Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 2.0tdi -08 dpf tyhjennys ?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 2.0tdi -08 dpf tyhjennys ?

    Tarkoitus/haaveissa tyhjentää DPF pönttö A6 2.0TDI -08. (+optimointi.)

    Onkohan millane homma saada pönttö autosta irti? Alakautta kuitenkin ?
    Viimeksi muokannut aero69; 16.6.2015, 17:08. Perustelu: siivous

  • #2
    Siis,mahtuuko tulemaan pois ilman isompia purkuja/moottorin nostoja/tms?

    Comment


    • #3
      Mahtuu tulemaan yläkautta, ainakin omassa -07 a6:ssa.

      Aika yksinkertainen homma kaikkiaan, auto pukeille tai nosturille, pohjamuovi pois, alakautta pakoputken mutterit auki pitkän jatkon kanssa. Muistaakseni piti ottaa joku tukirauta edestä pois, että mahtuu paremmin.

      Sen jälkeen konehuoneen puolelta ilmanputsarikotelo pois ja dpf: pöntöstä putket ja paine-anturit irti, osa aika kettumoisia, mutta saa kyllä irti.

      Sitten vaan turbon ja dpf pöntön mutterit auki ja pönttö pois, saattaa olla, että joutuu vähän pyörittelemään, mutta mahtuu kyllä yläkautta pois.

      Voi olla, että jotain pientä joutuu lisäksi irroittamaan, mutta en nyt aivan tarkkaan muista, kun omasta projektista on aikaa ainakin puolivuotta.

      Comment


      • #4
        Eikö pöntön piuhoja saa liittimiltä asti irti? T5 portterissa tein näin ja helpottaa kyllä hommaa huomattavasti.

        Comment


        • #5
          Joo tosiaan piuhat kannattaa irroittaa mahdollisuuksien mukaan liittimiltä jo senkin takia, ettei johdot ole ihan solmussa kun ruuvaa niitä pöntöstä irti.

          Comment


          • #6
            Kiitos vastauksista! :-)

            Samalla pitäis turboakin tarkastaa..? Välillä kulkee hyvin ja välillä ei mihinkään.. turbossa vikaa? Voikos näitä "juttuvasiipisiä" "puhdistaa"?

            Ja mistäs uutta turboa jos tulee tarvetta...?

            Comment


              #7
              Mr musclea on toiset kokeilleet, google löytää. Jos uutta ahdinta hankit, niin Fin-Turbo on oikea osoite.

              Comment


              • #8
                Mr muskeli oli uutta asiaa. Täytyypäs kokeilla :-)

                Jostain luin että egr kautta ainetta.? Voikos samalla jos dbf huoltaa/irrottaa?

                Comment


                  #9
                  Ainiin, ehkä en musclea laittaisi jos pönttö on kiinni ja sitä meinaa vielä käyttää.

                  Comment


                    #10
                    Ffp;ltä muistan lukeneeni että kokeilivat musclea kattiin tai dpf:ään ja hyvin kesti kennot, samalla tavalla puhdisti.
                    Kunhan ei alumiinin kanssa päästä kosketuksiin.
                    Egr putken kautta laitoin yhteen 2.0tdi jettaan, kyllä se tehosi joksikin aikaa, muoviputken kun laittoi suuttimeen kiinni niin sai oikeaan osoitteeseen vaahdot.

                    Comment


                    • #11
                      Nyt on dpf ja egr "huollettu" +optimoitu. Hyvin toimii waggi taas... :-)

                      Comment


                      • #12
                        Optimoitko lisää tehoja vai otitko ohjelmalla vaan poltot pois?

                        Comment


                        • #13
                          Molemmat :-)

                          Comment

                          Working...
                          X