Juu huomenna koodarille, eipä tässä muu hirvitä kun hinta. Pumpun ohjainlaite vaihdettu 20tkm sitten. Tuleekohan myyjä vastaan oon ajanu oston jälkeen 5000km. 2017v a4 tdi. 145tkm taulussa. Katsotaan kuunnellaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AdBlue
Collapse
X
-
Laitatko vahvistuksen tuolle katsastusasialle kun olet käynyt katsastuksessa. Harkitsin myös tuota pois ohjelmointia korjaamisen sijasta, mutta keväällä oli vielä sellaista tietoa että tulisi hylsy katsastuksessa 9/2016 jälkeen käyttöönotetuille dieseleillä obd-testissä, jos adblue poistettu ohjelmistosta. Kiinnostaisi jatkoa ajatellen kun odotan tuon hajoavan uudelleen ja korjaaminen ei innosta yhtään.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja dtrm Näytä viestiMoro, täällä A4 B9 -16 ja pamahti tauluun ensin moottorin vikavalo, ja jokunen viikko sen jälkeen adbluen keltainen jakoavaimen kuva. Pörhöllä tutkivat ja adbluen pumppu hajonnut, ei tuota painetta, mutta sitä ei kuulemma saa ilman säiliötä (1600e) ja samalla pitää uusia myös ohjainlaite koska siitä tullut uusi versio. Koko lysti reilu 3000e, työn osuus vain 400e.
Osaako kukaan sanoa että onko tässä mitään vaihtoehtoja kun ei kehtaisi noin paljoa alkaa maksamaan eteenkin kun ainoastaan pumppu on rikki?
Ja miten adbluen poisto, mitä siinä tulee ottaa huomioon, onko siitä mitään haittaa kun liikkuu vähän erilaisia tarinoita että voi hajottaa katalysaattorin tai ei mene välttämättä katsastuksesta enää läpi? Tuo poisto tässä järkevimmältä vaihtoehdolta äkkiseltään tuntuisi.
Comment
-
Audi a4 b9 on tullut talven aikana 3 kertaa adblue fault ja mittariin jakoavain, adblue teksti ja range 1000km. Aina seuraavalla käynnistyksellä vaikka sammuttais ja käynnistäis heti uudelleen niin mennyt teksti pois. Jätti kuitenkin vikakoodin, onko tietoa mistä vois olla kyse.
Audicenterilt kyselin mutta he eivät osanneet sanoa mikä on vikana ilman että itse tutkivat ensin autoa.
Mielessä on ollut ohjelmoida tuo adblue pois ja joskus kun auton myyn eteenpäin laittaa se takaisin käyttöön jos ostaja haluaa. Hajoaako tuo laitteisto jos sen kooda pois ? Ja paljonkohan sen kuntoon laitto maksaa?
Comment
-
Mulla temppuili toi Sharan ihan samalla tavalla. Kesken ajon tuli 1000km range jälelle ja se siitä poistui itsestään vaihtelevasti. Joskus 15 minuutin päästä, joskus parin päivän päästä. Tarkkaa syytä sille miksi se teki niin ei koskaan tullut, koska osia vaihdettiin iso määrä ja silti se tuli takaisin. Enään ei tule takaisin.
Tuollahan on silleen selkeä koodi.
1 Fault Found:
9645 - Reductant
P20E8 00 [096] - Pressure too Low
Pumppussa alkavaa vikaa tai paineanturissa mahdollisesti jotain?
Pressure sensor for reducing agent: measured pressure: 46 hPa
Viimeksi muokannut Puuhapete; 4.3.2022, 11:31.
Comment
-
Veikkaan että tässä on luettu ao uutinen ja siksi kysellään.
https://www.is.fi/autot/art-2000008686409.html
E. Olin näköjään oikeassa. :)
Comment
-
Nyt kun hamsterit on vieneet kaiken AdBluen kaupoista niin olisiko mitään korvaavaa nestettä, jota järjestelmässä voisi käyttää? Netistä löytyy juttua, että voisi käyttää etanolilla blandattua tislattua vettä, pelkkää tislattua vettä yms. ja myös juttua SCR katin hajoamisista, jos ei käytä oikeaa AdBlue nestettä. Vai onko AdBluen ohjelmallinen poisto ainoa vaihtoehto?
Comment
-
Reaktio SCR katalysaattorissa on karkeasti NH4 + NO2 -> N2 + 2H2O eli toisin sanoen
ammoniakki (urea) + typen oksidit (paha pakokaasu) -> typpikaasu (ilma) + vesi
Tuosta jos jättää ammoniakin pois ja tilalle etanoli C2H5OH niin mitähän tapahtuu vai tapahtuuko mitään? Hätätilanteessa konsentroitu pissi voisi toimia, mittaa esim. sähköjohtavuutta että on noin sama kuin adblue liuoksella.
Comment
-
Metsäkoneiden kantourea on periaatteessa samaa tavaraa, mutta laatu HUOMATTAVASTI heikompaa. Kuten tuola ylempänä todettiin, niin AdBlue-järjestelmät todella tarkkoja tavaran laadusta joten en suosittele tuota sinne. Mutta yksi vaihtoehto...
Comment
-
Pointti onkin siinä, jos nestettä ei saa mistään, niin mitäs sitten?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Puuhapete Näytä viestiAdblue systeemin vikatilan nollaamisella saa aina sen 1000km matkan jatkettua taas seuraavaan tuhanteen. Mahtaako toimia litkun loppuessa sama eli joku resetointi esim VCDS:llä?
Comment
-
Ei toimi. Jos syystä tai toisesta on jo ajettu se 1000 kilometrin armonaika loppuun, niin VCDS ei saa enää autoa liikkeelle.
Ja mitä tulee nesteen korvaamiseen esimerkiksi vedellä, niin ei toimi sekään. Puhdistustulosta haistellaan NOX-anturien avulla ja mikäli putkessa ei tapahdu haluttuja asioita, niin taas joudutaan siihen vikatilaan.
Ei oikeasti ole kuin kaksi vaihtoehtoa, joko saada jostain sitä oikeaa tavaraa säiliöön tai sitten käyttää ohjelmoinnissa jossa järjestelmä poistetaan käytöstä lopullisesti.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja ripo Näytä viesti
Tämä tuli nyt kuntoon. Tsekkasin ensin adbluen sulakkeet ja vaihdoin varmuuden vuoksi uudet, olivat ok. Sen jälkeen mittasin molemmat terminal 30A ja terminal 30B jännitteet tuon J880 -moduulin liittimestä ja molempiin tuli jännite.
Tilasin purkuautosta Q7:n moduulin (sama osanumero) Latviasta toimituksineen 90 eurolla. Moduulin vaihdolla hävisi heti adblue herjat. Moottorin vikavalo piti nollata vcds:llä.
Pitikö ohjainmoduli ohjelmoida merkkiliikkeessä vai tuliko kuntoon pelkällä modulin vaihdolla ilman koodauksia?
Comment
-
On helppo homma. Löytyy oikeen takarenkaan läheltä suojamuovin alta. Muutama ruuvi irti ja siinä moduulin liittimen aukaisu vaati vähän pohdintaa. Muistaakseni siinä on joku lukitussokka mikä pitää irroittaa ennenkuin liittimen saa käännettyä auki. Tein nosturilla kun sattui mahdollisuus, mutta onnistunee myös ilman
Comment
Comment