ohjauslaite löytyy takaluukusta oikealta. koitappa puhdistella liittimet ja sulakkeet ensin jos vaikka auttaisi.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
AdBlue
Collapse
X
-
Alkuperäinen kirjoittaja Qfemma Näytä viestiAikamoinen skaala vikailmoituksia, mm. epäuskottava signaali, voisiko syyllinen sittenkin löytyä ohjainlaitteesta? Voisi tulla aika paljon halvemmaksi kun tuo korjausarvio!
Mistäpäin autoa löydän tuon ohjauslaitteen jos lähtisi siitä eteenpäin?
Muutama satanen (300€) kuluja joka saattaa hyvinkin ratkaista ongelman.
- Likes 1
Comment
-
Oma case ratkesi näin, ohjauslaite takakontista esille, osanumero haltuun ja nettiin Ovoko.fi ja osa hakuun. Löytyi useampi kpl, n.150€ postituksen kanssa ja tilaus sisään.
Osa tuli alle viikossa. Takakontti auki ja ohjauslaitteen vaihto 5 min. SIMSALABIM! AdBlue-työkalu merkkivalo poistui näytöstä ja vähän ajan päästä sammui myös moottorivalo.
Nyt ajellut viikon verran ja kaikki ok.
Tässä hyvä esimerkki miten huollossa viedään asiakasta... useampi olisi ehkä sannonut että jahas, no jos se on näin niin vaihdetaan sitten se säiliö 3500€!
Kiitokset Jage ja reka66 vinkeistä!
- Likes 1
Comment
-
Joo, reikä on ja siitä on ollut jo tuolla juttua: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...88#post1921588
Ja tuolla: https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...47#post1952947
Comment
-
Minulla oli 111 tkm kohdalla sama adblue kilometrirajoitusongelma, auto 2018 a4 allroad 2,0 TDI 120KW.
Audilla sanoivat vian olevan ilmeisesti pumpussa koska osa vikailmoituksista kertoi paineen olevan liian pieni => koko säiliö pumppuineen vaihtoon. Säiliötä on kehitetty ilmeisesti lisäämällä/muuttamalla lämmitystä. Sitä taasen vanha ohjain ei tue elikä sekin oli vaihdettava. Tankki on 24l ja sen vanha säädin on 4MO 907 355 D. Uuden tankin ohjain on muutoin sama, mutta viimeinen kirjain on H. Tämä tiedoksi, jos jollain on tarve uuden tankkimallin ohjaimen etsintään.
Outoa oli, että Audin ilmoittamat vikakoodit poikkesivat aiemmin luetuista VCDS-koodeista (Skodan merkkihuoltona toimiva Autoklinikka, joka ei halunnut ottaa vikaa korjattavaksi koska Audeissa on aina joitain erikoisuuksia jotka eivät tule esiin ilman erikoislaitteita).
Pyysin huollosta vaihdetun ohjaimen tutkittavakseni jos vaikka viat johtuivatkin täällä kerrotusta ohjaimen piirilevyn hapettumisesta. Osaisiko joku kertoa mitenkä ohjaimen takakannen saa helpoiten irti rikkomatta runko-osaa? Tuntuu olevan aika tiukkaan liimautunut eikä kohtuullisella väännöllä auennut ruuvien irroituksen jälkeen? Kevyt lämmitys?
Comment
-
Tuossa lammikon simon videossa ainakin lämmittää liimoja ennen ruuvien avaamista.
Video liittyy muutenkin vahvasti aiheeseen. https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...72#post1984172
Comment
-
Kiitos videolinkistä. Todella informatiivinen!
Avasin ohjanboxin tiivisteitä lämmittämällä ja sama kosteuden vuodosta johtuva vikahan siellä on. Kuvista näkyy kosteuden kulkureitti teipin ali ja hapettumut piirikortti. Aivan käsittämätön suunnittelukukkanen. Mielestäni selkeästi tuotevirhe ja takaisinkutsukampanjan aihe. Boksi todella hyvin tiivistetty, mutta sitten siihen on tehty teipillä suljettu reikä??? Onkohan sama rakenne kaikissa muissakin ohjaimissa?
Seuraava kysymys onkin josko näitä vastaavia ongelmakohtia on autossa enemmänkin. Onkohan jossain listaa tarkistettavista kohteista?3 Photos
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja spek Näytä viestiBoksi todella hyvin tiivistetty, mutta sitten siihen on tehty teipillä suljettu reikä???
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Qfemma Näytä viestiOma case ratkesi näin, ohjauslaite takakontista esille, osanumero haltuun ja nettiin Ovoko.fi ja osa hakuun. Löytyi useampi kpl, n.150€ postituksen kanssa ja tilaus sisään.
Osa tuli alle viikossa. Takakontti auki ja ohjauslaitteen vaihto 5 min. SIMSALABIM! AdBlue-työkalu merkkivalo poistui näytöstä ja vähän ajan päästä sammui myös moottorivalo.
Nyt ajellut viikon verran ja kaikki ok.
Tässä hyvä esimerkki miten huollossa viedään asiakasta... useampi olisi ehkä sannonut että jahas, no jos se on näin niin vaihdetaan sitten se säiliö 3500€!
Kiitokset Jage ja reka66 vinkeistä!
OBD näyttää "Lost Communication with Reductant Quality Module" käytännössä aina kun lukee vikakoodit. Kuittaamalla vian saa hetkeksi pois mutta mikäli moottorin ajaa lämpimäksi ja sammuttaa niin moottorin vikavalo syttyy moottorin uudelleen käynnistyessä (moottorin täytyy olla lämmin). Tässä vaiheessa OBD E näyttää muitakin adblue vikoja vähän mielivaltaisesti. Joskus paine ja joskus pinta. Joskus molemmat höystettynä lämmitysvialla. Tämä liittynee siihen kun Adblue yrittää käynnistyä moottorin ollessa lämmin.
Mittaristoon moottorin vikavalo syttyy siis vasta siinä vaiheessa kun moottorin on ajanut lämpimäksi ja tekee uudelleen käynnistyksen. Itse Adblue vikavalo tulee silloin tällöin ja joskus taitaa näyttää rangeksi jopa 11 000km.
Alkuperäinen ohjauslaite on avattu ja tarra oli paikallaan. Hapettumisia ei näkynyt.
Tilasin myös Ovokolta käytetyn ohjainlaitteen (n. 150€). Vaihdoin alkuperäisen ohjainlaitteen tilalle Ovokolta tilatun ohjauslaiteen. Kuittasin kaikki viat OBD Elevenillä. Mikäli lukee vikakoodit niin sama "Lost Communication with Reductant Quality Module" tulee näkyville. Mittaristossa ei vikavaloja. Tämän jälkeen kone lämpimäksi. Sammutus. Uudelleen käynnistys ja moottorin vikavalo mittaristoon.
Adblue sulakkeet ehjät.
Audilta kysyin uuden ohjainlaitteen hintaa ~450€. 80A 907 355 F
Vaatiiko ohjainlaitteen vaihto sopeutusta ja siksi Ovokolta tilattu ei toimi? Voihan se olla että käytetty osa on myös rikki. Voiko tässä olla jo vikana se että olen liian paljon kuittaillut vikaa OBD Elevenillä ja vian kuittais ei onnistu enää OBD Elevenillä?
Comment
Comment