Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 -05 3.0 TDI kova savutus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 -05 3.0 TDI kova savutus

    selvitetty
    Viimeksi muokannut Sami71; 28.8.2016, 22:30.

    #2
    Onko autossa DPF?

    Comment


    • #3
      Pitäisi olla mutta huollossa katseltiin pakoputken päitä kun olivat niin karstaiset ja huoltomies epäili että onkohan suodatinta ollenkaan paikalla. Alkuun tuota savutusta epäilinkin generoinnin aikaansaamaksi savutukseksi. Poissuljettua ei ole tietenkään vika tuolla DPF:n puolella

      Comment


        #4
        Jos öljy lisääntyy koneessa vika on vuotavassa/vuotavissa suuttimissa.

        Comment


        • #5
          Liika öljymäärä saattaa aiheuttaa savutusta.

          Comment


          • #6
            Suutinhommaan olen tässä kallistunut mutta tuosta öljyn määrästä olen kyllä lueskellut. Jossakin tapauksessa sekin on savutusta saanut aikaan. Ihmetyttää tuo savutuksen satunnaisuus kun tuntuu että moottorin lämmöllä ei tuntuisi olevan siihen osuutta.

            Comment


            • #7
              Lisääntyvä öljy = vuotava(t) suuttimet. Jos tikussa "reilusti" yli ylämerkin niin joitakin litroja on ylimääräistä tavaraa koneessa, nimimerkillä kokemusta on. Aikanaan vuotavien suuttimien kanssa painineena oli pahimmallaan koneessa noin 12l öljynafta seosta kun täyttömäärä on reilu 8l. Tosin omassa ei ollut koskaan savutus ongelmaa
              Viimeksi muokannut Audi; 16.12.2015, 20:14.

              Comment


              • #8
                Kiitos tiedosta. Torstaina menee öljynvaihtoon jolloin selviää paljonko yli. Pari päivää pakkasia ollut ja nyt ei ole pariin päivään savutellut?? Tänään forten tavaraa tankkiin ja saas nähdä kauanko pysyy savut sisällä

                Comment


                • #9
                  Nyt on audi käyny huollossa ja ei sitä oljyä nyt sittenkään ollut nimeksikään lisääntynyt. Vasemman imusarjan läppämoottori oli jumissa ja meni vaihtoon. Savutusta ei ole esiintynyt enään moneen päivään

                  Comment


                    #10
                    Eikö vikamuistissa ollut ilmoitusta tuosta juuttuneesta läppämoottorista?

                    Comment


                    • #11
                      Joo, muutama päivä sitten syttyi moottorivalo ja löi vikakoodin. En tiedä sitten, oliko sillä mitään vaikutusta savutukseen.

                      Comment


                      • #12
                        Pihalla 10 astetta lämmintä ja savutus alkoi jälleen. Onkos muilla käynyt niin että suutinongelma ei olisi vaikuttanut millään tavalla käynnistykseen ja muutenkaan kulkemiseen. Itsellä ei mitään muuta haittaa kuin tuo savutus

                        Comment


                          #13
                          Olitko kokeillut öljytikun lölysäämistä tai sen O-renkaan poistamista vähäksi aikaa, että saisi selville onko kyse huohottimen tms tukkeutumisesta. Edellisen sukupolven 2.5 TDIV6:ssa oli sitä ongelmaa paljonkin. Oireet on vähän samanoloiset, joskaa ei tässä koneessa kai ole paljonkaan tavattu (?)

                          Comment


                          • #14
                            Täytyypä kokeilla. Roiskiiko paikkoja öljyyn jos sen o renkaan ottais pois tikusta?

                            Comment


                              #15
                              Jos huohotus kunnossa nii ei pitäisi roiskia.

                              Comment


                              • #16
                                Kokeiltu ja ei roiskinu mutta ei vaikuttanu savutukseenkaan

                                Comment


                                  #17
                                  Ja eikä tule vikailmoitusta turbon paineistakaan tai mistään muualtakaan?

                                  Tosin jos se siitä olisi kiinni, niin pitäisi jo olla niin lopussa, että menee vikatilaan paineiden pienuuden ja/tai turbon ohjaimen vikaantumisen takia (kuten omassani, joka tosin ei savuta).

