Elikkäs.. 2001vm A4 2,5TDI V6 Quattro manuaali, AKE moottorikoodilla, on kyseinen kulkine jonka vuoksi tätäkin kirjotusta rustataan. Noin viikko sitten yhtäkkiä motarilla ohitustilanteessa alkoi infernaalinen suhina, joka alkaa aina vauhdista ja vaihteesta riippumatta, heti kun kierrokset ylittää edes karvan verran 2000rpm. Suhina muistuttaa lähinnä paineilmapistoolia, ja sisälle se kuuluu repsikanpuolen ilmastoinnista, ulos taas auton etuosasta. Samalla tehoja vähän kateissa, ja savu on kutakuinkin samaa luokkaa höyryveturin kanssa. Edellämainitut siis ainoot muutokset ajomukavuudessa, ei siis pätki, ei kilise/kolise, ei nytkähtele, kierrokset pysyy hyvin, yms.
Silmämääräisesti tarkastettu konepuolelta kaikki letkut, ja kokeiltu kiinnitykset, mutta enempää en ole ehtinyt alkaa purkaan. Ilmeisesti vakio Garretin VNT-ahdin vielä paikallaan, vaikka kilometrejä on kertynyt n.270tkm.
Olisko kellään mitään fiksuja ideoita mistä tätä lähtee metsästään? Tosiaan oudon tästä tekee se, että ilmastoinnin kiinni ollessa (off), puhaltaa repsikan aukko niin että meinaa tukka lähtee päästä! Sillekkin joku selitys ois kiva saada.. :0
Silmämääräisesti tarkastettu konepuolelta kaikki letkut, ja kokeiltu kiinnitykset, mutta enempää en ole ehtinyt alkaa purkaan. Ilmeisesti vakio Garretin VNT-ahdin vielä paikallaan, vaikka kilometrejä on kertynyt n.270tkm.
Olisko kellään mitään fiksuja ideoita mistä tätä lähtee metsästään? Tosiaan oudon tästä tekee se, että ilmastoinnin kiinni ollessa (off), puhaltaa repsikan aukko niin että meinaa tukka lähtee päästä! Sillekkin joku selitys ois kiva saada.. :0
Comment