kuinka?
Meidä Caddyssä, on BJB moottori, joskus esim pakkasilla on turbo kadoksissa kylmänä lähdettäessä. Kun moottori on lämmennyt ja jonkun aikaa saanut "sulaa" turbo taas tulee peliin virrat käyttäessä pois. Ja tästä ei mitää vikakoodeja edes VCDS:llä.
Epäilys on, että jossain alipainepuolella on jäätä. Tätä ei ikinä tapahdu lämpösillä keleillä ja pakkasillakin harvoin. Niin harvoin, ettei sitä ole tarvinnut 10 vuoden aikana tarkemmin tutkia, vaikka joka talvinen ongelma kyseessä. Turbon vaihto ei vaikuttanut asiaan.
Comment
-
A4 2004 1.9 TDI BKE B6
satunnaisesti tulee , tehot hukassa, max 3000 rpm,
tulee sateella, kuivalla, helteillä pakkasilla.
välillä kuukaus ilman, joskus pari useasti päivässä
vikakoodia ei näy, paranee kun virrat pois ja käynnistää uudestaan!
kuskin jarruvalo himmeämpänä kuin pelkääjän puolen! ?
Comment
-
Nyt vasta huomasin että kysymykseni oli siirretty tänne ( nakkisormi tietokoneitten kanssa), kumminkin tuohon puuhapeten jäätymis- epäilyyn: nyt tuntuu että limp modea on tullut useammin- lähtee aamulla liikenteeseen ( kun yöllä ollut pakkasella) toisaalta: on tuo tullut kesä-helteilläkin. Joskus tulee tasakaasulla, joskus kiihdytettäessä.... Vikakoodit luettu VCDS-lite release V1.2 unregistered... jotain muuta vikakoodia oon osannu lukee... eikös ole niin, että vikakoodi jää päälle, kunnes se nollataan? Ei ole erikseen mitään vanhat-vikakoodit- muistia? vai pitäiskö olla parempi versio VCSD:stä?
Comment
Comment