Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

V6tdi viritystä ja syöttöpumppuasiaa.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • V6tdi viritystä ja syöttöpumppuasiaa.

    Onko kukaan perehtynyt tarkemmin polttoaineensiirron ongelmiin VP44 pumpun kanssa. Dodge-foorumeilta selvittelin asiaa kun mulle tuli VP44 pumpullinen 500km ajettu -01 24v cumminssi.
    Eli siirtopumpun pitäisi kyetä kierrättämään polttoainetta kokoajan jotta pumppu saa voitelua ja jäähdytystä, esimerkiksi -98 eteenpäin ramessa siirtopumppu on tehoton ja syöttöpumppu paistuu..Polttoaineen paineen pitäisi olla jatkuvasti yli 14psi. Noin -00 paikkeilla siirtopumppua on paranneltu mutta silti se on heikko. Tuolla tämä on selitetty hyvin: http://articles.mopar1973man.com/2nd...njection-pumps.

    Cumminssiin vaihdan rivipumpun ja siitä jää yli tuo lähes uusi VP-pumppu ja suuttimet(sitten kun päivitän ramiin isommat) sekä vakioturbo holset HY35 9cm pesällä.

    Onko tietoa käykö tuon cummins-pumpun nestepää suoraan V6 2.5tdi:n pumppuun? Olis ihan maukas paketti laittaa jossain vaihessa A4:n AFB-pannuun tuo nestepää, suuttimen kärjet ja tuo puhallin.. Viime vuonna kun mulla oli suuttimet irti audista niin nettikaupoista ei löytynyt vakioita cumminssin bosch-suuttimenkärkiä, jokapaikassa myydään vaan virityskärkiä :D Pumppasin sitten vaan vakiot testerillä läpi ja laitoin takas paikoilleen.

    #2
    Mekaanisesti varmasti käy cumminsin osat suoraan, ongelma vaan saattaa tulla kun ajetaan pumppua penkissä ohjearvoihin. Cumminsin nestepäätä itekin miettinyt joskus omaani, mut ainakin toistaiseksi vielä on piisannut tuo kolmemäntäinen korkeapaine nestepää 180hp AKE koneesta. Tosin alkaa olemaan vissiin maksimit otettu tollakin jo pikkuhiljaa...

    Afb koneseenhan ei ole oikein muuta optiota kuin race683 kärjet tai sitten vaihtaa AKN koneesta suutinrungot, niin löytyy kärkiä Cumminsin cr koneista tai muuten aftermarkettina, riippuen paljon haluaa voimaa.

    Muuten kannattaa koneen kannet ehjätä ja antaa kevyesti portausta, saa kivasti virtavuutta lisempää.



    PS. Onpa muuten cumminsissa pienet linjat löpölle, audin vakiot on jo 10/12mm sisämitalla, eikä siten ole tarvinnu ulkoista siirtopumppua.

    Comment


    • #3
      On juu liian pienet nuo polttoainelinjat, se on Dodgen moka kun moottorit on tilattu cumminssilta ilman apulaitteita vain syöttöpumppu paikallaan ja linjat on kaikki mopar-tuotosta. Virittäjät on tämän huomannut ja parannellut niin pumppukin alkaa kestää. Toinen tärkeä on suodatus, suodatin pitäisi olla alle 7micronia niin suuttimet ei kulu turhaan.

      Siis olen vissiin ymmärtänyt väärin kun luulin että noihin runkoihin käy 98.5-02 cumminssin kärjet?? cr-cummins tuli -03
      Viimeksi muokannut cosworthman; 10.5.2015, 14:32.

      Comment


        #4
        Noista vanhoista kärjistä ei ole tietoa, mut 03-04 malliset cr kärjet käy uudempiin 2.5 runkoihin.

        Comment


        • #5
          Juu löysinkin keskustelun tdi-clubilta: http://65.110.12.166/showthread.php?t=373785

          Eipä nuo mun cumminssin kärjet taida käydä, virityskärkiäkin myydään erikseen 98-02 ja 03-04. Eipähän ole sitten niin kiire päivittää uusia cumminssiin :D Pumppu menee hyllyyn, pitää selvittää tuota nestepäätä et onko kukaan saanut toimimaan audin pannussa. Tai ryhdyttävä koekaniiniksi.

          Comment


            #6
            Joo siis tuollahan jengi tuuppaa noita 1.9koneisiin joo jotain vanhempia cumminsin ruuttia ilmeisesti.
            Kannustan kokeilemaan pumppuviriä! :D

            Comment

            Working...
            X