Ei se rikkinäinen NOx ainakaan paranna tilannetta.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AdBlue
Collapse
X
-
A6 C7 korinen? 17 litraa lukenut jostain (oma CVUA koneella).
edit: SSP622 löytyy ainakin maininta A6 / A7 (löytyy muutenkin lisätietoa Adblue systeemin toiminnasta ja rakenteesta jos kiinnostaa), muistelen myös ihan auton ohjekirjassa tuon lukeman olleen.Viimeksi muokannut Poikarukka; 7.6.2024, 08:29.
- 1 like
Comment
-
The Ad Blue tank capacity is approximately 4 .5 gallons (17 liters).
https://procarmanuals.com/pdf-online...owners-manual/
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ripo Näytä viestiTankin koko pitäisi löytyä varustetarralta PR -koodina. Varustetarra löytyy huoltokirjasta tai autosta. FK1 = 12 litran tankki, FK2 = 24 litran tankki. Mahdollisesti on muitakin kokoja ?
https://www.audiclub.fi/audifinns/fi...tch?id=1645216
Mutta tuon saman 17 litraa olen lukenut myös jostain.
Comment
-
Laitetaan tännekin talteen ongelma ja ratkaisu yhdestä AdBlue -ongelmasta. Autona A7 C7.5 3.0TDI (2015).
A7 alkoi ilmoittelemaan AdBluen lisäämisestä ja pyyntö ei poistunut vaikka ainetta lisäsikin. AdBlue fault -ilmoitusta tms. ei tullut mittaristoon, ainoastaan pyyntö lisätä nestettä. Vikakoodi kuitenkin löytyi, ja sen mukaan AdBlue-tankin sensori oli jumissa. Tarkemmin kun tutki, niin tasoanturi antoi tosiaan jatkuvasti samaa lukemaa. AdBlue -järjestelmä toimi muuten täysin normaalisti eli nestettä kului tankista jne.
Ensimmäinen korjausyritys oli auto ylös ja AdBlue -tankki tyhjäksi. Pumppua en vielä irroittanut, vaan tankin ollessa tyhjänä pari kevyttä kopautusta kädellä pumppuun (tasoanturi on perinteinen kohomallinen) ja tankki uudelleen täyteen. Ainoa muutos oli, että tasoanturin antama lukema muuttui edellisestä, mutta ei lähtenyt muuttumaan nestemäärän mukana.
Tasoanturi on kiinteä osa pumppua ja uudet pumput ovat suht kalliita, joten seuraavaa korjausyritystä varten hankin Puolasta käytetyn, mutta ehjän pumpun. Vanha pumppu irroitettiin Samppasportilla (taas kerran isot kehut hienosta palvelusta!). Vanhan pumpun tasoanturi ei näyttänyt olevan fyysisesti jumissa, joten tilalle laitettiin varaosapumppu. Vikakoodit pois ja kaikki toimii taas hienosti!
Tuolla on vielä muutamia kuvia -> Linkki
Viimeksi muokannut tuomaspitkanen; 8.8.2024, 14:23.
Comment
-
Meillä kävikin sellainen hassu tilanne reklamaatiossa, että autoliike oli tilannut vahingossa uudenmallisen AdBlue-ohjainlaitteen. Autokorjaamo asensi ja ohjelmoi sen. No se ei sitten toimi meidän vanhanmallisen AdBlue-säiliön kanssa ja tuli AdBlue <1000 km range juuri ennen juhannusviikkoa. Korjaamon mukaan olisi voinut tilata myös vanhanmallisen ohjainlaitteen uutena.
Onneksi korjaamo joustaa ja voi ensi viikon alussa asentaa uuden säiliön. Hyvä puoli siis on se, että saadaan samalla säiliökin nyt sitten autoliikkeen piikkiin, vaikka joudutaan juoksemaan korjaamolla turhaan. Nyt sitten sormet ristiin, että päästövehkeet kestää auton käyttöiän loppuun, kun kaikki paitsi NOx-anturi on vaihdettu (EGR jäähdytin myös vaihdettu).
Comment
-
Itselleni tuli P20e800 vikakoodi (low pressure) A6 C7 3.0TDi
Ajoin VCDS.llä basic settings->scr metering quantity test.n
Pumppu ajaa 40-50%n alueella ja suutin aukeaa 100%.iin
Pressure sensor for reducing agent näyttää -500hPa, eikä muutu mihinkään... Pystyykö tuon paineanturin vaihtamaan vai onko se kiinteänä pumpun sisässä?
