Terves!
Uusi audisti ilmoittautuu, ja heti pelkkää vikaa kulkineessa :D
No, sepäs ei sinänsä ollut yllätys, Audin kun sain naapuriltani kun hän ei sitä enää kehdannut korjauttaa ja itsekään ei osannut.
Eli auto on A6 farkku 2,5TDI 110Kw vm 99. Ajettu 320tkm, nokat tehty jossain 280tkm kohdalla pajalla, tämän tuttavan toimesta. Tämän jälkeen joskus v. 12-13 autoon oli tullut käynti vikaa ja moottori ei kiertänyt ja lähti huonosti käyntiin. Pajalla kävi ilmeisesti mutkan ja siellä oli vaihdettu jotain suodatinta (?) jonka jälkeen taas mentiin hetki ennen kuin vika uusiutui ja auto jäi seisomaan -13 vuoden lopulla. Nyt sitten hajettiin mulle se. Käyntiin se lähti hetken päästä ja ilmaa liikkui putkissa, niiden viaksi löytyi suuttimen palautus letkut joiden vaihdon jälkeen ilmaa ei enää ole liikkunut ja käynnistyvyys pakkasellakin on huippu luokkaa. Auto kuitenkin työntää vikakoodia 00550 jatkuvasti käydessään, ja välillä ei ota kierroksia lainkaan, ja välillä toimii niinkuin kuvittelisin sen toimivan. Myös tiptronic menee tästä sekoilusta vikatilaan.
Tiedän, että ajoitus yms yms aiheuttaa tuota vikakoodia, ja VCDS:llä olenkin yrittänyt tehdä TDI-timingiä, mutkun sinne ei saa mitään järkevää käppyrää näkösälle. Valikoissa näkyy nuo ennakot, pyydetty ja toteutunut, toteutunut laatikko sanoo suurimman osan ajasta 0,0, kierroksilla sinne tulee elämää, mutta ennakot muuttuvat juuri väärässä suhteessa pyydettyyn nähden, eli ne laskevat kierrosten mukaan.
Tässä kuvassa tuo group 4. Tää kolmas laatikko tosiaan suurimman osan ajasta näyttää 0,0 kierroksilla siihen tulee lukemia muttei mitenkään pysy perässä siihen mitä sen ilmeisesti pitäis olla...
Ja TDI timing näyttää tältä...
...tai tältä, mutta mitään järkevää "pilveä" siihen ei muodostu.
Tiedän kyseisissä malleissa olevan paljon pumppu ongelmaa, josta myös tuo vikakoodi kertoo, mutta onko tässä se kyseessä? Itse epäilin että voisiko se kakkos (??) suuttimen anturi olla sökö, jolloin se ei saa tunnistettua toteutunutta ruiskutus hetkeä? Tätä teoriaa vastaan tosin sotii se että suutin ei anna vikakoodia. Ilman sitä suuttimen piuhaa vikakoodi tulee, mutta itseasiassa kone pelaa paremmin, eikä rajoittele kierroksia ja loota ei mene vikatilaan...
Eli arvon raati, onko nyt auttamatta ruvettava etsimään autoon pumppua? Hirveätä rahallista panostusta autoon en kehtaisi heti alkuun ruveta laittamaan, auto kun tosiaan tuli pientä työsuoritusta vastaan naapurilta, jolloin omaa rahaani autossa ei vielä ole kiinni lainkaan.
Uusi audisti ilmoittautuu, ja heti pelkkää vikaa kulkineessa :D
No, sepäs ei sinänsä ollut yllätys, Audin kun sain naapuriltani kun hän ei sitä enää kehdannut korjauttaa ja itsekään ei osannut.
Eli auto on A6 farkku 2,5TDI 110Kw vm 99. Ajettu 320tkm, nokat tehty jossain 280tkm kohdalla pajalla, tämän tuttavan toimesta. Tämän jälkeen joskus v. 12-13 autoon oli tullut käynti vikaa ja moottori ei kiertänyt ja lähti huonosti käyntiin. Pajalla kävi ilmeisesti mutkan ja siellä oli vaihdettu jotain suodatinta (?) jonka jälkeen taas mentiin hetki ennen kuin vika uusiutui ja auto jäi seisomaan -13 vuoden lopulla. Nyt sitten hajettiin mulle se. Käyntiin se lähti hetken päästä ja ilmaa liikkui putkissa, niiden viaksi löytyi suuttimen palautus letkut joiden vaihdon jälkeen ilmaa ei enää ole liikkunut ja käynnistyvyys pakkasellakin on huippu luokkaa. Auto kuitenkin työntää vikakoodia 00550 jatkuvasti käydessään, ja välillä ei ota kierroksia lainkaan, ja välillä toimii niinkuin kuvittelisin sen toimivan. Myös tiptronic menee tästä sekoilusta vikatilaan.
Tiedän, että ajoitus yms yms aiheuttaa tuota vikakoodia, ja VCDS:llä olenkin yrittänyt tehdä TDI-timingiä, mutkun sinne ei saa mitään järkevää käppyrää näkösälle. Valikoissa näkyy nuo ennakot, pyydetty ja toteutunut, toteutunut laatikko sanoo suurimman osan ajasta 0,0, kierroksilla sinne tulee elämää, mutta ennakot muuttuvat juuri väärässä suhteessa pyydettyyn nähden, eli ne laskevat kierrosten mukaan.
Tässä kuvassa tuo group 4. Tää kolmas laatikko tosiaan suurimman osan ajasta näyttää 0,0 kierroksilla siihen tulee lukemia muttei mitenkään pysy perässä siihen mitä sen ilmeisesti pitäis olla...
Ja TDI timing näyttää tältä...
...tai tältä, mutta mitään järkevää "pilveä" siihen ei muodostu.
Tiedän kyseisissä malleissa olevan paljon pumppu ongelmaa, josta myös tuo vikakoodi kertoo, mutta onko tässä se kyseessä? Itse epäilin että voisiko se kakkos (??) suuttimen anturi olla sökö, jolloin se ei saa tunnistettua toteutunutta ruiskutus hetkeä? Tätä teoriaa vastaan tosin sotii se että suutin ei anna vikakoodia. Ilman sitä suuttimen piuhaa vikakoodi tulee, mutta itseasiassa kone pelaa paremmin, eikä rajoittele kierroksia ja loota ei mene vikatilaan...
Eli arvon raati, onko nyt auttamatta ruvettava etsimään autoon pumppua? Hirveätä rahallista panostusta autoon en kehtaisi heti alkuun ruveta laittamaan, auto kun tosiaan tuli pientä työsuoritusta vastaan naapurilta, jolloin omaa rahaani autossa ei vielä ole kiinni lainkaan.
Comment