Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

AdBlue

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ei se rikkinäinen NOx ainakaan paranna tilannetta.

    Comment


    • Mikähän tässä CVUB-moottorisessa on AdBlue-tankin koko? En onnistunut googlesta löytämään selkeää vastausta. Jossain puhutaan 12 litrasta, toisaalla 14:sta ja jossain oli 20.

      Varaosanumero pitäisi olla 4G0 131 879 (F).

      Comment


      • A6 C7 korinen? 17 litraa lukenut jostain (oma CVUA koneella).
        edit: SSP622 löytyy ainakin maininta A6 / A7 (löytyy muutenkin lisätietoa Adblue systeemin toiminnasta ja rakenteesta jos kiinnostaa), muistelen myös ihan auton ohjekirjassa tuon lukeman olleen.
        Viimeksi muokannut Poikarukka; 7.6.2024, 08:29.

        Comment


        • Tankin koko pitäisi löytyä varustetarralta PR -koodina. Varustetarra löytyy huoltokirjasta tai autosta. FK1 = 12 litran tankki, FK2 = 24 litran tankki. Mahdollisesti on muitakin kokoja ?

          Comment


            The Ad Blue tank capacity is approximately 4 .5 gallons (17 liters).

            https://procarmanuals.com/pdf-online...owners-manual/

            Comment


              Alkuperäinen kirjoittaja ripo Näytä viesti
              Tankin koko pitäisi löytyä varustetarralta PR -koodina. Varustetarra löytyy huoltokirjasta tai autosta. FK1 = 12 litran tankki, FK2 = 24 litran tankki. Mahdollisesti on muitakin kokoja ?
              Ainakaan oman vanhan samanikäisen 4G Compen tarrassa ei ole tuommosta.

              https://www.audiclub.fi/audifinns/fi...tch?id=1645216

              Mutta tuon saman 17 litraa olen lukenut myös jostain.

              Comment


              • Ei minullakaan ole tarrassa mainintaa. Alla noita AdBlue-tankkeihin liittyvä PR-koodeja.

                FK0 SCR Without additional tank for SCR
                FK1 SCR With additional tank for SCR (12 liters)
                FK2 SCR With additional tank for SCR (24 liters)
                FK3 SCR With additional tank for SCR (8 liters)

                Comment


                  Ei A6:ssa käytetä noita PR-koodeja. 7MM Emission standard EU6 plus = Adblue.

                  Comment



                  • Laitetaan tännekin talteen ongelma ja ratkaisu yhdestä AdBlue -ongelmasta. Autona A7 C7.5 3.0TDI (2015).


                    A7 alkoi ilmoittelemaan AdBluen lisäämisestä ja pyyntö ei poistunut vaikka ainetta lisäsikin. AdBlue fault -ilmoitusta tms. ei tullut mittaristoon, ainoastaan pyyntö lisätä nestettä. Vikakoodi kuitenkin löytyi, ja sen mukaan AdBlue-tankin sensori oli jumissa. Tarkemmin kun tutki, niin tasoanturi antoi tosiaan jatkuvasti samaa lukemaa. AdBlue -järjestelmä toimi muuten täysin normaalisti eli nestettä kului tankista jne.

                    Ensimmäinen korjausyritys oli auto ylös ja AdBlue -tankki tyhjäksi. Pumppua en vielä irroittanut, vaan tankin ollessa tyhjänä pari kevyttä kopautusta kädellä pumppuun (tasoanturi on perinteinen kohomallinen) ja tankki uudelleen täyteen. Ainoa muutos oli, että tasoanturin antama lukema muuttui edellisestä, mutta ei lähtenyt muuttumaan nestemäärän mukana.

                    Tasoanturi on kiinteä osa pumppua ja uudet pumput ovat suht kalliita, joten seuraavaa korjausyritystä varten hankin Puolasta käytetyn, mutta ehjän pumpun. Vanha pumppu irroitettiin Samppasportilla (taas kerran isot kehut hienosta palvelusta!). Vanhan pumpun tasoanturi ei näyttänyt olevan fyysisesti jumissa, joten tilalle laitettiin varaosapumppu. Vikakoodit pois ja kaikki toimii taas hienosti!

