Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 mystinen vika, pitää infernaalista suhinaa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    tokihan pakopaine mitataan aina ennen ahdinta, ettei nyt syntyis väärinkäsityksiä.

    Comment


    • #32
      Niin sitä vaan joka päivä uutta oppii :) Niinhän se tietenkin on. En tosiaan ole koskaan asiaan niin vihkiytynyt tai sitä käytännön tasolla edes miettinyt. Pakopaineita voi toki ilmeisesti kasvattaa myös tukkoinen katalysaattorikin? Voikos esim. tuohon EGR:n laippaan tehdä yhteen pakopaineiden mittausta ajatellen.

      Voi olla parempi toki ettei tätä asiaa tässä topikissa aleta vatvoa. Eiköhän tuo selvinne haulla aika äkkiä.

      Tuo egr:n tulppaaminenkin varmaan nostaa pakopaineita? Tuntuis äkkiseltään ihan loogiselta, että egr tulppauksen jälkeen täytyy rajoitinruuvin säädöllä kompensoida kasvaneet pakopaineet? Voin toki olla väärässäkin..
      Viimeksi muokannut Magirus; 21.4.2016, 22:41.

      Comment


      • #33
        Mie sain auton pelaamaan siten, että paikallaan ollessa pitää kierroksia noin 2000 paikkeilla. Silloin tuo turbon kampi on vielä rajoitinta vasten. Nyt actual ja spec ahdot pitäs olla kohdallaan. Actual huiteli varmaan 0,4 baria yli ennen säätöä. Oikeita numeroarvoja en nyt muista tähän hätään

        Niin. Ja jos tuota ruuvaa liikaa, turbon herääminen menee vaan hitaaksi. Siitäkin on hyvä tulla kierros kerrallaan auki päin

        Comment


        • #34
          Itsellä ei ole actual noussut koskaan pyyntöä korkeammalle, eikä minkäänlaista piikittelyä ole ilmennyt. Ainoastaan tuo infernaalinen suhina arviolta 1600-2200rpm.

          Eilen ruuvasin rajotinta lisää ja nyt alkaa olla tuon aiemman kuvan asetuksissa. Suhina pieneni nyt ensimmäistä kertaa. Tänään tarkoitus hienosäätää vielä lisää. Pitänee vielä tehdä joku logi nykyasetuksilla siten, että esimerkiksi 3-vaihteella lähtee 1400rpm kohdalta kaasu pohjassa ja vedättää tuonne 3000rpm asti. Sama sitten uudestaan rajoittimen säädön jälkee. Näkee että onko sillä vaikutusta heräämiseen.

          EDIT: Putsasin tuon viimeisen säädön yhteydessä myös N75:sta. Kuuluuko sen magn. venttiilin liikkua vapaasti irtaallaan, kun ravistelee? Se tuntui melko takkuiselta. Imemällä ja puhaltamalla voimakkaasti ATM-yhteeseen, sai sisuskaluja välillä liikuteltua.

          EDIT2: Eipä tarvinnut enää rajoitinta säätää, nykyasetuksillakin laahaa paineet 0,2-0,3bar liian alhaalla kunnes n75 sulkee kierroksilla alipaineen painekellolta. Eli suhina on nyt hyväksyttävä ja sen kanssa on elettävä..
          Viimeksi muokannut Magirus; 24.4.2016, 15:35.

          Comment


          • #35
            Arvaillaanpa taas lisää.

            Pistä se N75 uusiksi. Ehkä sen jälkeen niitä suhinoita voisi säädellä pois.

            Edit: Tai sitten on ihan oikeasti ahtovuoto
            Viimeksi muokannut MetAxi; 26.4.2016, 10:13. Perustelu: Spekulointia

            Comment


            • #36
              Jos niitä pakopaineita haluat mittailla. Pakosarjan egr laippaan teet sokea laipan. Siihen hitsaat naaras jarruosan ja poraat reijjän. Sitten vain jarruputken pala ja nippa päähän.

              Comment


              • #37
                N75 voisi toki uusia niin tulisi pois suljettua ainakin vika sen osilta. Toki tuntuu omituiselta, että ahdot kuitenkin seuraisi noinkin hyvin pyyntöä rikkonaisella solenoidilla.. Tässä vielä käppyröitä. Ekassa on vnt-mekanismin rajoitinta "kiristetty" liikaa, eli ahdot ei nouse pyydettyyn alhaisilla kierroksilla. Tokassa säädetty takaisinpäin sen verran, että alkaa pyyntö & toteutuma täsmätä.




                Ahtovuodot tuli poissuljettua jo aiemmin painetestillä. Yksi (pieni) vuoto löytyi kuljettajan puoleisen coolerin alaletkusta.

