Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.5 TDI vikavalot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.5 TDI vikavalot

    Kaverin auto temppuilee. -04 A4 2.5TDI
    Moottorin ja ESP:n vikavalot palaa.
    Jos kuittaa VagComilla niin pienen lenkin päästä taas palaa.
    Vikakoodit muutuu mitä ihmeellimisemmiksi, eli ei ole aina sama.
    Onko noissa jokin liitin tai johtosarja vika mikä tuota tekee?

    #2
    koskas MAF on logitettu/vaihdettu jne.

    Comment


    • #3
      MAF veikkaan kanssa, mut mitä koodeja se herjaa?

      Comment


      • #4
        MAF:sta en tiedä milloin vaihdettu. Katottiin ettei likanen ja puhdistettiin, ei vaikutusta.
        Moottorin vikakoodi muutuu. joskus antaa intake temperature sensoristsa. joskus ruiskun ajoituksesta, ja mitä ihmeellisempiä vikoja.
        ESP antoi ainakin herjaa ettei saa ECU:un yhteyttä ja jotakin muuta.
        Kaikki on ollut intermediate erroreja.

        Comment


          #5
          Ecukotelo täynnä vettä?

          Comment


          • #6
            Missä ECU sijaitsee tuossa?

            Comment


            • #7
              Tänään on antanut vain samoja vikakoodeja

              Jarrut:
              18265 - Load Signal
              Error Message from ECU

              Moottori:
              00550 - Start of Injection Regulation
              17-10 - Control Difference - Intermittent

              Jos viat kuittaa ja käy lenkillä, niin maantienopeudessa menee ESP valo päälle, ja tehot katoaa. Joskus valo sammuu ajettaessa itsestään. Moottorin vikavalo ei enää tullut, vaikka vikakoodi löytykin testilenkin jälkeen.

              ECU löyty kuskin puolelta tuulilasin alta. Ei kosteutta. Liittimet käytetty irti.

              MAF antaa tyhjäkäynnillä specified 172.7mg/str ja actual heiluu välissä 168-180 mg/str.

              Onko tuon ikäisessä pumppusuuttimet? Ei uskalla mennä vielä ruiskutuksen ajoituksia mennä säätelemään, koska vika on ajottainen.

              Comment


                #8
                Ruiskutuspumpun vaihto tai kunnostus edessä

                Comment


                • #9
                  Juu, lueskelin netistä juttua tuosta 00550 koodista. Vissiin pumpussa jumittelee ruiskutuksen ajoitus mäntä.

                  Comment


                  • #10
                    Katsottiin pumpun ajoitus. Oli aivan liian aikaisella, ei näkynyt edes VCDS:n ikkunassa. Pistettiin kohilleen, eikä vikavaloa enää tullut testilenkillä.

                    Hihnnojen vaihto on kohta ajankohtainen. Tekeekö kulunut/venynyt hihna ajoitukseen liikaa ennakkoa? Eikös se pitäisi mennä myöhäisemmälle?

                    Comment


                      #11
                      Ei, hihnan venyessä menee myöhäiselle.

                      Comment


                      • #12
                        Olisikko jäänyt edelliseltä hihnanvaihtajalta ajoitus tekemättä. Alkoi sitten nyt oireilemaan. Mikähän kumma siihen nyt lisää ennakkoa teki.

                        Oli vähän aika sitten jokin tulppa irronnut pumpusta, ja joutunut käyttää huollossa. En tiedä mikä, kuitissa oli vain "tulpan kiinitys". Oireet alkoi vähän tämän jälkeen. En tiedä onko asioilla yhteyttä.

                        Comment


                        • #13
                          Jos hihnanvaihdossa jäänyt ajoitus tekemättä, ja pumppu on kuitenkin pystynyt tähänasti vielä sitä juuri ja juuri säätämään. Jokin tulppa irronnut pumpusta ja se käynyt kuivana. Ja sen verran vioittanut ajoitus mäntää, että ajoitus ei enää onnistu ajoittain. Nyt kun perusennakko on kohdillaan, niin ajoitus onnistuu pumpulta. ??

                          Comment

                          Working...
                          X