                    Tuolla on vielä muutamia kuvia -> Linkki

                    Viimeksi muokannut tuomaspitkanen; 8.8.2024, 14:23.

                    Comment


                    • Meillä kävikin sellainen hassu tilanne reklamaatiossa, että autoliike oli tilannut vahingossa uudenmallisen AdBlue-ohjainlaitteen. Autokorjaamo asensi ja ohjelmoi sen. No se ei sitten toimi meidän vanhanmallisen AdBlue-säiliön kanssa ja tuli AdBlue <1000 km range juuri ennen juhannusviikkoa. Korjaamon mukaan olisi voinut tilata myös vanhanmallisen ohjainlaitteen uutena.

                      Onneksi korjaamo joustaa ja voi ensi viikon alussa asentaa uuden säiliön. Hyvä puoli siis on se, että saadaan samalla säiliökin nyt sitten autoliikkeen piikkiin, vaikka joudutaan juoksemaan korjaamolla turhaan. Nyt sitten sormet ristiin, että päästövehkeet kestää auton käyttöiän loppuun, kun kaikki paitsi NOx-anturi on vaihdettu (EGR jäähdytin myös vaihdettu).

                      Comment


                      • Itselleni tuli P20e800 vikakoodi (low pressure) A6 C7 3.0TDi

                        Ajoin VCDS.llä basic settings->scr metering quantity test.n
                        Pumppu ajaa 40-50%n alueella ja suutin aukeaa 100%.iin
                        Pressure sensor for reducing agent näyttää -500hPa, eikä muutu mihinkään... Pystyykö tuon paineanturin vaihtamaan vai onko se kiinteänä pumpun sisässä?
                        Konehuoneessa ei näy vuotoja, eikä myöskään auton alla lorise adblue.
                        Miten kannattaisi jatkaa?
                        E: Suutin irti pumppu ajaa adblueta kannuun, joten pumpussa pitäisi jotain älyä olla
                        E2: Auto käytetty nosturilla. Ei näkynyt vuotoja paineputkessa, joten taitaa olla pumpun vaihto edessä
                        Viimeksi muokannut mvai; 20.7.2024, 23:15.

                        Comment


                        • Noniin pari päivää ajeltu autolla ilman adblue ongelmia. Tilasin Puolasta tankin, jossa oli pumppu ja moduuli paikoillaan. Moduulin vaihdon jälkeen vika jäi päälle, mutta pumpun vaihdon jälkeen vcds.n kuitilla vika kuittantui.
                          Puolasta tuo varaosien tilaaminen on aika riskiteko, vaikka omani nyt toimiikin, niin pumppua on selvästi avattu tai paikattu jollain sikamassan tapaisella aineella.
                          Laitoin myyjälle kuvia tuotteesta ja kyselyä, mitä tuolle on tehty, niin ei enää minkäänlaista vastausta kuulu WhatsApin kautta ja kyseessä on kuitenkin iso varaosapulju.
                          osat ostin vastaavilla koodeilla, mitkä autossa olikin
                          Pumppu: 4077801AE F malli (marmorikoodi 4G0 131 969 J ?)
                          Moduuli: 4G0 907 355 G (alapuolella koodi B )
                          Marmorilta uusi pumpun tiiviste 4G0 131 357

                          Comment


                          • Seuraava Adblue ongelma ja potilaana A4 B9 2018 TDI. Vikaantunut SCR boxi on vaihdettu (4M0907355B > D päätteisellä) mutta edelleen seuraavat vikakoodit ilmenevät:
                            Click image for larger version

Name:	Screenshot_20240812_202350_OBDeleven.jpg
Views:	1128
Size:	67,1 Kt
ID:	1976305 Click image for larger version

Name:	Screenshot_20240812_202458_OBDeleven.jpg
Views:	1147
Size:	61,4 Kt
ID:	1976304
                            Fault code: P20BC00
                            Lost Communication with Reductant control module
                            Fault code: U02A200

                            Vaihtoehtona boxi ei vastaa aikaisempaa mallia tai se on rikki ja/tai vika jossain muualla. Apuja kaivataan

                            Comment


                            • En pysty varmuudella sanomaan, kun en tiedä varaosanumeroiden kirjainkoodeja, mutta olisikohan sinulla käynyt sama virhe mikä meillä. Eli on asennettu liian uusi ohjainlaite, eikä vanha AdBlue-säiliö tue sitä. Eli joudut ostamaan uudenmallisen AdBlue-säiliön.