                Noita pakopaineita voisi tosiaan koittaa mitata. Tuo pakosarjan puoleinen liitos EGR:ssä näytti melko hankalalta irroittaa ahtimen paikallaan ollessa. Lienee kuitenkin mahdollista? Tuo laippa ja siihen laitettava nippa saisi olla jotain jämäkkää matskua että kestäisi noita kohtuu kuumia savukaasuja? Toki voihan siihen nipan tilalle aina pultin kiertää kun ei tarvitse mittailla..

                Comment


                • #38
                  Tuossa työauto octaviassa on 6mm latasta tehty sokia. Hyvin on vuoden pysyny paikoilla ja savut oikealla puolella.

                  Comment


                  • #39
                    Nyt on sitten poistettu ne kolme "tuketta" putkesta ja lisäksi EGR on poistettu ja tulpattu kokonaan. Vaan ei se perketi hiljene, suhina se vaan on ja pysyy.

                    Auto kyllä toimii varsinkin matalilla paljon paremmin. Reagoi kaasuun ihan toisella tavalla ja vääntö tuntuu kasvaneen. Pakopainemittarille ei tullu tehtyä vielä nippaa. Voiko ne pakopaineet toisaalta enää olla korkeat kun tukkeetkin on pois..

                    Uppailen huomenna vielä videon suhinasta.

                    EDIT: Linkki videoon. On melkein kuunneltava tietokoneella kuulokkeet päässä. Kiihdytystilanteessa siis kuuluu parissa kohtaa melko selvästi minkälaisesta äänestä on kyse.
                    Viimeksi muokannut Magirus; 22.5.2016, 14:36.

                    Comment


                    • #40
                      Turbon siivissä ei tieten tarte olla isojakaan ruhjeita niin suhina ja vihellys alkaa

                      Comment


                        #41
                        Vanhaa vikaa taas! Suhina alkaa n.2000rpm, paikallistettu johonkin turbon alueelle. Ei nokijälkiä, ja sormikopelolla ilmaakaan ei vuoda mistään. Tehoja arviolta 130hp, vakiona 180hp. Kiihtyvyys 4-6 vaihteella olematonta, mutta äänimaailma mallia Hornet. Arvon raati on hyvä ja antaa ideoita!
                        Viimeksi muokannut keukku; 28.2.2017, 12:59. Perustelu: EDIT ja egr tulpattu!

                        Comment


                          #42
                          Vikaa selvitelty ja tämän verran viisaampia:

                          Vikakoodit:
                          -imuilman lämpötunnistin, oikosulku plusnapaan tai avoin virtapiiri, jatkuva
                          -ilmamassamittari, oikosulku maadoitukseen tai avoin virtapiiri, jatkuva
                          -imusarjan yläpaineraja ylittynyt, jatkuva

                          MAF vaihdettu, koitettu ilman maffia, ei vaikutusta. Painetesti tehty, ei havaittavia vuotoja. VNT mekanismi ei jumita, ja VNT säätöruuvi tarkastettu, on ns. "normaaliasennossa".
                          Leimalla savuarvot törkeästi yli. Täyskaasu kiihdytyksellä akun merkkivalo syttyy palamaan, ja sammuu kun nostaa kaasupolkimen, tai vähän höllää sitä. Sama apahtuu myös n.2200rpm paikkeilla vauhdin ollessa yli 80km/h.

                          Voiko (uusi) viallinen MAF, tai sen maadoitusongelma aiheuttaa päästöongelmia, ja älytöntä suhinaa ahtimen paikkeilla, sekä tehonpuutetta? Eikös siellä kuuluisi olla jotkin tehdasarvot, kun liittimen irroittaa? Ahtimen siivet toki voi aiheuttaa suhinaa, tuntuis vaan kummalliselta, että ne siivet hajois itestään kaupan parkkipaikalla kauppareissun aikana. Tai että katit/putki yhtääkiä tukkeutuis, ja aiheuttais järkyttävät päästöt. Apuja ja ideoita kaivataan! Myös asiantuntevia pajoja saa ehdottaa Tampereen alueelta!

                          Comment


                            #43
                            Maffi ja mapin johtosarjassa tai vastaavassa on ainakin jatkuva vika päällä vikakoodien perusteella. Ainakin kantseis kattoa johdot ja liittimet läpi näin alkuun

                            Comment


                              #44
                              Olisko joku isompi maadoitusongelma jos kiihdyttämällä saada akun merkkivalon palamaan. Jotain johdoissa on varmasti jos noin monta vikakoodiakin on.

                              Comment


                                #45
                                Missäs tossa moottorin yms maadotuksia on?

                                Comment


                                  #46
                                  Päivitellääs vähän, eli oli siellä sittenkin ahtovuoto. Turbolta lähtevän metallisen putken ja silikoniputken välissä, klemmarin jälkeen vuosi silikonin alta. Ja lataussäädin kaput. Auto rokkaa ja kiitos vastaajille!

                                  Comment

                                  Working...
                                  X