Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI lastutettu syksyllä, nyt savuttaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Juu, kannattaa. Mites Maf/Map siinä ongelmakohdassa? Maffin lukemat alkaa laskea, mites samalla kohtaa map?
    Jos maf alkaa laskea, niin itse en kyllä keksi kuin ongelmaa ilmansaannissa. Jos olisi ahtovuoto, niin maffin lukemat kyllä edelleen nousisivat, koska mittarin läpihän se menisi.
    Kokeileppa uudella filtterillä/ilman filtteriä, auttaako yhtään. Ettei vetäisi imuputkea kurttuun ja ilman saanti siksi vähenisi. Nyt jos ei sitten ilman määrää mitata, tai käytetä mihinkään, niin tottakai mennään paksulle. Tuossa mallissahan otetaan se ilmansuodatinkotelolle tuleva ilma sitten siitä syylärin luota, eli kotelolta syylärille on oma putkensa. Siinä keskellä on karkea suodatin, joka tukkeutuu lehdistä yms. scheissestä helposti. Onko se putsattu milloin viimeksi?
    Arttu kun sääti oman vastaavan aikanaan, huomautti samasta asiasta ja vaihtoi myös ilmanputsarin samasta syystä kesken säätösession.

    Comment


      #32
      Mapin arvot pysyy logissa 2601 mbar aina sinne 4200 rpm asti. Isompia arvoja sillä ei saa katsottua, koska asteikko loppuu kesken (softassa pyynti pitäisi olla 1,75 bar).
      Ilmamäärä pysyy noin 1330 mg/str lukemissa noin 3600 rpm asti ja sen jälkeen tippuu noin 1160 mg/str lukemiin ennen kun tippi työntää isompaa vaihdetta silmään.
      Ilmansuodatin on vaihdettu just turborempan yhteydessä (maanantaina). Myös se karkea suodatin ennen ilmansuodatinta on puhdistettu.
      Voishan tuota kokeilla ilman sitä karkeaa suodatinta tai vaikka kokonaan ilman sitä tuloputkea, mutta kokonaan ilman suodatinta ei oikeen luonto anna periksi lähteä testaan (just laitettu uus kompurasiipi turboon, kun vanha oli ottanu osumaa).

      Comment


      • #33
        Tyhmä kysymys, jos vakioanturin maksimi on tuo 1,6, niin pirustakos se ecu tietää sen oikean, jos pyynti on nyt 1,75? Vai lukeeko ecu jotain muuta anturia?
        Jos soppaa työnnetään tuon 1,75 mukaan ja ahdot ei toteudu, eikä anturi näe sitä, niin mustaahan se pukkaa.
        Voiko putkisto olla tukossa?
        Muutenkin ihmettelen syytä, miksi tehdä softa ilman maffia? Onko ilmansaannissa jo silloin ollut jotain ongelmia ja on tehty sitten kikkavitonen, jotta saadaan tehoa ulos, vai mikä on oikea syy?

        Comment


          #34
          On tuossa vakiona 3bar MAP-anturi, eli ecun pitäisi kyllä nähdä todellinen lukema. Tuo on vaan joku diagnostiikan rajaus tuo 2601 mbar.
          Tuskin putki ahdistaa. Laitettu FOXin cat-back ja DPF on tyhjä.
          Mulla ei ole sen tarkemmin tietoa miksi softa on tehty ilman maffia, kerrottu vain että niin se toimii. :)

          Comment


          • #35
            Ainakin vakioahtimella B7 3-litrainen menee tukkoon ennen neljää tonnia kuten nuo ilmamäärälukematkin osoittaa ja helposti savuttaa siinä neljän tonnin tienoilla.

            On sitten kokeiltu että pelkkä takapönttöjen poisto ei vakioahtimella auta ilmamääriin yhtään. Isomman ahtimen kanssa tietysti alkaa jossain kohtaa auttamaan. Pitää logitella lähiaikoina yks B7 jossa on muokattu ahdin ja aika suora putkisto, että hengittääkö yhtään paremmin.

            2601 mbar on diagnostiikan rajaus ja sen saa nostettua pois haittaamasta.

