Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.5 TDI 132 kW huono käynnistyvyys.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.5 TDI 132 kW huono käynnistyvyys.

    Elikkä kyseessä on 2002'mallinen 2.5 132kw
    avant quattro.
    autolla on ajettu 404000 km
    396000 km kohdalla autoon tehtiin
    täysi jakopääremontti.
    392000 km vaihdettiin tankin siirtopumpun "keskusyksikkö"
    330000 kohdalla pörhöllä uusi ruiskutuspumppu

    viime tammikuussa 402000 kohdalla auto alkoi käydä oudosti, rykiä yms. Pääsin kuiteskin kotia ja auto seisoi sitten reilut puoli vuotta.
    nyt sitten vaihdettiin kokonaan uusi siirtopumppu. No nyt ongelmaksi tuli käyntiinlähtö... Hankin uuden agm akun. No sillä lähti käyntiin ku sahaa riittävän pitkään.
    seuraavaksi sitten vaihdettiin hehkut. Mutta ei edelleenkään käynnisty kunnolla vaan vaatii todella pitkän sahaamisen ja puskee valkoista savua runsaasti.
    käynnistyy lämpimänä hyvin, mutta kun moottorin lämpötila laskee hieman ja hehku ei mene päälle niin sama sahaaminen kuin kylmänä, jolloin hehkutus tosin pelaa.
    autossa on tehtaalla asennettu webasto mutta en ole saanut sitä valikoista päälle ja vanha säädin ei toimi.
    vikakoodeja tämä ei anna.
    polttoainemittari näyttää joko täyttä tai tyhjää.
    olisiko ehdotuksia mitä pitäisi seuraavaksi tehdä ?
    auto on pelannut aiemmin todella hyvin.
    lähtenyt aina ilman lokillämpöä jopa - 37 käyntiin ja muuten toimii hyvin.

  • #2
    Pumpun ajoitus tarkastuksee, ilmaa myöskin voi vetästä.

    Comment


    • #3
      Tämä on mun eka postaus, joten koeta kestää.

      Hommasin kesällä 2003 vuoden 2.5L 132kw avant quattron joka on saksan tuontiautoja. Minulla on ollut samanoloisia käynnistysongelmia, epäilin tankissa majailevaa dieselin nostopumppua, sulake 28 oli hyvä kun sitäkautta pystyi syöttämään pumpulle virrat ja testaamaan. https://db.tt/Jbri0x2p

      Vaihdoin polttoainesuodattimen ja sitten löysin konepellin ja kahden ohjausyksikön alta 219 releen joka syöttää ecuille, polttoainepumpulle ja hehkun ohjaukselle virtoja(internet väittää). Tässä releessä oli kärjet todella huonossa kunnossa. Suosittelen lämpimästi sen tarkistamista.
      https://db.tt/shUGJ5HA
      vasemmalla 395 rele on tankissa olevan pumpun rele.

      Audi otti releestä 40eur, mutta se paranti käynnistystä huomattavasti. Aikaisemmin auto lähti käyntiin savun saattelemana ja pitkällä startilla. Suurin osa starteista lähtee oireettomasti. Samassa boksissa 219 releen kanssa on pienempi rele joka on suoraan polttoainepumpun ohjaukseen. Siihen käy motonetin mikrorele. Quattron pumppu vie 3.5-3.8a joten siihen ei tarvitse kallista relettä audilta. Ecujen alla on rele 202 joka vastaa hehkuista. mikäli ei tahdo hehkuttaa, niin tarkista sekin. voin laittaa omasta kuvia sen mitä olen ottanut. toivotaan että yhtymäkohtia löytyy.
      Quattrossa on kaksi polttoainetankin anturia, oikealla takana on pumppu ja polttoainetankin viisaria liikuttava anturi(korjatkaa jos olen väärässä) ja vasemmalla on kakkosanturi joka kai vaikuttaa näyttöön joka kertoo kuinka kauas tankilla pääsee. oma anturini on rikki ja tankin neula toimii edelleen.

      Releiden vaihdon jälkeen toimi paremmin, mutta omassa on vp44 pumpun säätö. Late 3.6ATDC 100.2% ja Early 14.0 BTDC 18.9%. Käsittääkseni late pitäisi olla 2. Internet on uskotellut, että aikaisella kone lähtee paremmin käyntiin. Löytyisikö tietäjiä?
      https://db.tt/rNWBrjAS
      Viimeksi muokannut ponakka; 7.11.2015, 23:33. Perustelu: Tarkensin hataraa selitystäni

      Comment


      • #4
        Kutos quattrossa on kolme tankkianturia, joista tulee summa-arvo mittaristolle. Näin itse olen ymmärtänyt.

        Comment

        Working...
        X