Ei se rikkinäinen NOx ainakaan paranna tilannetta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AdBlue
Collapse
X
-
A6 C7 korinen? 17 litraa lukenut jostain (oma CVUA koneella).
edit: SSP622 löytyy ainakin maininta A6 / A7 (löytyy muutenkin lisätietoa Adblue systeemin toiminnasta ja rakenteesta jos kiinnostaa), muistelen myös ihan auton ohjekirjassa tuon lukeman olleen.Viimeksi muokannut Poikarukka; 7.6.2024, 08:29.
- 1 like
Comment
-
The Ad Blue tank capacity is approximately 4 .5 gallons (17 liters).
https://procarmanuals.com/pdf-online...owners-manual/
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ripo Näytä viestiTankin koko pitäisi löytyä varustetarralta PR -koodina. Varustetarra löytyy huoltokirjasta tai autosta. FK1 = 12 litran tankki, FK2 = 24 litran tankki. Mahdollisesti on muitakin kokoja ?
https://www.audiclub.fi/audifinns/fi...tch?id=1645216
Mutta tuon saman 17 litraa olen lukenut myös jostain.
Comment
-
Laitetaan tännekin talteen ongelma ja ratkaisu yhdestä AdBlue -ongelmasta. Autona A7 C7.5 3.0TDI (2015).
A7 alkoi ilmoittelemaan AdBluen lisäämisestä ja pyyntö ei poistunut vaikka ainetta lisäsikin. AdBlue fault -ilmoitusta tms. ei tullut mittaristoon, ainoastaan pyyntö lisätä nestettä. Vikakoodi kuitenkin löytyi, ja sen mukaan AdBlue-tankin sensori oli jumissa. Tarkemmin kun tutki, niin tasoanturi antoi tosiaan jatkuvasti samaa lukemaa. AdBlue -järjestelmä toimi muuten täysin normaalisti eli nestettä kului tankista jne.
Ensimmäinen korjausyritys oli auto ylös ja AdBlue -tankki tyhjäksi. Pumppua en vielä irroittanut, vaan tankin ollessa tyhjänä pari kevyttä kopautusta kädellä pumppuun (tasoanturi on perinteinen kohomallinen) ja tankki uudelleen täyteen. Ainoa muutos oli, että tasoanturin antama lukema muuttui edellisestä, mutta ei lähtenyt muuttumaan nestemäärän mukana.
Tasoanturi on kiinteä osa pumppua ja uudet pumput ovat suht kalliita, joten seuraavaa korjausyritystä varten hankin Puolasta käytetyn, mutta ehjän pumpun. Vanha pumppu irroitettiin Samppasportilla (taas kerran isot kehut hienosta palvelusta!). Vanhan pumpun tasoanturi ei näyttänyt olevan fyysisesti jumissa, joten tilalle laitettiin varaosapumppu. Vikakoodit pois ja kaikki toimii taas hienosti!
Tuolla on vielä muutamia kuvia -> Linkki
Viimeksi muokannut tuomaspitkanen; 8.8.2024, 14:23.
Comment
-
Meillä kävikin sellainen hassu tilanne reklamaatiossa, että autoliike oli tilannut vahingossa uudenmallisen AdBlue-ohjainlaitteen. Autokorjaamo asensi ja ohjelmoi sen. No se ei sitten toimi meidän vanhanmallisen AdBlue-säiliön kanssa ja tuli AdBlue <1000 km range juuri ennen juhannusviikkoa. Korjaamon mukaan olisi voinut tilata myös vanhanmallisen ohjainlaitteen uutena.
Onneksi korjaamo joustaa ja voi ensi viikon alussa asentaa uuden säiliön. Hyvä puoli siis on se, että saadaan samalla säiliökin nyt sitten autoliikkeen piikkiin, vaikka joudutaan juoksemaan korjaamolla turhaan. Nyt sitten sormet ristiin, että päästövehkeet kestää auton käyttöiän loppuun, kun kaikki paitsi NOx-anturi on vaihdettu (EGR jäähdytin myös vaihdettu).
Comment
-
Itselleni tuli P20e800 vikakoodi (low pressure) A6 C7 3.0TDi
Ajoin VCDS.llä basic settings->scr metering quantity test.n
Pumppu ajaa 40-50%n alueella ja suutin aukeaa 100%.iin
Pressure sensor for reducing agent näyttää -500hPa, eikä muutu mihinkään... Pystyykö tuon paineanturin vaihtamaan vai onko se kiinteänä pumpun sisässä?
Konehuoneessa ei näy vuotoja, eikä myöskään auton alla lorise adblue.
Miten kannattaisi jatkaa?
