selvitetty
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 -05 3.0 TDI kova savutus
Collapse
X
-
Pitäisi olla mutta huollossa katseltiin pakoputken päitä kun olivat niin karstaiset ja huoltomies epäili että onkohan suodatinta ollenkaan paikalla. Alkuun tuota savutusta epäilinkin generoinnin aikaansaamaksi savutukseksi. Poissuljettua ei ole tietenkään vika tuolla DPF:n puolella
Comment
-
Lisääntyvä öljy = vuotava(t) suuttimet. Jos tikussa "reilusti" yli ylämerkin niin joitakin litroja on ylimääräistä tavaraa koneessa, nimimerkillä kokemusta on. Aikanaan vuotavien suuttimien kanssa painineena oli pahimmallaan koneessa noin 12l öljynafta seosta kun täyttömäärä on reilu 8l. Tosin omassa ei ollut koskaan savutus ongelmaaViimeksi muokannut Audi; 16.12.2015, 20:14.
Comment
-
Olitko kokeillut öljytikun lölysäämistä tai sen O-renkaan poistamista vähäksi aikaa, että saisi selville onko kyse huohottimen tms tukkeutumisesta. Edellisen sukupolven 2.5 TDIV6:ssa oli sitä ongelmaa paljonkin. Oireet on vähän samanoloiset, joskaa ei tässä koneessa kai ole paljonkaan tavattu (?)
Comment
-
Ja eikä tule vikailmoitusta turbon paineistakaan tai mistään muualtakaan?
Tosin jos se siitä olisi kiinni, niin pitäisi jo olla niin lopussa, että menee vikatilaan paineiden pienuuden ja/tai turbon ohjaimen vikaantumisen takia (kuten omassani, joka tosin ei savuta).
EGR voisi ehkä vuotaa vettä, jolloin savu olisi vesihöyryä, silloin jäähdytysnesteen pitäisi vähentyä.
Comment
-
Nyt on kalibrointiarvot luettu. Oli joku uusi ohjelma ja ajossa 1. 4 ja 5 suutin korjausarvo lähellä nollaa, mutta 6, 2 ja 3 lla korjausarvot korkeammat. Kiihdytyksessä kutosen käyrä nousi korkeimmalle n. 4-5 mg. Laitettiin vielä suutinten voiteluainetta tankkiin ja katsotaan auttaako. Aamulla savutusta, joka kuitenkin loppui ja nyt ei ole sitten savuttanut useaan 10 kilometriin. Päätettiin että jos savutusta vielä ilmenee, lähetetään suuttimet Tammer Dieseliin huollettavaksi
Comment
-
Auto käymään. Vcds-engine-measurin blocks kanavat 071->
Ja suomessa sitten ei kukaan huolla noita piezo sähköisiä suuttimia. Suoraan saksasta huollettu sarja tilalle +-1000€ riippuu mistä ottaa ja laittaako vanhat takasin.
Ekan kentän korjaus arvon pitäisi olla muistaakseni -45ms ja 45ms välissä. Laita tänne näkyviin kaikki arvot joka suuttimesta.
Comment
-
Kiitos vastauksista. Tälläiset arvot VCDS heitti
1. sylinteri -30.0 ms -18.0 ms -10.0 ms
2. sylinteri -10.0 ms -8.0 ms 0.0 ms
3. sylinteri -8.0 ms -6.0 ms -10.0 ms
4. sylinteri -2.0 ms -2.0 ms -2.0 ms
5. sylinteri -20 ms -14.0 ms -14.0 ms
6. sylinteri -18.0 ms -10.0 ms -4.0 ms
Kaikki näyttäis olevan miinuksen puolella mutta hieman korjausta tulee melkein kaikille. Pari päivää sitten fortet ja joku muu voiteluaine, voi olla että on vähän vaikuttanut.
Autollahan on ajettu 320tkmViimeksi muokannut Sami71; 22.12.2015, 19:05.
Comment
-
Vieras
Comment