Eilen töihin lähtiessä moottorissa ei ollut oikein alavääntöä. Luulin että on dpf poltto käynnissä, mutta ihmettelin, että miksi kylmällä koneella. Ajoin huoltoasemalle tankille kun edellis iltana syttyi polttoaineen merkkivalo. Tankkauksen jälkeen (pro diesel) jatkoin matkaa ja auto tuntui vieläkin oudolta. Ajoin noin 4 km ja käännyin sivutielle. Siinä kun käytin pienempää vaihetta niin kuulin nakutuksen. Moottorin käyntiääni muistutti 2.5 tdi:tä Nakutus häipyi hetken päästä ja auto alkoi kulkemaan/vääntämään normaalisti.
Mitähän ihmettä tuossa tapahtui? Se Tankki ei ollut kuitenkaan ihan tyhjä ennen tankausta, niin tuskimpa olisi ilmaa saanu. Mitään vikakoodia ei ollu. Kuulosti niinkuin 1-2 pyttyä olisi nakuttanut.
Tuossa on suutinten arvot tyhjäkäynnillä ja 2000 kierroksella kylmällä koneella. Kertokaapa joku joka nuista tietää, että onko suuttimet raja-arvojen sisällä.
Tyhjäkäynti
Address 01: Engine (8K0 907 401 F)
14:43:32
070 Cylinder 1 injection quantity variation -0.14 mg/stroke
071 Cylinder 2 injection quantity variation 0.21 mg/stroke
072 Cylinder 3 injection quantity variation -0.19 mg/stroke
073 Cylinder 4 injection quantity variation 0.00 mg/stroke
074 Cylinder 5 injection quantity variation 0.31 mg/stroke
075 Cylinder 6 injection quantity variation -0.17 mg/stroke
2000 kierrosta
070 Cylinder 1 injection quantity variation -0.13 mg/stroke
071 Cylinder 2 injection quantity variation 0.70 mg/stroke
072 Cylinder 3 injection quantity variation -0.61 mg/stroke
073 Cylinder 4 injection quantity variation -0.42 mg/stroke
074 Cylinder 5 injection quantity variation 0.31 mg/stroke
075 Cylinder 6 injection quantity variation 0.19 mg/stroke
103 Fuel high pressure; actual 417300 hPa
104 Fuel high pressure; control difference -3800 hPa
105 Fuel high pressure; specification 414800 hPa
Mitähän ihmettä tuossa tapahtui? Se Tankki ei ollut kuitenkaan ihan tyhjä ennen tankausta, niin tuskimpa olisi ilmaa saanu. Mitään vikakoodia ei ollu. Kuulosti niinkuin 1-2 pyttyä olisi nakuttanut.
Tuossa on suutinten arvot tyhjäkäynnillä ja 2000 kierroksella kylmällä koneella. Kertokaapa joku joka nuista tietää, että onko suuttimet raja-arvojen sisällä.
Tyhjäkäynti
Address 01: Engine (8K0 907 401 F)
14:43:32
070 Cylinder 1 injection quantity variation -0.14 mg/stroke
071 Cylinder 2 injection quantity variation 0.21 mg/stroke
072 Cylinder 3 injection quantity variation -0.19 mg/stroke
073 Cylinder 4 injection quantity variation 0.00 mg/stroke
074 Cylinder 5 injection quantity variation 0.31 mg/stroke
075 Cylinder 6 injection quantity variation -0.17 mg/stroke
2000 kierrosta
070 Cylinder 1 injection quantity variation -0.13 mg/stroke
071 Cylinder 2 injection quantity variation 0.70 mg/stroke
072 Cylinder 3 injection quantity variation -0.61 mg/stroke
073 Cylinder 4 injection quantity variation -0.42 mg/stroke
074 Cylinder 5 injection quantity variation 0.31 mg/stroke
075 Cylinder 6 injection quantity variation 0.19 mg/stroke
103 Fuel high pressure; actual 417300 hPa
104 Fuel high pressure; control difference -3800 hPa
105 Fuel high pressure; specification 414800 hPa