Noniin, elikkäs, olen haulla yrittäny etiskellä vähän tietoa että mikä vois olla, mutta en ole täysin onnistunut onnistuneesti löytämään aivan samanlaista ongelmaa. Elikkä:
Autona b6 audi a4 1.9tdi quattro, vm -03, avf. Ajokilometrejä kertynyt jo kevyet 414tkm. Ongelma on, että starttauksessa on melko pitkä viive. Eli kun kääntää avaimen starttaus asentoon, kuluu tovi tapahtumatta mitään ennen kuin auto alkaa starttaamaan. Samanlaista vikaa oli edellisessä 3bg passatissa, sekä myös tuttavani audissa, tosin tässä nykyisessä audissani viive on vain huomattavasti pidempi kuin sekunti, eli otin kerran aikaa -15 asteen pakkasella ja avainta piti pitää startti asennossa 3min ja 44sek että starttasi. Autoa kun käyttää ja se lämpenee, niin sitten starttaa ilman viivettä, tai erittäin lyhyellä viiveellä.
Sitten kun auto starttaa, niin se kuitenkin starttaa erittäin nätisti, kuin sen kuuluisan palmun alta.
Mitä olen starttausongelma lankoja lukenut, niin mahdollisia voisi olla virtalukon pohja, startin rele tai solenoidi.
Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia, ja mikä on ollut se heikko lenkki, jonka vaihtamalla/korjaamalla asia on korjaantunut?
Toinen kysymys olisi myös, että missähän se startin rele sijaitsee? Onko konehuoneessa mitään releiden paikkaa, vai onko kaikki releet siellä ratin alla?
Kiitos jo etukäteen, jos vastauksia tulee :)
Autona b6 audi a4 1.9tdi quattro, vm -03, avf. Ajokilometrejä kertynyt jo kevyet 414tkm. Ongelma on, että starttauksessa on melko pitkä viive. Eli kun kääntää avaimen starttaus asentoon, kuluu tovi tapahtumatta mitään ennen kuin auto alkaa starttaamaan. Samanlaista vikaa oli edellisessä 3bg passatissa, sekä myös tuttavani audissa, tosin tässä nykyisessä audissani viive on vain huomattavasti pidempi kuin sekunti, eli otin kerran aikaa -15 asteen pakkasella ja avainta piti pitää startti asennossa 3min ja 44sek että starttasi. Autoa kun käyttää ja se lämpenee, niin sitten starttaa ilman viivettä, tai erittäin lyhyellä viiveellä.
Sitten kun auto starttaa, niin se kuitenkin starttaa erittäin nätisti, kuin sen kuuluisan palmun alta.
Mitä olen starttausongelma lankoja lukenut, niin mahdollisia voisi olla virtalukon pohja, startin rele tai solenoidi.
Onko muilla ollut vastaavanlaisia ongelmia, ja mikä on ollut se heikko lenkki, jonka vaihtamalla/korjaamalla asia on korjaantunut?
Toinen kysymys olisi myös, että missähän se startin rele sijaitsee? Onko konehuoneessa mitään releiden paikkaa, vai onko kaikki releet siellä ratin alla?
Kiitos jo etukäteen, jos vastauksia tulee :)