Viikonloppuna ruutuun ilmestyy varoitus AdBluen loppumisesta 1000km kuluessa. Ekan kerranhan ilmoituksen pitäisi tulla kun ajoaikaa on 2400km, mutta nyt siis hyppäsi tuon huomautuksen yli. Dieseltankki oli melkoisen tyhjä, toimintasädettä MMIn mukaan muutama kymppi. Kun säde oli 0km, varoitus katosi kokonaan eikä ole sen koommin palannut ruutuun.
Mahtaako pissa olla oikeasti lopussa vai oliko kyseessä toimintahäiriö, arvaten johtuen kovista pakkasista ja pienestä polttoainemäärästä? AdBluen jäätymispiste lienee -11°C. Missä VCDS:ssä saa AdBluen määrän näkyviin, vikakoodeihin tuollainen ei tule? Edellisen kerran auto vaati lisää ureaa 12000km kohdalla (2400km huomautus) ja nyt mittarissa on 22000km. Näiden valossa voisi hyvinkin olla säiliö hyvää vauhtia tyhjenemässä.
Maanantai kun on, marmorin huollon ajanvaraus tuuttaa varattua aamusta asti. Ja arvaten pikahuolto on tukossa.
*EDIT*
mitä sitä marmorille ajella kun samaa litkua saa naapurin huoltoasemalta. Ja koska sitä pitää joka tapauksessa lisätä ennen LL-huoltoa, niin varmuuden vuoksikaan tankkaaminen ei ole hätävarjelun liioittelua. Mutta kysymys on edelleen validi ihan yleisestä mielenkiinnosta
Mahtaako pissa olla oikeasti lopussa vai oliko kyseessä toimintahäiriö, arvaten johtuen kovista pakkasista ja pienestä polttoainemäärästä? AdBluen jäätymispiste lienee -11°C. Missä VCDS:ssä saa AdBluen määrän näkyviin, vikakoodeihin tuollainen ei tule? Edellisen kerran auto vaati lisää ureaa 12000km kohdalla (2400km huomautus) ja nyt mittarissa on 22000km. Näiden valossa voisi hyvinkin olla säiliö hyvää vauhtia tyhjenemässä.
Maanantai kun on, marmorin huollon ajanvaraus tuuttaa varattua aamusta asti. Ja arvaten pikahuolto on tukossa.
*EDIT*
mitä sitä marmorille ajella kun samaa litkua saa naapurin huoltoasemalta. Ja koska sitä pitää joka tapauksessa lisätä ennen LL-huoltoa, niin varmuuden vuoksikaan tankkaaminen ei ole hätävarjelun liioittelua. Mutta kysymys on edelleen validi ihan yleisestä mielenkiinnosta
Comment