Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B6 1.9 TDI AVF moottorin vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B6 1.9 TDI AVF moottorin vaihto

    Tässä tuumaillut, kun audissa alkaa olemaan mittarissa jonnin verran kilometrejä, ja ne rupiaa näkymään koneen toiminnassa...nokka-akseli heikossa kunnossa, suuttimien reiät väljääntyneet, syö kakkos suuttimen tiivisteet 1000km välein, öljy tihkuu sieltä täältä, melkein jokaisesta venakopan pulttien rei'istä kierteet kaput ja jotain muuta pientä.

    Tilalle tulossa nykyseen verrattuna reippaasti puolet vähemmän ajettu kones ilman apulaitteita.

    Apulaitteet otetaan nykyisestä koneesta.

    Kellään kokemusta tämmöisen riekelinelivedon koneen vaihdosta?
    Onnistuneeko, kun keulan aukasee, vanha kone pois ja uusi tilalle laatikkoa irroittamatta?

  • #2
    Keula auki, laatikon kanssa tai ilman, vähän maku kysymys.

    Comment


    • #3
      http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...5&postcount=25

      Comment


      • #4
        Kuinka helppo on päästä noihin laatikon ylempiin pultteihin käsiksi? Eipä tuossa hommassa mikään muu voi hanttiin laittaa

        Comment


        • #5
          Eivät ole kovin vaikeat mielestäni.

          Comment


          • #6
            Moottorin vaihto

            Olisiko kenelläkään tietoa käykö avf:n tilalle avb?
            Olisi tarvis saada tytön passatti liikenteeseen.
            Paukutti kiertokanki kyljestä läpi ja avf koneet tuntuu olevan kiven alla (siis kyse 2000 luvun alun kulkineesta joten ei kiinnostaisi pistää mitään mahdottomia summia kiinni)
            Avb koneita näyttää savaan muutamalla satasella ja kiinnostaisi tietää pystyykö esim. Vaihtamalla entisestä koneesta turbon, maf anturin ja ahtopaineanturin saamaan toimivan paketin alkuperäisellä ecu:lla?
            Sais tehot pysymään alkuperäisinä?
            Hintoja katsellessa tuli vaan mieleen kun halvin löytämäni avf maksaisi n.1200€
            ja suht vähän ajetun avb: n sain n.400€

            Comment


            • #7
              Muuten ihan hyvää tietoa, mutta ei minua hyödyttävää.
              Kiinnostaisi nimenomaan kun koneen koodi on eri niin pystyykö turbon ja anturhien vaihdolla saamaan toimivan paketin auton alkuperäisellä ecu:lla.
              Jos joku pystyy kertomaan niin tiedosta olisin kiitollinen.
              Tietäisin kannattaako lähteä hakemaan se avb moottori?

              Comment


              • #8
                Suuttimet on AVF:ssä tuottavammat, että nekin pitäisi siirtää. Toki pystyy AVB:n suuttimillakin ajamaan.
                Männät ja kiertokanget on erit mutta ei ole merkitystä vakiotehoilla ajettaessa.

                Comment


                • #9
                  Kiitos.
                  Taidan lähteä konetta hakemaan.
                  Entinen kansi varmaan vaihdettavissa kaikkine hilppeineen tuohon.
                  Jos ei ole mitään särkenyt.
                  Silloin olisi ainakin avf:n suuttimet.

                  Comment


                  • #10
                    No niin... vanha kone viimein ulkona "pannuhuoneesta"
                    Kannen irrotin ja näyttäis, ettei ole saanut osumaa, joten varmaan vaihdan sen vaihtokoneeseen. Perjantaina pitäisi tulla "uusi" kone. Ensimmäisenä kansi irti, että osaa laittaa oikean tiivisteen ja pultit tilaukseen.
                    Näkeepähän samalla onko miten kulunut...
                    Ilman kantta jaksaako paremmin käsipelissä muljutella koneen paikalleen.

                    Comment


                    • #11
                      Älä sitten vaan putsaa niitä suuttimien kärkiä jotka pilkistää vähän kannesta ulkona niin millään. Vaikka on vähän karstaiset niin anna olla vaan. Muuten kohta kyselet että miksi ei ole vedot tallella.

                      Comment


                      • #12
                        EDIT: Ei tarvetta enää.

                        Asiaan liittyen. En oikein saa selvää kuka on vaihtamassa mitä.

                        Kysytään näin yleisesti olisiko kenelläkään AVB kantta myydä?

                        Vaihtoehtoisesti pukit ja pumppusuuttimien keinuvarsistot käyvät myöskin. Hyvin sisäänajettu saapi olla, mutta vauriottomat.

                        Suosituksia mistä ostaa kaikki vaihdettavat pultit keinuvarsistojen kiinnittämiseen?


                        Oletteko tällaista nähneet?
                        Viimeksi muokannut kjanne; 27.4.2019, 22:48. Perustelu: Lisätään vähän kuvaa täsmentämään asiaa. Vaihdetaan pienempi kuva.

                        Comment


                        • #13
                          Unohdin mainita, että tämä pikkuvika on korjattu.
                          Soittokierroksella löytyi tutun tutun kautta moottorikoneistamolta vaihdettavat osat edulliseen hintaan. Ja käytetyillä pulteilla kiinni ja läjässä tuntuu pysyvän.

                          Kiitos yhteydenotoista.

                          Comment

                          Working...
                          X