Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Afn moottorin kilkatus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Afn moottorin kilkatus

    [b]Autolla ajettu nyt 199 tkm. 1000 km sitten moottorista alkoi kierrosten noustessa kuulua pientä metallista kilinää. Eilen rekan ohituksen jälkeen ääni koveni ja kuuluu jo tyhjäkäynnilläkin.
    Kierroksia ei kärsi nostaa yli 2000 kierroksen, koska ääni kuulostaa tod. pahalle.

    Nokka käytettiin tänään poissa. Nostajat näytti ulospäin ehjiltä, kulumista jonkun verran niissä oli. Uudet nostajat tilattu, mutta kaveri epäili ettei kilinä poistu vaihtamisella. Vaihdetaan ne jokatapauksessa uusiin.
    Kaverini epäilee kiertokammen laakereita.
    Onko muita vaihtoehtoja tuolle kilinän aiheuttajalle?

    Auto ajettu katolleen 4000 km sitten, liekö asialla osuutta kilinään?

    #2
    Nopeasti kuullostaa laakerirempan paikalta. Katolleen ajettaessa saattaneet laakerit käydä kuivana ennen sammutusta.

    Comment


    • #3
      Pahimmassa tapauksessa öljyä ollut runsaasti sylintereissä kaadon jälkeen. Jos pyttyjä ei ole tyhjennetty niin koneesta voi löytyä kieroja kankia laakerivaurioiden lisäksi.

      Comment


      • #4
        Afn moottorin kilkatus

        Auto oli jäänyt katolleen kaadon jälkeen, siitä ei ole tietoo kauanko kone oli pyörinyt katollaan ollessaan.

        No, tiistaina vaihtuu jokatapauksessa nostajat. Jos ääni ei koneessa muutu, niin sitten kai se on alettava etsiä vikaa alakerran puolelta.
        Liekkö mahdollista, että alipainepumppu pitäs noin pahaa ääntä?

        Comment


          #5
          Jos se oikeasti kolisee kuten kuvailet, taitaa olla turha vaiva vaihtaa nostajia.

          Comment


          • #6
            Turha vaiva oli tosiaan vaihtaa nostajat. Seuraavaksi kierokangen laakereiden kimppuun...
            Toivottavasti selviäis pelkällä niiden vaihdolla.

            Comment


              #7
              Minä ottasin koneen irti ja tekisin perus korjauksen, eli vaihtasin kaikki laakerit ja tiivisteet. Jos se kerran on tuosta katolla käynnin peruja niin orastavaa vikaa voi olla muuallakin.

              Comment


              • #8
                Kun veivin alapää on auki, kokeile onko yläpäässä (männäntapilla) välystä. Olen nähnyt sököjä tapin heloja. Yleisempi pumppusuutinkoneissa mutta kannattaa tarkistaa. Jos männän päällä on ollut öljyä mikä ei puristu kasaan, isku rankaisee ekana tapin helaa joka on yläpäästä kavennettu.

                Comment


                • #9
                  kiertokangen laakerit oli pyöriskelly mukana. kampiakseli lähtee pajalle ja kone puretaan atomeiksi.
                  mahollista on, että mäntä on myös lyöny kanteen asti.

                  Comment


                  • #10
                    afn on hyvä moottori...

                    http://lost.host.fi/ande/passat/kansi_nelonen.jpg
                    http://lost.host.fi/ande/passat/nelospytty.jpg

                    tuo oli 240t ajettu

                    Comment


                    • #11
                      Ois tarvis kampiakselille. Kampuraa ei saa hiottua kuntoon.

                      Eli jos jollain löytyy ehjä kampakseli tuohon koneeseen, niin laita postia tai soita.
                      Tai numeroita mistä vois kysellä käytettyjä kampuroita.

                      Neuvot myös tervetulleita, käykö muista koneista kampiakselit tuohon afn myllyyn?

                      jp.pasanen@pp.inet.fi

                      klo 14.30 jälkeen 040-5590100

                      Comment


                      • #12
                        Tuollainen linkki pyörinyt parissa keskustelussa, ainakin kansia ja vaihtokoneita löytyy AFN, luulisi että kampakselikin järjestyy kysymällä.

                        http://www.motorenkoeln.de

                        Antti, katkesiko Passatin moottorista kiertokanki vai mikä tuon tuhon aiheutti?

                        Comment


                        • #13
                          Ei katkennu, nelosen imuvena jostain syystä hajonnu.

                          Miulle tuo kampirauta jäi ylimääräiseksi mutta taidan pitää sen vielä tässä vaiheessa itselläni ja kasaillaan tuosta vanhasta moottori ajan kanssa.

                          Eikös tuo sama akseli löydy jokaisesta VAG tdi vehkeestä, joten luulis semmoinen löytyvän ihan suomestakin.

                          Comment


                            #14
                            afn ja ahu venttiilit

                            mulla on tullu pariikin kertaan eteen ahu ja afn koneissa että venttiilit menee poikki omia aikojaan,en vaan kyllä tiä et mikä sen aiheuttaa. koneet ovat olleet täysin erilaisessa ajossa,toista on rääkätty ja toisella ajettu hissunkissun ja silti vaan menee venat poikki.mielenkiintoista!

                            Comment

                            Working...
                            X