Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TDI CR nesteidenkierto ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TDI CR nesteidenkierto ongelma

    Kyseessä on 2010 vm passatti 2.0tdi cr cbab moottorilla aj n260.

    Ostin auton juuri ja autossa imeni kotimatkalla heti ongelmana,että lämpöä tuli välillä ja välillä ei tullut kun viileää." Luulin että ilmastoinnin läpät jumittelee ja häiriö johtusi siitä, mutta ei..

    Oireet ovat : Alle 2000 kieroksilla ei tule kun kylmää ja sitten ylemmillä kierroksilla tulee kuumaa ja järjestelmään tulee ilmaa ja se tekee ns ilmalukon kanteen ja sitten kun järjestelmän ilmaa niin tulee taas normaalisti kuumaa tyhjäkäynnillä.

    Lämmöt ovat koko ajan 90:ssä,nesteitä ei ole hävittäny ja eivät ole sekasin öljyjen kanssa.

    Oire on täysin samanlainen kun joskus aikoinaan a4 b6 1.8t:ssä kun kone veti ilmaa j-blugista ja silloin korjaamo teki jakopään turhaan kun luulivat vesipumpun hajonneen. Tästä syystä en ihan suoraan niele 2000Te remppaa..

    Käytin tänään autoa korjaamolla ja tekivät häkä testin nesteistä ja sanoivat että aivan selvä kannentiiviste vika tai kansi halki ja arvoivat että 1500-2000e ois tiivisteen vaihto ja jos kansi halki niin sitten taas erilukemilla.


    Korjaamolla myös ilmasivat järjetelmän ja ajoin n.10km kotia rauhallisesti ja annoin n.1h hyrskytellä tyhjäkäyntiä ja lämpö ongelmaa ei esiintynyt ja neste pinta ok, mutta kun kävin ajamassa pikku lenkin muutamalla kovemalla kiihdytyksellä niin heti rupesi tulemaan kylmää ja nesteet ei kiertäny ja painetta tuli säiliöön..

    Muutama kysymys heräsi asian tiimoilta..
    Autoon on 2kk aikasemmin vaihdettu egr:n kaikki ostat sisältäen myös egrrän jäähdyttimen, voiko siinä tehty virhe tai virheellinen osa päästää pakokaasua nesteiden sekaan tai näkyykö vanha pakokaasu nesteissä jos edellisen remontin yhteydessä ei ole nesteitä kokonaan vauhdettu.?

    Edellinen omistaja ei ollu ongemaa huomannu koska lämpimällä kelillä asiaa ei voinut huomata ja en epäile tässä tapauksessa häntä epärehelisyydestä asiaa enempää aukasematta..
    Viimeksi muokannut helmut; 22.10.2015, 17:50.

  • #2
    Kansivialta tuo vaikuttaa vaikka en näistä uusista niin osaa sanoa.

    Comment


    • #3
      Samoilla linjoilla.

      Yrittäisin kaupan perumista vaikka yksityisellä ei siihen velvollisuutta olekaan.

      Comment


      • #4
        Kaupan purkua en hae, koska edellinen omistaja ei vikaa tiennyt ja lisäksi olen ostanu auton ilman takuuta ja sillon myös kärsin itse vahingot.

        Käytän auton ensiviikolla toisella kaverilla ja sillon myös tarkistetaan kaikki mahdolliset vaihtoehdot ennen kun autoa suuremmin ruetaan purkamaan.

        Voiskos joku listata osia mitä tämmösen 2.0tdi kannentiivisteen vaihto projektiin täytyy varata.?

        Comment


        • #5
          Äärimmäisen harvinaisia kansiviat näissä, mutta ihan siltä kuullostaa.

          Comment


          • #6
            Eilisen illan pysyi nestepinta ok eli ei tullu ilmaa järjestelmään ja lämpöja tuli normaalisti. Melko mystinen kapistus..

            Comment


            • #7
              Nyt ois tänään autoa tutkittu tarkemmin ja löytyi selvä syy miksi neste ei kiertänyt kunnolla.

              Kesällä tehdyssä egr rempassa yksi kanteen tuleva vesiletku oli ilmeisesti irotettu ja kierrätetty väärästä kohtaa paikalleen ja siitä syytä oli aivan kasassa.
              Vieläkin tulee painetta järjestelmään ja jos kannentiiviste on menny niin ainakin sille löyty ihan järkevä syy..

              Comment


              • #8
                Sittenhän sitä voi kysellä rempan tehdystä paikasta. Ellei ole edellinen omistaja itse tehty? Jos menee tiiviste vaihtoon, niin ei 2000€ kannata maksaa. Alle tonnilla pitäs selvitä helposti.

