Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Apua mTDI syöttöjen ruuvauksessa(vauhtipyörän nollamerkistä?)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Apua mTDI syöttöjen ruuvauksessa(vauhtipyörän nollamerkistä?)

    Eli, itsellä driftmissile mersuun sovitteilla tämä R5 2.5TDI kone, ja vakion sähköisen syöttöpumpun tilalle täytyisi saada mekaaninen pumppu, mutta mistä laitteesta?

    Onko missään VAG autoissa R5 turboa? Että saisi ns. "Bolt on' syöttöpumpun ahtokellolla, eikä tarvitsisi ostaa useampaa syöttöpumppua ja kasailla niistä. 2.4D transporterin pumppu varmaan sopisi (?), mutta puuttuu ainakin ahdonalainen syöttö.

    Kiitän jo etukäteen vastauksista, sopivia saa tarjotakin :)
    Viimeksi muokannut saquzi; 18.9.2015, 16:44.

    #2
    Sitä ~samaa 2.4D -konetta on ainakin C4 satasessa. Olisikohan jossain typ 44 turbodieselissä mekaanista pumppua? 1T oli muistaakseni kokolailla sama, kuin alkupään AAT, mutta ilman sähköistä ohjausta.. On toki harvinainen kuin kanan hampaat.

    Comment


      #3
      Joo, t44:stä löytyy:

      http://www.audiworld.com/forums/audi...s-any-2201737/

      Ei oo kyllä järin yleisiä nuo, ite vissiin nähny livenä yhden joskus.

      Comment


      • #4
        Joo, tollasta aivan turha hankkia kun tulisi aivan liian kalliiksi jos edes löytyisi. Transporterin ja jonkun 1.9TDI koneen pumpuista saisi varmaan toimivan hyvän pumpun? Ja sähköpumpusta se nokkalevy tietty.

        Ja ainakin noiden 2.4D syöttöpumppujen hinnat pyörii siinä satasesta ylöspäin? 1.9tdi pumpuista en sitten tiedä, pelkän kannen siitä tarvitsisi mutta tuskin kukaan erikseen myy?

        Comment


          #5
          Joskus kymmenen vuotta sitten kun tarvin jonkun pikkuhilun omaan 1.9td pumppuun, kävin ihan Tammerdieselistä kysymässä. Niillä oli siellä korjaamon puolella pöydän alla melkoiset läjät kaikenlaisia käytettyjä pumpun osia ja sieltä mullekin silloin löytyi sopiva muutamalla kolikolla.

          Comment


          • #6
            Kysyin ruotsista dieselmeken iltä m-tdi pumppua hinnaksi määräsi 1200€. Näissä on ongelma se että pienenmällä aksilalla varustettu pumppu ei ole kestävä, 20mm aksilalla varustettu taas kestäisi.

            Comment


            • #7
              http://www.motorgeek.com/viewtopic.php?p=613923

              Selaat alaspäin niin tulee myös juttua mekaanisesta pumpusta.
              Viimeksi muokannut To87; 2.7.2015, 18:03.

              Comment


              • #8
                Dieselmekenin pumpun hinnassa on kyllä yksi tonni liikaa hintaa... Ymmärsin tuista motorgreekin projektista että useammasta pumpusta tuokin kasattu, jopa neljästä eri pumpusta. Paras vaihtoehto metsästää siis 2.4D pumppu ja siihen vaikka se 1.9tdi pumpun kansi?

                Comment


                • #9
                  Voisin tietysti kysyä tuolta ranskalaiselta vähä reseptiä näihin pumppuihin mitä se on tehny kunhan kerkeää

                  Comment


                    #10
                    Vitoskoneissa kun on pumppu takapäässä moottoria, kaasuvipu on toisella puolen pumpun kantta neloskoneeseen verrattuna. Pumpun kansi löytyy sitten Audin 2,0TD tai Volvon 2,4TD moottorista. TDI koneen kannella et tee mitään, siinähän ne sähköt on mistä käsittääkseni piti päästä eroon.

                    Comment


                    • #11
                      Joo sähköistä eroon, oon ymmärtänyt vaan että on 1.9tdi mekaanisiakin myös.

                      Comment


                        #12
                        Ei ole.

                        Minulta voisi löytyä yksi 5-syl TDI käyttöön tehty mekaaninen pumppu joka tosin seissyt tallissa muutaman vuoden.

                        Comment


                        • #13
                          Käyttäjältä TDIq tuli siis pumppu löydettyä! Sinne sisälle tuli laitettua sähköpumpun 12mm nestepää. ei tietoa mistä pumppu rakenneltu, mutta ahdonalainen syöttö ainakin löytyy.


