1.9 TDI, moottorikoodi BXE.
Map-anturilta tuli vikakoodia
000567 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0237 - 000 - Signal too Low
Anturi vaihdettiin.
Nyt antaa edelleen koodia.
Meas.blocksista katsottuna anturi antaa jatkuvasti 2193mbar.
Sama onko anturi piuhan päässä vai ei, myöskään sillä ei ole merkitystä onko auto käynnissä vai ainoastaan virrat päällä.
Saman antaa myös vanhalla anturilla.
Samassa anturissa oleva G42 anturi (Intake air temp) toimii oikein = arvot järjelliset.
Eli kaikki merkit viittaavat vialliseen yhteyteen ECUn ja anturin välillä.
Vertaistukea kaipaillaan, rupeanko suosiolla purkamaan vai löytyykö jotain "nice to know" niksejä mitä tsekata ennen kun kaivetaan ecu esiin?
Edit: Anturiliittimeltä mitattu maata vasten, liitin "ilmassa".
1. Maissa (GND)
2. ~4.9V (Lämpötila-anturin signaali)
3. ~4.9V (5V jännite eculta)
4. ~5.3V (Paineanturin signaali)
Ennen mittausta oletin piuhan olevan poikki mutta nyt alkaa epäilykset kääntymään ecun puoleen...
Ei ollut oikeanlaista mittapäätä mukana jotta olisi päässyt mittaamaan signaalin littimen ollessa kiinni.
Jatketaan tutkimuksia.
Map-anturilta tuli vikakoodia
000567 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0237 - 000 - Signal too Low
Anturi vaihdettiin.
Nyt antaa edelleen koodia.
Meas.blocksista katsottuna anturi antaa jatkuvasti 2193mbar.
Sama onko anturi piuhan päässä vai ei, myöskään sillä ei ole merkitystä onko auto käynnissä vai ainoastaan virrat päällä.
Saman antaa myös vanhalla anturilla.
Samassa anturissa oleva G42 anturi (Intake air temp) toimii oikein = arvot järjelliset.
Eli kaikki merkit viittaavat vialliseen yhteyteen ECUn ja anturin välillä.
Vertaistukea kaipaillaan, rupeanko suosiolla purkamaan vai löytyykö jotain "nice to know" niksejä mitä tsekata ennen kun kaivetaan ecu esiin?
Edit: Anturiliittimeltä mitattu maata vasten, liitin "ilmassa".
1. Maissa (GND)
2. ~4.9V (Lämpötila-anturin signaali)
3. ~4.9V (5V jännite eculta)
4. ~5.3V (Paineanturin signaali)
Ennen mittausta oletin piuhan olevan poikki mutta nyt alkaa epäilykset kääntymään ecun puoleen...
Ei ollut oikeanlaista mittapäätä mukana jotta olisi päässyt mittaamaan signaalin littimen ollessa kiinni.
Jatketaan tutkimuksia.
Comment