            Comment


              #36
              Eihän se nyt olis vaarallista jos pientä utua siellä neljän tonnin tienoilla tulis, mutta tuo tosiaan savuttaa jo paljon ennen sitä ja reilusti. Ahtopainemittarilla katsottuna näyttää siltä että tavoiteltua ahtopainetta ei saavuteta kunnolla ollenkaan.
              Tästä alastarolla otetusta kuvasta näkee tilanteen aika hyvin. :)
              Koitan viikonlopun aikana saada tehtyä sen paremman painetestin. Tarvikkeet on jo hankittuna sitä varten.
              Paljonkohan tuossa pitäisi pakolämmöt olla, jos ahdin alkaa olla limitillä? En saanut logitettua kun max. 835 astetta.

              Comment


                #37
                Painetesti tehty uudestaan ja ei kyllä ainakaan ahtovuodosta ole kyse. Kestää laittaa yli 1,5 bar painetta eikä suhise vielä mistään.
                Kokeilin myös ajaa ilman sitä ilmanpuhistajalle menevää putkea ja karkeaa suodatinta, mutta ei ollut silläkään mitään vaikutusta.

                Comment


                  #38
                  Onko kokeiltu vakioida softaa? Luin että on toiminut aiemmin, ehkä? mutta silti.

                  Comment


                    #39
                    Ei ollut ongelmia vanhalla softalla (ei sekään vakio ollut), mutta ei ole päässyt kokeilemaan sillä uudestaan, kun ei nykyisen softan tekijä ole vastannut viesteihin enää hetkeen.
                    Vanha softa olis mulla kyllä itelläki tallessa, mutta ei ole laitteistoa ladata sitä takas ecuun (ja ottaa nykyistä talteen).

                    EDIT: logitin pakolämmöt uudestaan ja näyttäisi neljässä tonnissa olevan lämpöjä jo +899 astetta. Eli taitaa siellä ahdin olla aika limitillä jo.
                    Viimeksi muokannut JPa; 15.8.2015, 22:49.

                    Comment


                    • #40
                      ettei olisi tuo anturi rikki ja siksi sekoaa koko auto? Ainakin softa leikkaa tehoja kun lämmöt nousee kovin korkeiksi

                      Comment


                      • #41
                        Omassa T5:ssa oli pakolämpöanturi viallinen ja silloin tiputti tehoja pois raskammassa kiihdytyksessä.

                        Comment


                          #42
                          https://docs.google.com/spreadsheets...it?usp=sharing
                          Tuossa vielä logit pakolämmöistä. Pari kertaa täyskaasuveto kolmosella siihen asti, että tippi pukkaa isompaa sisään.
                          Pystyykö tuosta päättelemään jotain anturin kunnosta? Näyttää olevan senverran hinnoissaan ko. anturi ettei viittis "huvikseen" vaihtaa.

                          Comment


                          • #43
                            Näyttäis ainakin siltä että tuo 899 astetta on nimellinen maksimi arvo, jota vehkeet pystyy näyttämään. On vaan niin monella rivillä tuo 899. Tulee ainakin mulla mieleen et kuinkahan korkeaksi lämpötila todellisuudessa nouseekaan. Ei omassani ainakaan mene noin ylös, olikohan niin et 829 oli maksimi mitä tuossa pari kk takaperin logitin 3 ja 4 vaihteella ( bkn manuaali, findiesel softa)

                            Comment


                              #44
                              Eiköhän siellä todellinen lämpötila ole tosiaan (anturin mukaan) yli 900 astetta. Mutta siellä neljän tonnin paikkeilla tuo tuntuis toimivan jokseenki järkesti, koska sillon savutus ei ole niin huomattava kuin pienemmillä kierroksilla (vaikka ahdot tippuukin). Enempi ongelma onkin siinä 3000-4000 kierroksen välillä.
                              Alkaakohan näissä se turbon jälkeinen katti ahdistaa jossain kohtaa? Oliskohan syytä suolistaa siitäkin sisuskalut pois? Kurkkasin kyllä turborempan yhteydessä et ei se täysin tukossa ainakaan ollut.

                              Comment

                              Working...
                              X