Kyseessä on 2010 vm passatti 2.0tdi cr cbab moottorilla aj n260.
Ostin auton juuri ja autossa imeni kotimatkalla heti ongelmana,että lämpöä tuli välillä ja välillä ei tullut kun viileää." Luulin että ilmastoinnin läpät jumittelee ja häiriö johtusi siitä, mutta ei..
Oireet ovat : Alle 2000 kieroksilla ei tule kun kylmää ja sitten ylemmillä kierroksilla tulee kuumaa ja järjestelmään tulee ilmaa ja se tekee ns ilmalukon kanteen ja sitten kun järjestelmän ilmaa niin tulee taas normaalisti kuumaa tyhjäkäynnillä.
Lämmöt ovat koko ajan 90:ssä,nesteitä ei ole hävittäny ja eivät ole sekasin öljyjen kanssa.
Oire on täysin samanlainen kun joskus aikoinaan a4 b6 1.8t:ssä kun kone veti ilmaa j-blugista ja silloin korjaamo teki jakopään turhaan kun luulivat vesipumpun hajonneen. Tästä syystä en ihan suoraan niele 2000Te remppaa..
Käytin tänään autoa korjaamolla ja tekivät häkä testin nesteistä ja sanoivat että aivan selvä kannentiiviste vika tai kansi halki ja arvoivat että 1500-2000e ois tiivisteen vaihto ja jos kansi halki niin sitten taas erilukemilla.
Korjaamolla myös ilmasivat järjetelmän ja ajoin n.10km kotia rauhallisesti ja annoin n.1h hyrskytellä tyhjäkäyntiä ja lämpö ongelmaa ei esiintynyt ja neste pinta ok, mutta kun kävin ajamassa pikku lenkin muutamalla kovemalla kiihdytyksellä niin heti rupesi tulemaan kylmää ja nesteet ei kiertäny ja painetta tuli säiliöön..
Muutama kysymys heräsi asian tiimoilta..
Autoon on 2kk aikasemmin vaihdettu egr:n kaikki ostat sisältäen myös egrrän jäähdyttimen, voiko siinä tehty virhe tai virheellinen osa päästää pakokaasua nesteiden sekaan tai näkyykö vanha pakokaasu nesteissä jos edellisen remontin yhteydessä ei ole nesteitä kokonaan vauhdettu.?
Edellinen omistaja ei ollu ongemaa huomannu koska lämpimällä kelillä asiaa ei voinut huomata ja en epäile tässä tapauksessa häntä epärehelisyydestä asiaa enempää aukasematta..
Ostin auton juuri ja autossa imeni kotimatkalla heti ongelmana,että lämpöä tuli välillä ja välillä ei tullut kun viileää." Luulin että ilmastoinnin läpät jumittelee ja häiriö johtusi siitä, mutta ei..
Oireet ovat : Alle 2000 kieroksilla ei tule kun kylmää ja sitten ylemmillä kierroksilla tulee kuumaa ja järjestelmään tulee ilmaa ja se tekee ns ilmalukon kanteen ja sitten kun järjestelmän ilmaa niin tulee taas normaalisti kuumaa tyhjäkäynnillä.
Lämmöt ovat koko ajan 90:ssä,nesteitä ei ole hävittäny ja eivät ole sekasin öljyjen kanssa.
Oire on täysin samanlainen kun joskus aikoinaan a4 b6 1.8t:ssä kun kone veti ilmaa j-blugista ja silloin korjaamo teki jakopään turhaan kun luulivat vesipumpun hajonneen. Tästä syystä en ihan suoraan niele 2000Te remppaa..
Käytin tänään autoa korjaamolla ja tekivät häkä testin nesteistä ja sanoivat että aivan selvä kannentiiviste vika tai kansi halki ja arvoivat että 1500-2000e ois tiivisteen vaihto ja jos kansi halki niin sitten taas erilukemilla.
Korjaamolla myös ilmasivat järjetelmän ja ajoin n.10km kotia rauhallisesti ja annoin n.1h hyrskytellä tyhjäkäyntiä ja lämpö ongelmaa ei esiintynyt ja neste pinta ok, mutta kun kävin ajamassa pikku lenkin muutamalla kovemalla kiihdytyksellä niin heti rupesi tulemaan kylmää ja nesteet ei kiertäny ja painetta tuli säiliöön..
Muutama kysymys heräsi asian tiimoilta..
Autoon on 2kk aikasemmin vaihdettu egr:n kaikki ostat sisältäen myös egrrän jäähdyttimen, voiko siinä tehty virhe tai virheellinen osa päästää pakokaasua nesteiden sekaan tai näkyykö vanha pakokaasu nesteissä jos edellisen remontin yhteydessä ei ole nesteitä kokonaan vauhdettu.?
Edellinen omistaja ei ollu ongemaa huomannu koska lämpimällä kelillä asiaa ei voinut huomata ja en epäile tässä tapauksessa häntä epärehelisyydestä asiaa enempää aukasematta..
Comment