Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B7 1,9tdi hyytyi vauhdista

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• B7 1,9tdi hyytyi vauhdista

Tänään meinasi auto jättää ensimmäisen kerran tien päälle. Pakkasta lähes 30 astetta, ja kesken tavallisen ajon veto loppui kesken. Auto pysyi käynnissä, mutta ei jaksanut nostaa kierroksia edes vapaalla. Pysäytin auton, minkä jälkeen se sammui itsestään. Starttasin ja käynnistyi normaalisti, sammui uudelleen. Kolmas startti, minkä jälkeen pysyi käynnissä ja matka jatkui.
    Ajelin taas parikymmentä kilometriä, minkä jälkeen sama juttu. Laskettelin vapaalla ja koetin pitää kierroksia korkealla, mikä tällä kertaa jostakin syystä auttoi, ja matka jatkui ilman pysähdystä.*

Koskaan ei ole näin käynyt. Polttoainesuodatin on vaihdettu vuosi sitten, voisiko siellä olla taas vettä? Viikko sitten oli saman verran pakkasta, eikä ilmennyt vastaavaa ongelmaa.

Kannattais varmaa hieman koittaa viimasuojia rakennella koneen ympärille lisää? Jos onnistut jotenkin ohjaamaan pakosarjoilta lämpöä ilman ottoon niin vois auttaa. Ainakin suora ilmanotto maskista kannattais tulpata noilla keleillä. Noissa voimanpuute tapauksissa jossain suositeltiin paikallaa käyttöä että lämpö ehtis levitä konehuoneeseen. Lisälämmitin varmaan auttais tuossakin.

Comment

Auton keulalla on semmoinen nahkasta tehty viimasuoja, se on kyllä hyvä. Olen monesti miettinyt, voisiko konehuoneeseen viritellä lisää suojausta, mutta olen jättänyt ne tekemättä siinä pelossa, että ne irtoavat ajon aikana ja menevät hihnan väliin tms. Sain vinkin lisätä tankkiin diesel 100-ainetta. Täytyy ehkä kokeilla.

Comment

Ei se noin helposti antaisi periksi, jos suodatin olisi jäätynyt.
        Olisko horinut ilmaa jostain syystä?

Kokeile saada vikakoodit luettua, voi kertoa jotain.

Comment

Ennenvanhaan kuplavolkkaristakin sai lämpimän talviauton kun alumiinifoliolla vuoras konehuoneen. Itse olen bitukkaanikin laittanut kylmästi pahvia koneen päälle ja keulaan ja auttoi selkeesti lämpenemisnopeuteen verrattuna ilman mitään.

Comment

Ettei olisi välijäähdyttimeen kertynyt vesi jäätynyt?

OT, miten Bi-turbossa voi olla lämpenemisongelmia? :D

Comment

Niinpä. Ehkä toi viina vähän vaikuttaa mut kivempi se on kun nopeesti lämpenee ja öljytkin alkanu nousta lähes sataseen kun muistaa yrmäytellä.

Comment

Täysin selkeät naftasuotimen jäätämisongelmat kuvattu aloittajan viestissä.
                Lisäksi kehottaisin joko tyhjäämään tankin tai laittamaan jäänestoa purkillisen ennen suotimen vaihtoa ja ajamaan tankillisen.

Comment

Naftasuodattimelta se kieltämättä vähän haiskahtaa, mutta Puuhapeten tavoin olen hieman kallellaan siihen suuntaan, että oire katosi ehkä himpun liian helposti. Mitä näitä suodattimen jäätymisiä on lähipiirissä sattunut, niin auto on routinut kyllä ihan perusteellisesti. Tänään sama "vika" ilmeni siis kolme kertaa, viimeisellä vaan nyki ja katkoi kierroksia hetken aikaa ja sitten taas mentiin. Mutta suodatin on niin halpa, että täytyy ehkä vaihtaa se vaikka olisikin turha vaihto. Jäänestoainetta on jo tankissa. :)

Comment

Working...
                  X