E: Suutin irti pumppu ajaa adblueta kannuun, joten pumpussa pitäisi jotain älyä olla
E2: Auto käytetty nosturilla. Ei näkynyt vuotoja paineputkessa, joten taitaa olla pumpun vaihto edessäViimeksi muokannut mvai; 20.7.2024, 23:15.
Comment
-
Noniin pari päivää ajeltu autolla ilman adblue ongelmia. Tilasin Puolasta tankin, jossa oli pumppu ja moduuli paikoillaan. Moduulin vaihdon jälkeen vika jäi päälle, mutta pumpun vaihdon jälkeen vcds.n kuitilla vika kuittantui.
Puolasta tuo varaosien tilaaminen on aika riskiteko, vaikka omani nyt toimiikin, niin pumppua on selvästi avattu tai paikattu jollain sikamassan tapaisella aineella.
Laitoin myyjälle kuvia tuotteesta ja kyselyä, mitä tuolle on tehty, niin ei enää minkäänlaista vastausta kuulu WhatsApin kautta ja kyseessä on kuitenkin iso varaosapulju.
osat ostin vastaavilla koodeilla, mitkä autossa olikin
Pumppu: 4077801AE F malli (marmorikoodi 4G0 131 969 J ?)
Moduuli: 4G0 907 355 G (alapuolella koodi B )
Marmorilta uusi pumpun tiiviste 4G0 131 357
- 1 like
Comment
-
Seuraava Adblue ongelma ja potilaana A4 B9 2018 TDI. Vikaantunut SCR boxi on vaihdettu (4M0907355B > D päätteisellä) mutta edelleen seuraavat vikakoodit ilmenevät:
Fault code: P20BC00
Lost Communication with Reductant control module
Fault code: U02A200
Vaihtoehtona boxi ei vastaa aikaisempaa mallia tai se on rikki ja/tai vika jossain muualla. Apuja kaivataan
Comment
-
2018 Audi A4 Avant TDI 2.0 (177 Tkm) tuli myös tuo kehotus korjaamolle AdBlue ongelman takia. Käytin testauksessa ja tulokset alla. Myyjäliike tulee mukaan kustannuksiin, eli tilaa jostain käytetyt osat (voihan kele). Auto ollut käytössä reilun kuukauden ja ajanut sillä vajaa 3t km. Korjaamosta arvio 3.3 t€ niin parempi kuitenkin saada myyjäliikkeen kanssa sovittua. Menisi siis tankki , pumppi ja ohjain uusiksi. Jotenkin haluaisi vielä uskoa että joko liittimet tai ohjain olisi vaan rikki mutta... Onko kellään parempaa tietoa noista tuloksista kertoa onko tosiaan kaikki uusittava?
a
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarkkii Näytä viestiPotilaana 2017 mallinen A4 2.0tdi
OBDeleven antaa seuraavat herjat Adblue vikaan liittyen
01 Moottorin elektroniikka
Järjestelmä kuvaus: R4 2.0l TDI
Ohjelmisto numero: 04L906026AG
Softa versio: 1969
Ohjelmisto numero: 04L907309L
Rauta versio: H34
ODX nimi: EV_ECM20TDI01104L906026AG
ODX versio: 001006
Pitkä koodaus: 0A25403A233605083400
Virhe koodit:
P20C400 - Reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
U140C00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Syöttöjännite liian alhainen
staattinen
U140E00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Toimintarajoitus alijännitteen vuoksi
satunnainen
P20BC00 - Reduktioaineiden lämmityksen 1 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
P208D00 - Reduktioaineiden pumpun 1 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
P214E00 - Pelkistimen pumppu 1 Virta liian suuri
satunnainen
P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni
satunnainen
Onko näiden perusteella ideoita mistä lähteä tutkimaan?
Autonani 2017 A4 Allroad 2.0 TDI
Staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High)
Intermittent vikakoodit: U140C00, P21CA00, P208A00, P208D00, P20E800
Comment
-
Vaihdettu käytetty ADBlue tankki pumppuineen vanhan tilalle. Nollattu vikamuistit vaan moottorinhäiriövalo syttyi jälleen seuraavana päivänä töistä lähtiessä. Vikakoodeja tällä kertaa vähemmän, mutta edelleen tuo staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High) tuli näkyviin. Mikäs nyt neuvoksi? Adblue ohjainlaitetta ei vielä vaihdettu, onko sen vuoro seuraavaksi?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mvai Näytä viestiEiköhän tuon pitäisi mennä myyjäliikkeen pussista koko korjaus, jos kuukausi sitten ostettu auto
Comment
-
Hjälp!