                Comment


                • #9
                  Egr-remppoja tusinoittain tehneenä kuulostaa hassulta että saa vesiletkut vedettyä väärin yrittämättä, ne kun ei istu kuin oikeisiin liitäntöihin kun on niin lyhyet. Oliko vaan kiertyneenä?

                  Comment


                  • #10
                    Eli tandempun alla olevista vesi letkuista ylempi oli laitettu menemään ahtoputken päältä ja oli siitä syystä taitoksissa, sitä en tiedä miksi se on irrotettu ja niihin on myös yhdistetty webasto eli edellisen kerran lonittu 2012

                    Auto siis tutki yritys ja otti myös kuvat "virheellisestä asennuksesta"

                    Comment


                    • #11
                      Eli tässä on kuva missä näkyy miten letku on taitoksissa ja autoa tutkineen korjaamon mukaan tälläinen kyllä aiheuttaa jo melkosta vastusta nesteiden kierron suhteen.
                      Letkuja on edellisen kerran irroteltu 2012 ja sen jälkeen ajettu 120tkm joten jos noin tukossa letku on niin olisi kyllä porsinut aikasemmin.

                      Korjaamo joka teki egr remontin on sanonut, että ei ole autoa yhtään yläkautta purkanut, joten ei voi olla heidän virhe ja pesee kätensä koko hommasta.
                      Lisäksi kaveri joka autoa tutki huomasi heti letkuvirheen juuri alakautta katsellessa niin miten egrräää 4h asentaessa ei tämmönen ei ole asentajalle sattunut silmään.?

                      Osaako kukaan sanoa, että onnistuuko tuo egr remontti kokonaan alakautta.?
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut helmut; 3.11.2015, 18:02.

                      Comment


                      • #12
                        Onko tuohon kannentiivisteen vaihdolle joku ohjeaika tai tietääkö joku kokemuksen pohjalta paljon siinä menee aikaa.?

                        Comment


                        • #13
                          Kyllä se varmaan ainakin yhden tai kahden työpäivän edestä työllistää, riippuu kuinka osaava kaveri tekee.

                          Comment


                          • #14
                            erwin.volkswagen.de löytyvät ohjeajat ja paljon muuta tietoa. Omaa sukua Elsa Pro. Vaatii rekisteröitymisen ja maksaa 7 eur/tunti sisältäen tulostusoikeuden.

                            Comment


                            • #15
                              OK täytyy kirjautua ja käydä tutkimassa tuota sivustoa.

                              Comment


                              • #16
                                Löytyykö ketään kuka olisi egr jäähdyttimen vastaavaan autoon vaihtanut.?

                                Comment


                                • #17
                                  Minä. Voit ottaa yvnä yht jos haluat.

                                  Comment


                                  • #18
                                    No niin nyt ois Passatti taas ajossa ja syyksi tosiaan paljastui asennusvirhe josta johtuen 4pytyltä oli kannnentiiviste ruennut vuotamaan.

                                    Auton kuntoon takinoi Rewonmotors Joensuusta jota voin lämpimästi suositella.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mikä virhe oli?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eli egr:n lämmönvaihdinta vaihtaessa oli kannesta lähtevä nesteletku mennyt vahingossa ahtoputken väärältäpuolen ja painunut lähes kokonaan umpeen jolloin kuuma neste ei ole päässyt kannesta tarpeeksi nopeasti poistumaan ja on polttanut tiivisteen, kohta josta pahvi oli palanut on juurikin tässä päässä josta letku on taitoksissa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Vai liittyisikö kuitenkin siihen webastoon, toi letku kuitenkin turha irroittaa egrän vaihdossa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            No se joka kansiremontin teki sanoi että sen kumisen ahtoputken joutuu edestä ottamaan että lämmönvaihdin mahtuu lähtemään pois ja myös egrrän metalliputki ei mahdu edestä pois jos ahtoputki on edessä.
                                            Siis kuvassa olevaa kovamuovista putkea ei tarvitse irrottaa eikä myöskään tuota nesteletkua, mutta kumisen ahtoputken liitos on aivan vieressä ja sen kun aukaisee niin silloin letku pääsee ahtoputken toiselle puolen..
                                            Tämä on nyt kysytty aika monesta paikasta ja jos letku olisi ollut webaston laiton jälkeen 120tkm noin taitoksissa niin ois kyllä kulku loppunut jo aikapäivää sitten..

                                            Comment

                                            Working...
                                            X