Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B6 quattro 2.5 TDI kysymyksiä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B6 quattro 2.5 TDI kysymyksiä

    hommasin juuri keseisen lelun itselleni ja auton rajoja etsiessäni muutama asia on aiheuttanut ihmetystä-

    jos luistonesto poissa päältä ja ajat pitkää mutkaa jyrkästi niin tiputtaa pytyn/pyttyjä pois (tehot häviää ja kuulostaa siltä kuin olisi laakeri vikainen) normalisoituu kaasun helppauksella.

    1 vaihteella hitaasti lähtien jyrkästi kääntäen murisee perästä kuin lukko olisi juntturassa. vetarit? tämä vain 1 vaihteella.

    luiston estoa ei taida saada kokonaan pois päältä?

    tässä nuo nyt mitkä on eniten ihmetyttänyt.

    kiitos jos joku tietäisi vastauksia.

  • #2
    Ei nyt sill eikä oikein millään muullakaan, mutta evästeeksi näin ensialkuun.. http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...30&postcount=7

    Näin etänä äänien analysointi on aina vähän niin ja näin, mutta kuulostaisi äkkiä torsenin aiheuttamalta. Ei välttämättä syytä huoleen.

    Luistonestoa ei saa kokonaan pois, mutta nappia pitkään (muutama sekunti) painamalla sen saa jossain malleissa vähän sallivammaksi. Jää kuitenkin taustalle väijymään ja ottaa tilanteen haltuun, jos kokee kuskin luovuttaneen. Voisi olla tässä tapauksessa kyse vastaavasta. Luistonesto käyttää jarruja ja se saattaa kuulostaa melko raa'alta. Samalla toki tehoja leikataan. Muistan itse törmänneeni siihen ekaa kertaa radalla ja meinasin laskea alleni.

    Loppuun vielä, koska joku siitä vittuilun aloittaa kuitenkin, se on quattro. Ei quotro eikä guatro. ;) Otsikkoa voi muokata laajennetussa kirjoitustilassa..

    Comment


    • #3
      Kyllä mulla lähtee luistonesto kokonaan poikkeen :)

      Comment


      • #4
        Minäkin olen luulossa, että se luistonesto lähtee kokonaan pois päältä ESP-nappia painamalla. Ei se tällöin ainakaan jääradalla itsestään ilmoittele.

        jos luistonesto poissa päältä ja ajat pitkää mutkaa jyrkästi niin tiputtaa pytyn/pyttyjä pois (tehot häviää ja kuulostaa siltä kuin olisi laakeri vikainen) normalisoituu kaasun helppauksella.
        Tämä taas kuulostaa ihan ESP:n toiminnalta. Onko varmuutta siitä, että ESP ei todellakaan ole päällä? Voisihan tuo kyllä torseniinkin viitata. Onko paljon nopeutta, kun tämä ilmenee?

        1 vaihteella hitaasti lähtien jyrkästi kääntäen murisee perästä kuin lukko olisi juntturassa. vetarit? tämä vain 1 vaihteella.
        Vaikuttaa vahvasti torsenin ominaisuudelta, ei vialta.

        Comment


        • #5
          valo kyllä syttyy näyttöön että ESP kytketty pois mutta rajoittaa nyt oikein koittamalla koitettuna todella paljon. eli ainakin hitaassa vauhdissa ABS hakkaa ja rajusti.

          tuo "pytyn" häviäminen on tullut aina kovin eli 60-80 km/h mutkaan ajatteassa ja nimen omaan ESP pois kytkettynä.

          Comment


          • #6
            Perin omituista.

            Vaikuttaa tosiaan siltä, että ESP ei oikeasti lähde pois päältä vaikka ESP-napista sen kytkee pois. Tähän taas se perusjuttu eli vikakoodit lukuun, jos sieltä vaikka selviäisi jotain.

            Comment

            Working...