                              Comment


                              • Mistä kannattaisi lähteä etsimään uutta adblue ohjainyksikköä? Uusi/käytetty?

                                Comment


                                  Mihin autoon ja millä osanumerolla nykyinen ohjain?

                                  Comment


                                  • Audi a4 2016,
                                    Osanumero: 4M0 907 355

                                    Comment


                                      Olet varmaan tämän ketjun lukenut? Esim. viestit #200 ja #201

                                      Comment


                                      • 2018 Audi A4 Avant TDI 2.0 (177 Tkm) tuli myös tuo kehotus korjaamolle AdBlue ongelman takia. Käytin testauksessa ja tulokset alla. Myyjäliike tulee mukaan kustannuksiin, eli tilaa jostain käytetyt osat (voihan kele). Auto ollut käytössä reilun kuukauden ja ajanut sillä vajaa 3t km. Korjaamosta arvio 3.3 t€ niin parempi kuitenkin saada myyjäliikkeen kanssa sovittua. Menisi siis tankki , pumppi ja ohjain uusiksi. Jotenkin haluaisi vielä uskoa että joko liittimet tai ohjain olisi vaan rikki mutta... Onko kellään parempaa tietoa noista tuloksista kertoa onko tosiaan kaikki uusittava?

                                        a Click image for larger version

Name:	Näyttökuva 2024-10-24 kello 20.34.39.png
Views:	424
Size:	455,8 Kt
ID:	1978728 Click image for larger version

Name:	Näyttökuva 2024-10-24 kello 20.35.38.png
Views:	423
Size:	630,5 Kt
ID:	1978729 Click image for larger version

Name:	Näyttökuva 2024-10-24 kello 20.36.26.png
Views:	420
Size:	920,1 Kt
ID:	1978730

                                        Comment


                                        • Eiköhän tuon pitäisi mennä myyjäliikkeen pussista koko korjaus, jos kuukausi sitten ostettu auto
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 26.10.2024, 18:01. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja jarkkii Näytä viesti
                                            Potilaana 2017 mallinen A4 2.0tdi

                                            OBDeleven antaa seuraavat herjat Adblue vikaan liittyen

                                            01 Moottorin elektroniikka

                                            Järjestelmä kuvaus: R4 2.0l TDI
                                            Ohjelmisto numero: 04L906026AG
                                            Softa versio: 1969
                                            Ohjelmisto numero: 04L907309L
                                            Rauta versio: H34
                                            ODX nimi: EV_ECM20TDI01104L906026AG
                                            ODX versio: 001006
                                            Pitkä koodaus: 0A25403A233605083400

                                            Virhe koodit:
                                            P20C400 - Reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus Oikosulku plussaan
                                            staattinen
                                            U140C00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Syöttöjännite liian alhainen
                                            staattinen
                                            U140E00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Toimintarajoitus alijännitteen vuoksi
                                            satunnainen
                                            P20BC00 - Reduktioaineiden lämmityksen 1 ohjaus Oikosulku plussaan
                                            staattinen
                                            P208D00 - Reduktioaineiden pumpun 1 ohjaus Oikosulku plussaan
                                            staattinen
                                            P214E00 - Pelkistimen pumppu 1 Virta liian suuri
                                            satunnainen
                                            P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni
                                            satunnainen

                                            Onko näiden perusteella ideoita mistä lähteä tutkimaan?
                                            Yllä olevan kaverin ongelmat ratkesi ilmeisesti ADBlue ohjainlaitteen vaihdolla. Voisiko meikäläisellä olla samaa? Vai joutuuko koko ADBlue tankin vaihtamaan (n.2000€)? Oon jo miettinyt Ovokolta käytetyn tankin tilaamista, vaan vaatii ilmeisesti juuri saman varaosakoodin kuin alkuperäisessä, jotta toimisi heittämällä? Onko antaa vinkkejä?

                                            Autonani 2017 A4 Allroad 2.0 TDI

                                            Staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High)
                                            Intermittent vikakoodit: U140C00, P21CA00, P208A00, P208D00, P20E800

                                            Comment

                                            Working...
                                            X