Tänään alkoi oireilemaan, alle 3000 kierroksen ei tapahdu juuri mitään vedättäessä. Virrankatkaisu auttaa asiaan hetkeksi, jonka jälkeen oireet pahenee jälleen. Vikakoodit luettu, ohessa kuva. Auto käy tyhjäkäyntiä normaalisti. Mistä vikaa metsästämään?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 B6 1.9 TDI AVF vedot kateissa
Collapse
X
-
Suorititko herra muskeli-käsittelyn niin, että laitoit vaahdon vnt-siiville ja renkkasit sitä vnt-tankoa ylös-alas useamman minuutin? Jos et niin ne siivet ei vielä ehkä puhdistuneet kunnolla. Eli vaahto+ n.10min vivun renkkaamista ja uudestaan ainakin muutaman kerran, näin lähti akn-koneisen vnt-jumit.
Comment
-
Nokkasorvissa lähtee dp nätisti irti ahtimelta niin siitä saa pitkäkärkisellä suutinpillillä ruikattua, mutta neloskoneessa taitaa olla vaikeampi purkaa putkea ahtimelta.
Muskeli-purkkiin sopiva kulmasuutin päähän ja siihen jatkoksi sopivaa letkua, esim. pissapojan kumiletkua ja työntää sitä riittävän pitkälle egr-reiästä.
Kuva:
http://i188.photobucket.com/albums/z...902/turbo2.jpg
http://www.ffp.fi/bb/viewtopic.php?t=169070
Comment
-
Voiko eilisellä katsastuksella ja päästömittauksella olla osuutta asiaan?
E: Ei kyllä rupea tuolla Muskeli-korjauksella toimimaan, ainakin alkaa usko loppumaan. Toisen puhdistuksen jälkeen hetken veti mielestäni entiseen malliin ja koneen lämmettyä matkan edetessä vika taas pahenee ja työntää vikakoodin.
Välillä kiihtyy alakierroksilla vähän arpoen ja välillä ei ollenkaan. Kiihdytystä edeltäneellä tasaisella kaasulla ajo tuntuu vaikuttavan eniten tehottomuuteen.Viimeksi muokannut Buuhiz-; 7.2.2016, 13:57.
Comment
-
Jos kaikki alipaineletkut ja ahtoputket olet jo tarkistanut vuotojen varalta niin seuraavaksi n75.
N75 http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=33155
AVF-kone
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=131494
AHU
http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=113953
17965/P1557/005463 - Charge Pressure Control: Positive Deviation.
Possible Symptoms:
-Reduced power output
-Limp mode
Possible Causes:
-Boost Pressure too High
-Hoses/Pipes incorrect connected, disconnected, blocked or leaking Charger Pressure Control
-defective VNT (variable nozzle turbo): nozzles stuck
-Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75) defective
Possible Solutions:
-Check Hoses/Pipes to/between Components
-Check Solenoid Valve for Boost Pressure Control (N75)
-Check / Clean / Replace Charge Pressure Control
-Check / Clean mechanism for variable nozzles
Comment
-
Kannen ja tulipellin välissä on tandem joka saa käyttövoimansa nokka-akselilta. Se syöttää polttoainetta pumppusuuttimille ja luo alipaineen järjestelmään. Liian vähän alipainetta = siivet ei liiku ECUn haluamalla tavalla = vika. Käsikopelolla alipaineen riittävyyden määrittäminen ei varmaan onnistu ihan joka jätkältä, ei myöskään multa. Mittari tarvittais.
Comment
-
Ei ole tämäkään edennyt, oli tutkittavana korjaamolla. Korjaaja ei saanut menemään millään vikatilaan, niinkuin en minäkään tutkimista edeltävänä päivänä. Tutkimisen jälkeisenä päivänä taas meni komeasti vikatilan puolelle ja helposti. Voiko tuo tandempumppu aiheuttaa tuollaista vaihtelua? MAP-anturin kunnon tutkinta?
Comment
-
MAP-anturin voi todeta esim. vcds:llä helposti sekä virrat päällä, että auton ollessa käynnissä. Group 011 2. ja 3. kohta. 2 = pyynti, 3 = toteutuva.
Alipainelinjahan menee tulipellin läpi ja akun vierestä. On niitä vuotopaikkoja..
Kun autosi on tyhjäkäynnillä, tuleeko korvausilmakanavaan kevyt alipaine? Mikäli tulee, pitäisi korvausilmalinjan olla ok. Tämä vaikuttaa siihen, kykeneekö ahdin rajoittamaan ahtopainetta. Oletuksena toimiva N75.
Mikäli edellä mainitut kohteet toteutuu ja anturiarvot ovat järkeviä (pl. ahtopaine, taitaa jäädä vain yksi kohde. Sulanut turbiini ja VNT-tekniikka. Tätähän ei muskeli korjaa. Sulaneen turbiinin ottopään voi nipinnapin todeta lampulla ja peilillä, kun pakoputki on irti ahtimelta. Pitää vielä osata kurkkia lapojen välistä.
Comment
-
Kiitos, tämä selvensi MAPin tutkinnan. Löytyykö tietoa, paljonko alipaineen pitäisi olla, jos sitä lähdetään mittaamaan? Tämä siis epäilylle tandemin riittävää toimintaa varten.
Missä kyseinen korvausilmakanava sijaitsee? Helpottaa etsintöjä kun ei tarvitse arvailla vailla tietoa...
Itse jaksan edelleen epäillä ahtimen todellista kuntoa, koska vika alkoi samana päivänä kun auto kävi katsastuksen päästömittauksessa ja sitä ennen annoin kyllä kunnolla happea autolle, jotta emännän ajotyylin tuomat karstat poistuu :D Tämä kyllä tukisi ajatusta sulaneesta ahtimesta, ehkä?
Comment
Comment