Konehuoneessa ei näy vuotoja, eikä myöskään auton alla lorise adblue.
Miten kannattaisi jatkaa?
E: Suutin irti pumppu ajaa adblueta kannuun, joten pumpussa pitäisi jotain älyä olla
E2: Auto käytetty nosturilla. Ei näkynyt vuotoja paineputkessa, joten taitaa olla pumpun vaihto edessäViimeksi muokannut mvai; 20.7.2024, 23:15.
Comment
-
Noniin pari päivää ajeltu autolla ilman adblue ongelmia. Tilasin Puolasta tankin, jossa oli pumppu ja moduuli paikoillaan. Moduulin vaihdon jälkeen vika jäi päälle, mutta pumpun vaihdon jälkeen vcds.n kuitilla vika kuittantui.
Puolasta tuo varaosien tilaaminen on aika riskiteko, vaikka omani nyt toimiikin, niin pumppua on selvästi avattu tai paikattu jollain sikamassan tapaisella aineella.
Laitoin myyjälle kuvia tuotteesta ja kyselyä, mitä tuolle on tehty, niin ei enää minkäänlaista vastausta kuulu WhatsApin kautta ja kyseessä on kuitenkin iso varaosapulju.
osat ostin vastaavilla koodeilla, mitkä autossa olikin
Pumppu: 4077801AE F malli (marmorikoodi 4G0 131 969 J ?)
Moduuli: 4G0 907 355 G (alapuolella koodi B )
Marmorilta uusi pumpun tiiviste 4G0 131 357
- 1 like
Comment
-
Seuraava Adblue ongelma ja potilaana A4 B9 2018 TDI. Vikaantunut SCR boxi on vaihdettu (4M0907355B > D päätteisellä) mutta edelleen seuraavat vikakoodit ilmenevät:
Fault code: P20BC00
Lost Communication with Reductant control module
Fault code: U02A200
Vaihtoehtona boxi ei vastaa aikaisempaa mallia tai se on rikki ja/tai vika jossain muualla. Apuja kaivataan
Comment
-
2018 Audi A4 Avant TDI 2.0 (177 Tkm) tuli myös tuo kehotus korjaamolle AdBlue ongelman takia. Käytin testauksessa ja tulokset alla. Myyjäliike tulee mukaan kustannuksiin, eli tilaa jostain käytetyt osat (voihan kele). Auto ollut käytössä reilun kuukauden ja ajanut sillä vajaa 3t km. Korjaamosta arvio 3.3 t€ niin parempi kuitenkin saada myyjäliikkeen kanssa sovittua. Menisi siis tankki , pumppi ja ohjain uusiksi. Jotenkin haluaisi vielä uskoa että joko liittimet tai ohjain olisi vaan rikki mutta... Onko kellään parempaa tietoa noista tuloksista kertoa onko tosiaan kaikki uusittava?
a
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja jarkkii Näytä viestiPotilaana 2017 mallinen A4 2.0tdi
OBDeleven antaa seuraavat herjat Adblue vikaan liittyen
01 Moottorin elektroniikka
Järjestelmä kuvaus: R4 2.0l TDI
Ohjelmisto numero: 04L906026AG
Softa versio: 1969
Ohjelmisto numero: 04L907309L
Rauta versio: H34
ODX nimi: EV_ECM20TDI01104L906026AG
ODX versio: 001006
Pitkä koodaus: 0A25403A233605083400
Virhe koodit:
P20C400 - Reduktioaineiden lämmityksen 3 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
U140C00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Syöttöjännite liian alhainen
staattinen
U140E00 - Pelkistimen annostelujärjestelmän ohjainlaite Toimintarajoitus alijännitteen vuoksi
satunnainen
P20BC00 - Reduktioaineiden lämmityksen 1 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
P208D00 - Reduktioaineiden pumpun 1 ohjaus Oikosulku plussaan
staattinen
P214E00 - Pelkistimen pumppu 1 Virta liian suuri
satunnainen
P20E800 - Reduktioaine paine liian pieni
satunnainen
Onko näiden perusteella ideoita mistä lähteä tutkimaan?
Autonani 2017 A4 Allroad 2.0 TDI
Staattinen vikakoodi: P20BC00 (Reductant heater 'A' Control Circuit High)
Intermittent vikakoodit: U140C00, P21CA00, P208A00, P208D00, P20E800
Comment
Comment