                                  EGR voisi ehkä vuotaa vettä, jolloin savu olisi vesihöyryä, silloin jäähdytysnesteen pitäisi vähentyä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Turbo on toiminut niinkuin pitääkin eli ei vikakoodeja. EGR:ää joku asiantuntia vähän ehdotteli viaksi mutta jäähdytysneste ei vähene ja savu on tummaa eikä vaaleaa niinkuin vedestä pitäisi tulla

                                    Comment


                                      #19
                                      Jos se on mustaa niin sitten se on dieseliä. Voihan olla, että joku suutin vuotaa.
                                      Halvimmalla voi ainakin yrittää laittamalla Fortea tms suuttimien putsausainetta pariin tankkaukseen mukaan. Hyvällä tuurilla auttaa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        DPF fortea laitoin ja nyt meni suutinfortea lisäksi. Saas nähdä auttaako mitään

                                        Comment


                                          #21
                                          Suutinvialta kuulostaa edelleen. Lue suutinten kalibrointiarvot veeceedeeässällä. Kentät 72-77.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt on kalibrointiarvot luettu. Oli joku uusi ohjelma ja ajossa 1. 4 ja 5 suutin korjausarvo lähellä nollaa, mutta 6, 2 ja 3 lla korjausarvot korkeammat. Kiihdytyksessä kutosen käyrä nousi korkeimmalle n. 4-5 mg. Laitettiin vielä suutinten voiteluainetta tankkiin ja katsotaan auttaako. Aamulla savutusta, joka kuitenkin loppui ja nyt ei ole sitten savuttanut useaan 10 kilometriin. Päätettiin että jos savutusta vielä ilmenee, lähetetään suuttimet Tammer Dieseliin huollettavaksi

                                            Comment


                                              #23
                                              Luitkohan nyt oikeasta paikasta. Kentistä 72-77 pystyy päättelemään suutinten kulumisen. Koneen ei tarvi käydä luettaessa. Jokaisesta kentästä löytyy kolme arvoa per suutin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Huoltomies hoiti lukemisen joten en ole aivan varma asiasta. Täytyy vielä lukea itse vdsl:llä kunhan löytyis ohjeet miten se tehdään. Ohjelma ja piuha löytyy kyllä.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Auto käymään. Vcds-engine-measurin blocks kanavat 071->
                                                  Ja suomessa sitten ei kukaan huolla noita piezo sähköisiä suuttimia. Suoraan saksasta huollettu sarja tilalle +-1000€ riippuu mistä ottaa ja laittaako vanhat takasin.

                                                  Ekan kentän korjaus arvon pitäisi olla muistaakseni -45ms ja 45ms välissä. Laita tänne näkyviin kaikki arvot joka suuttimesta.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kiitos vastauksista. Tälläiset arvot VCDS heitti

                                                    1. sylinteri -30.0 ms -18.0 ms -10.0 ms
                                                    2. sylinteri -10.0 ms -8.0 ms 0.0 ms
                                                    3. sylinteri -8.0 ms -6.0 ms -10.0 ms

                                                    4. sylinteri -2.0 ms -2.0 ms -2.0 ms
                                                    5. sylinteri -20 ms -14.0 ms -14.0 ms
                                                    6. sylinteri -18.0 ms -10.0 ms -4.0 ms

                                                    Kaikki näyttäis olevan miinuksen puolella mutta hieman korjausta tulee melkein kaikille. Pari päivää sitten fortet ja joku muu voiteluaine, voi olla että on vähän vaikuttanut.

                                                    Autollahan on ajettu 320tkm
                                                    Viimeksi muokannut Sami71; 22.12.2015, 19:05.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      1,5,6 todennäköisesti vuotaa. Olikos tässä kuumakäynnistys vaikeuksia? Mulla oli muutamassa suuttimessa korjaukset tuossa -20ms kantturoissa ja rupes ahistamaan kuumana. Ei tosin savuttanut.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Käynnistykseen ei ole mitään vaikutusta. Lähtee kylmänä ja lämpimänä hyvin käyntiin

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Nyt menty joulun pyhät ilman savutusta. Ilmeisesti lisäaineet tankkiin auttanut.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Lue uudestaan nyt nuo kentät 71->
                                                            Verrataan onko muutosta.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X