Pirkkalassa olisi potilas seuraavilla oireilla:
P20e8 00 eli reductant low pressure tms. Muita vikakoodeja ei ole, joten vähän hakusessa on syy tälle. 1000km ajorajoitus on päällä, aiemmin tullut ja mennyt lyhyemmillä ajoilla jolloin rajoitin on hetkeksi poistunut ja alkanut taas tuhannesta kilometristä. P20e8 herja oli myös vanhalla pumpulla ja tankilla eli tuskin painesensorikaan olisi syyllinen tahi pumppu. Ohjausmoduuli?
Suuttimen katselin ulkoisesti, putsailin karstat eikä näy ainakaan näkyvästi vuotavan. Auton alle olisi tarkoitus mennä ja katsella samalla noiden liitinletkujen kunto, jospa se ongelma olisi siellä.
Ideoita?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Avelyn Näytä viestiMinunkin vuosimallin 2018 Audi A5 valittaa nyt AdBlue-vikaa.
1000 km ajomatka on alkanut alusta kahdesti, kun olen lisännyt AdBlueta. Onkohan kyseessä vuoto?
Olisiko Espoon seudulla ystävällistä henkilöä, joka voisi lukea autosta vikakoodit ja auttaisi paikantamaan vikaa?
Huonon taloudellisen tilanteen takia en harkitse huoltoon vientiä. Tiedustelin Audin merkkihuollon hintaa ja pelkkä vian etsintä kustantaisi 255 €. Tyrkyttivät K-auton huoltotiliä…
Muokkaus/Lisäys:
Sain lainaan vanhan vikakoodinlukijan. Ensimmäisellä kerralla ennen nollauksia esiintyivät vikakoodit:- U140C
- P20C4
- P208D
- P20BC
- U140C
- U140D
- P208D
Tietäisikö joku miten korjata viat kotikonstein, vai onko se edes mahdollista?
Tilasin muutamalla satasella adblue-varaosasäiliön Motoallegrosta. Autokorjaaja vaihtoi sen autoon ja välittömästi takaisin alkuperäiseen kysymättä minulta, sillä autossa oli yhä vikakoodeja. Korjaaja kehtasi ottaa 200€ maksun tästä työstä. Olin taas lähtöpisteessä.
Palautin varaosasäiliön ja sain uuden säiliön tilalle, jonka asensin autoon itse. Autoon jäi vikakoodeja mutta pumppuun liittyvät vikakoodit poistuivat. Auton mittaristossa paloi yhä moottorin vikavalo ja 1000km tappolaskuri juoksi välillä nollaten itsensä.
Sitten ostin 100€ adblue-ohjainkortin tori.fi:stä ja asensin sen autoon itse, jonka jälkeen mittaristossa ei juossut 1000km tappolaskuri mutta moottorin vikavalo jäi päälle.
Avasin alkuperäisen adblue-ohjainkortin kotelon ja löysin korroosiota virtapiiriltä samoin kuin eräässä aikaisemmassa viestissä näkyi. Kyseessä on selvästi audin tyyppivika ja todennäköinen syy kaikkiin adblue ongelmiin.
Puhdistin virtapiirin korroosiosta, suljin kotelon ja asensin ohjainkortin takaisin autoon. Nyt jäljellä on reduktioaineiden lämmitykseen viittaavat vikakoodi:
- P20C400, reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus: oikosulku plussaan. Tämä vika on kahdesti niin moottori- kuin reduktioainejärjestelmässä.
Pyydän taas apua ja neuvoja.
- Missä sijaitsee lämmitin 3?
- Vaatisiko tämän korjaaminen johdotuksen vaihtamisen?
- Voiko vain lämmittimen vaihtaa?
- Luin myös jostakin, että järjestelmää voi huijata asentamalla lämmittimen tilalle vastuksen mutta tietääkö joku autosähköinsinööri, onko 6 ohmin vastus oikea?
Voisiko joku myös jakaa kuvan 2018 vuosimallin audin takakontin sulakkeista, sillä audini ohjekirja ei kerro sulakekokoja? Minua kiinnostaa tietää kahden adblue lämmittimen sulakkeen koko ja paikka.Viimeksi muokannut Avelyn; 11.1.2025, 02:13.
Comment
-
Joku asiaa paremmin tunteva voi korjata, omat tiedot perustuu muutamaa vuotta vanhempaan Skodan 2.0 TDI Adblue järjestelmään. Seuraava on siis enemmän veikkaus kuin tieto mutta noinkohan siellä on mitään muuta lämmitystä kuin adblue syöttöputken ympärille punottu vastuslanka? Säiliössähän sitä tavaraa kait ei lämmitetä vaan saa jäätyä ja sulaa siellä ihan omia aikojaan. Sen lämmityslangan toiminta on aika oleellinen adblue järjestelmän toiminnan kannalta eli vaikka valvonnan saisi huijattua vastuksella hiljaiseksi niin sehän vaan sopivalla pakkasella sitten jäätää syöttöputken halki ja tulee lisää remonttia.
Comment
Comment