Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 1.9 tdi AVF hyytyi - 1200 rpm "ryömi tien sivuun" - moodi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 1.9 tdi AVF hyytyi - 1200 rpm "ryömi tien sivuun" - moodi

    Teki saman tempun 11/2014. Hyytyi ajosta. Vika oli kaasupolkimessa.

    Poljin vaihdettiin, mutta nyt sama hyytyminen suoraan ajosta. 1200 rpm kierrokset. Ei vastaa kaasuun. Polkimesta hetkellinen vikakoodi. Ei muita koodeja. Kaasupoljin todettu testerillä toimivaksi.

    Toimi pari päivää moitteetta. Tänään taas hyytyi. Hehkun valo ja esp merkkivalo palavat.

    Mystistä on. Uutena tietona on, että auto on mahdollisesti saanut joskus kosteutta. Ehdottelivat korjaamolla, josko vika olisi ECU:ssa.

    Hyytymisen jälkeen 1200 rpm "ryömi tien sivuun" - moodi joko pysyy tai tulee heti uudestaan kaasuun hipaisemalla, kun yrittää käynnistää autoa uudestaan.
    Viimeksi muokannut elfuego; 31.8.2015, 20:05. Perustelu: "Limp home mode" korjattu paremmin vastaavaksi

    #2
    Olisko johtosarjassa jotain hapettumaa tai muuta ongelmaa ennemmin?

    Comment


    • #3
      Johtosarjaa epäilin, mutta polkimen asentaneen korjaamon mukaan johtosarjassa tai muissakaan liittimissä ei ollut hapettumia. Voiko silti olla?

      Tänään on saatu vikakoodi kaasupolkimen asentotunnistimelta. Edellinen korjaamo kuitenkin haluaa, että potentiometri mitataan, jotta vika olisi selvä.

      Missä muualla vika voisi olla?

      Comment


      • #4
        Poljin kuitenkin toimii tuossa vikatilassakin? Yhdessä automaattipassatissa tuo poljin antoi vikaa ja se tiputti vian ilmetessä polkimen kokonaan pois toiminnasta, ryömimällä pääsi eteenpäin ilman uudelleenkäynnistystä. Antoi myös järkeviä arvoja 0-100 väliltä mutta vika tuli aina 10-15% välillä jos polkimen piti siinä alueella hetkeäkään kauempaa. Suora survaisu tuon alueen ohi ei aiheuttanut vikatilaa.

        edit. koitappa lähteä vauhdikkaasti liikenteeseen ja pidät kierroksia päälle 3000rpm jotta saa kaasuakin runtata tavallista syvemmälle.

        Comment


        • #5
          Poljin nimenomaan ei toimi vikatilassa, vaikka kuinka pumppaisi. Ryömimällä pääsee eteenpäin kierrosten pysyessä vakiona 1200 rpm.

          Poljin testattu 2:lla luotettavalla korjaamolla. Antaa tolkkuja arvoja. Korjaamon testissä varovaisella painalluksella pääsi yläkierroksille. Nopea polkaisu johti uuteen vikatilaan.

          Uutena tietona johtosarjassa ja boksissa havaittu vettä. Johtosarjaa, boksia ja sen kantta on edellinen omistaja/omistajat räplänneet. !"#¤kele.

          Odotellaan nyt viikonlopun yli antamalla kuivua hallissa, josko vika kuivalla ilmalla ei uusiutuisi.

          Comment


          • #6
            Limppimoodi tarkoittaa (ainakin meikäläisillä foorumeilla) ahtojen rajoittamista jolloin auto kulkee max.satasta mutta kulkee kuitenkin. Vähän hämäävä otsikointi. Mutta tutun kuulloinen vika kyllä. Voihan se vaihdettu poljinkin olla maanantaikappale ja hajota alle vuoden sisään.

            Comment


            • #7
              Kiitos oikaisusta. Voi olla rikkinäinen poljin, mutta voi olla olemattakin. Jos potentiometri pelaa ja yhteys johtoineen toimii kunnolla, jää vaihtoehdoksi enää tuo vesi, mikä pääsee aiheuttamaan ongelmia, koska edellinen omistaja on roplaillessaan paikkoja hajottanut.

              Comment


              • #8
                Joo mutta kuten tuossa kirjoitin, se potikka toimi kyllä VCDS:n kanssa hienosti myös siellä ongelma-alueella, ei kertaakaan hypännyt lukema näyttämään mitään epäloogista mutta niin vain se vika sieltä aina tuli kun polkimen vei tietylle alueelle. Joku hyvin hento katkos siinä potikan annossa tuli joka riitti tuohon vikatilaan viemiseen.

                Comment


                • #9
                  Ok. Tämä selvensi asiaa. Palaamme tutkimuksiin vklopun jälkeen.

                  * Jatkoa *

                  Auto kuivunut vklopun yli ja toimii kuten pitääkin.

                  Selitykseksi jäänee seuraava:
                  Suojakansi oli revitty pois rikkomalla, jolloin reunasta oli lohennut pala. Lisäksi 1 ruuvi puuttui viereiseltä paikalta ja vedenpoistoreiät luonnollisesti tukossa moskasta.
                  Eipä siihen tiellejäämiseen muuta tarvita.

                  Seurataan nyt vielä sitä kaasupolkimen potentiometriä, josko se haluaisi varhaiseläkkeelle.
                  Viimeksi muokannut elfuego; 31.8.2015, 20:04.

                  Comment

                  Working...
                  X