                          Auto tämän näköinen:
                          Ongelmaa on vaan ahtojen nousun kanssa... Ei siis nouse edes kuorman kanssa muutakuin aavistuksen, 0.2bar. Ladassa oli sama hyrrä, ahdot nousivat 1,bar helposti. Omat veikkaukset kohdistuu syöttöjen määrään, sillä mustaa savua ei vaan tule niinkun muissa viritetyissä turbodieseleissä... Syöttöruuvi on ruuvattu niin pohjaan kuin menee, ja vakio ahtokara käännetty siihen asentoon jossa ahdoilla eniten soppaa. Vipusuhdetta en ole pumpusta muokannut, en edes tiedä onko kyseessä pumppu jossa hyvä vipusuhde. kierrosherkkä kuitenkin on.

                          Comment


                          • #14
                            Auttakaa, mTDI ja syöttöjen puute!

                            Ei ala ahtamaan sitten millään, syötön puutetta. Normaalisti kuormalla vedättäessä ahdot nousevat 0.1 bar, kaveri sitten koitti käsin painaa ahtokaran alas, paikallaan nousi ahdot hikisesti 0.2bar....

                            Pumppu on siis muutamasta eri pumpusta kasailtu, en tiedä mistä. Jos pumpussa jossain jotain sarjanumeroja tms. Niin voin ne katsoa jos ne auttavat jotakuta.... Pumppu kuitenkin jonkun 5syl audin pumppu, jossa ahdonalaisella syötöllä varustettu pumpun kansi, ja sähköpumpun nestepää. Syöttöruuvi on aivan pohjaan ruuvattu, ensin kierretty niin paljon kun menee ja sitten puoli kierrosta takaisin. Kaasuvipu säädetty senverran että käy suht korkeaa tyhjäkäyntiä syöttöruuvi pohjassa.. juuri tänään katsoin moottorin heittokellon kanssa nolliin, ja säädin syöttöpumpun dampperin merkin samaan kohtaan pumpun jalan kanssa. Voiko väärä ruiskuennakko edes vaikuttaa noin paljoa että ei ahda/savu puuttuu?

                            Muuta speksiä: 42mm tuubikäyrästä tehty pulssipakosarja, todella pitkä (käyrien keskipituus 60cm), ahtimena joku traktoriin tarkoitettu garrett. Turbo silti sen verran pieni, että 1200viinaturbo ladassa ahtoi 1.5bar.


                            Kaikki hakuammunta tervetullutta, projektia tehty helvetin kauan (audin moottori mersuun mersun laatikolla yms) ja nyt kun ei pelaa niin on todella epätoivoinen olo. Auttakaa.

                            Comment


                            • #15
                              Eikö kellään ole heittokelloa että sais ennakon oikeasti kohdalle. Mulla olis kello jos jaksaa ajella kauhajoelle hakeen tuo ja tuoda takaisin. Diesel huollon pumppupenkissä selviäisi syöttö määrät.

                              Comment


                              • #16
                                Mitä tarkoitat? Ainakin niin kohdilleen sen katsoin, että ykkösen hehkun reiästä kone nolliin ja dampperin merkki kohdilleen. Paljon suunnilleen mahtaa olla hintaa jos vie pumpun dieselhuoltoon tarkastettavaksi?

                                Comment


                                • #17
                                  Syöttöpumpun ennakkoa meinasin että sen kattoa kellolla kohdalle. Seinäjoella on ainakin pohjanmaan diesel huolto soitat sinne ja kysyt mitä maksaa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Lähteekö se kuitenkin ihan ok käyntiin vai joutuuko sahaileen?
                                    Ainakin vakio r5 tdi voi olla pirun laiska jos ajotus on pieles. Omassa ei esim toimi ok jos ajotukset on millilleen oikein. En tiedä mistä johtuu moinen, mutta toimiin saa pumppun asentoa hieromalla.

                                    Onko varma että polttoainetta tulee pumpulle riittävästi?

                                    Mites tuossa ahdot säätyy?

                                    Comment


                                    • #19
                                      12mm nestepää kyllä jo tarttee sitä ainetta, pa linjoiksi 10mm nylonia ja facetin sähköinen pumppu apulaiseksi.

                                      Onko se turbo mahdollisesti gt32 käytetty 6 cyl traktorin moteissa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        välillä aika kauankin saa sahata, tosin hehkut ei käytössä. Joskus lähtee heti.

