Elikkäs lähdin aamulla salille ja kun käynnistin auton moottorin vikavalo jäi palamaan. auto kävi ihan normaalisti eikä mitään ihmeellistä ollut havaittavissa. Koitin lukea vikakoodit(V-checker vag pro)mutta ei antanut mitään. Ajelin autolla noin 10km eikä mitään erikoista ollut havaittavissa mutta vikavalo pysyi päällä. Mistähän moinen voisi johtua? Autolla ajettu +300tkm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 4F 3.0tdi moottorin vikavalo
Collapse
X
-
Saattaakin vika olla kaasuläpissä kun autoa aamulla käytin ja ajoin pienen lenkin niin tyhjäkäynnillä kierroslukumittari seilaa hieman. Täytyy katsoa viimeistään vkl aikana että miltä näyttää. Mites kun oon miettiny auton softaamista ja dpf:n poistoo niin kannattaako mahd. viallisia kaasuläppämoottoreita korjata vai poistaa läpät ja softata auto?
Comment
-
Tänään käytin kaasuläppäkotelot irti ja paskaisethan ne oli mutta läpät liikkuivat sujuvasti. Kun laitoin kotelot takaisin paikalleen ja piti kokeilla käykö vivut ääriasennossa vaivatta kun käyttää virrat päällä(sain kuulla tämän koteloiden irroituksen jälkeen) niin vikavalo ei enää palanut. Apparin puoleisella vivulla oii pieni nytkähdys aina ääri auki asennossa joten varmaan tulossa tiensä päähän? Auto tosiaan menee keskiviikkona huoltoon niin saa siellä sitten koodit luettua ja tsekattua myös suutin arvot varmuuden vuoksi.
Comment
Comment