                                        kuva turbosta:

                                        huono kuva pakosarjasta:

                                        Tulolinjana vakio mersun 8mm linja.... Voisko se vaikuttaa niin paljon? Löytyisi kyllä sähköinen siirtopumppu mitä käytetty hallin lämmittimen jäteöljyn pumppaamisessa, sitä voisi koittaa. Löytyy myös jonkun audin tehokas bensapumppu, pitäisi vaan keksiä tälle paineensäädin jotta saadaan 1-2bar esipaineistus?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kaverilla oli gt32 volvo 930 2,4td ssä ongelmana oli herääminen. Siinä oli pitkillä putkilla varustettu tuubisarja. Vaihtoi vakio td sarjan niin toimi paljon paremmin. Kyllä tuo pakopesä näyttää fyysisesti isolta. Ei tyyppikilpeä paikalla vissiin enää mistä kattoisi malli?

                                          Comment


                                            #22
                                            Nestepää siis itse vaihdettu? Tarkistitko k-mitan asentaessa?

                                            Ennakot säädetään nestepään männänpäästä heittokellolla, ei pyörittelemällä merkkeihin.

                                            Myöhäinen ennakko aiheuttaa varmasti huonoa käynnistyvyyttä, varsinkin kylmemmillä keleillä.

                                            Comment


                                            • #23
                                              On tuo joo todellla iso pakosarja... Ei oo mitään tyyppikilpeä varmaan ikinä tuossa ollutkaan. Ainoastaan merkinnät B.C.C, m27 & garrett.

                                              Itse vaihdettu kyllä. En tarkastanut k-mittaa, mutta kummassakin pumpussa oli yhtä paksut nuo shimmiprikat. Onko siihen säätämiseen jotain erikoista vielä mitää tietää? Moottori nolliin, ja joku suutinputki irti ja heittokello tilalle ja etsitään korkein nosto?..

                                              Comment


                                                #24
                                                http://www.netikka.net/vepiku/ajoitus.htm

                                                Tuossa ohjetta ennakonsäätöön.
                                                Mitä lienee tdi-koneessa kellolla mitattu arvo, kun ajoitus on kohdallaan? tdi kun on niin helppo säätää tietokoneen kanssa kohdalleen.

                                                Suutinputkiin ei tarvi koskea. Heittokello laitetaan haistelemaan männänpäätä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Moottori nollille pumpun pään nokkaaksilan hihnapyörä löysälle keskitulppa nestepään korkista irti, kellon pidikkeen ruuvaat kiinni, kello paikalle ruuvilla lukitaan, kellon taulu kääntää nollille ja sitte vain moottorin pyörimissuuntaa kääntäen haluttuun ennakkoon. Olisko 0.8 ennako hyvä. Tuota mun kelloa varten ei tarttenu ottaa suutin putkea irti.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Koitin pistää tollasen sähkösen siirtopumpum pumpulle, ei mitään vaikutusta..

                                                    Mitataanko tuo 0.8mm siis siitä, kun konetta aletaan pyörittää moottorin pyörimissuuntaan ja mäntä alkaa taas nousta??

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Moni on todennut sähköpumpuista olevan enemmän haittaa, kun hyötyä.
                                                      Kyllä kunnossa oleva pumppu 12mm päädyllä riittää jo varsin mukaviin lukemiin.

                                                      Ennakko on mitta, miten paljon syöttöpumpun mäntä on noussut siinä vaiheessa, kun mäntä on yläkuolokohdassa.

                                                      Nestepään mäntä lähtee siis kiipeämään tuota nokkaa pitkin ennen männän yläkuolokohtaa.
                                                      http://i00.i.aliimg.com/photo/v0/132...e_type_cam.jpg

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ei onniatunut sitten enää millään. Ei vaan saanut taivuteltua sopivaa tikkua joka passaa hehkun reiästä.. Sillä tuo männän monttu ja kun tuo hehkun reikäkin vinossa sylinteriin nähden.... mittakellon viisari pysähtyi meinaan eri suuntiin pyörittäessä eri kohtiin, parhaillaan milli heittoa. Pumpun männän etäisyyden mittaus onnistui hyvin, ja koitin sitten ton ykk merkin mukaan säätää, ennakko näytti 0.15mm ja käänsin sen 0.08, ei edes käyntiin.... Ainut vaihtoehto olis varmaan kohta tökätä toi pumppu huoltoon tarkastettavaksi...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Siis 0.80 ennakoksi eli kymmenyksiä, nyt sulla on 0,08 eli se on sadasosia. Eikö sulla oo 0 merkkiä vauhtipyörällä mistä kattoa kone nollille.
                                                          Viimeksi muokannut To87; 23.8.2015, 17:33.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            https://youtu.be/QzXm1_dXniQ

                                                            video tappisyötöllä ja ennaklla millä lähti käymään. Ei siis oikeestaan mustaa savua..... Koitan mennä säätämään uudestaan ennakon!

                                                            E: Ja on, muttakun ei ole audin vaihdelaatikko. Siellä on adaterilevy ja mersun loota
                                                            Viimeksi muokannut saquzi; 23.8.2015, 18:05. Perustelu: spektit puuttu

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X