Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

3.0 TDI Mystinen rahina

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 3.0 TDI Mystinen rahina

    Terve

    Ajatuksia seuraavaan?

    Moottori BKN, 230tkm.
    Omituinen rahina kuuluu kierrosten laskiessa ja kuuluu ainoastaan noin 1000-1100rpm kohdalla. Lisääntynyt pikkuhiljaa vuoden aikana. Kone käy muuten kierroksilla nätisti, eikä pidä muuta ylimääräistä ääntä. Ei vikakoodeja tai muita ongelmia toistaiseksi.
    Tämä ongelma esiintyy useimmiten lämpimällä koneella. Kylmänä hyvin harvoin ja katoaa heti käynnistyksen jälkeen. Kiristäjät eivät äännä.

    Apulaitteet? Kytkin/vauhtis? Huono lääke kuskilla? Joku muu, mikä?
    Edit: Lisätään vielä, että autossa reipas ohjelma. Vauhtis pohjaa jo reippaamassa menossa isoilla vaihteilla.
    Viimeksi muokannut Japa84; 17.4.2015, 16:02. Perustelu: Lisätietoja

  • #2
    Joku lämpöpelti resonoi? Ääninäyte ois kova

    Comment


    • #3
      Tää oli diagnoosissa Kuopion lasipalatsissa ja jakopäästähän se ääni kuuluu. Auto toimii vielä ja vetelee mallikkaasti. Ainoastaan tuo rasahdus noin 1050rpm kohdalla on häiritsevä.

      *Tutkittu apulaitteiden puoli. Kaikki siellä ok.
      *Imusarjien läpissä ei mekaanista vaurioita, vaikkakin antaneet koodia. Poistettu myöhemmin softasta
      *Resonointi pois suljettu

      Kukas täällä oli noihin itse vaihdellut ketjut ja muistanko väärin vielä, että konetta nostamatta? Se, keneltä tämä onnistuu, voisi ilmoittautua.
      Jos jollain asiantuntijalla olisi halua osallistua tähän projektiin, niin korvaisin kyllä euroilla ajan menetystä.

      Päteviä kysymyksiä ja ajatuksia ottaisin vastaan ja ääneen ajattelua voisi harrastaa nyt.

      Minä kiitän!

      -Janne-

      Comment


        #4
        Voi olla, että jos vaan aika riittää ja on matkustushalukkuutta niin lahden takana Virossa saattaa päästä lompakkoystävällisimpään hintaan. Forss.ee ja sitä kautta valmistenumeron kanssa yhteyksiä.

        Tekisköhän nuo kahteen autoon yhteensä puolellatoistahintaa? Voin lähteä peesaamaaan. :)

        Comment


        • #5
          Onko sulla ollut samantyyppistä ongelmaa autossa?

          Comment


            #6
            Ei samanmoista ongelmaa, mutta rapina startissa jatkuu vaikka toisen puolen kiristin on vaihdettu. Tuumailin tässä olisiko sama pistää kunnolla hösseliksi ja uusia kaikki jakopäästä sensijaan, että kokeilee pelkästään myös toisen kiristimen vaihdattamista. Lisää aiheesta löytyy tästä: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=53891

            Comment


            • #7
              Moneen startatessa rapina äänen on auttanu startin vaihto. Mut sul voi olla Jakopää kans.

              Comment


                #8
                Miten se startti vaikuttaa asiaan?

                Comment


                • #9
                  Siis riippuu miten pitkään se rapina/rallatus jatkuu ja se ei aina ees kuulu jos kyse startissa. Siis ku starttaa ni startin kytkentä jumittaa vähän vauhtipyörään. Mut riippuu ihan äänestä:) Kuuluko sulla aina ääni?

                  Comment


                    #10
                    No itseasiassa jos tarkkoja ollaan niin ainahan tuo ei rapise ja toisen kiristimen vaihdolla ei muuttunut suuntaan taikka toiseen oikeastaan. Startti on joskus satunnaisesti pidemmän ajon jälkeen laiska. Voisikohan tuossa olla perää?

                    Comment


                    • #11
                      No sanotaa et noita on vaihdettu ja paljon. Voi tehä silleen et pohjamuovi irti ja auton alle ja toinen starttailee. Ääni yleensä kuulostaa et tulis laatikosta.,Mut paha sanoo ku ei tiedä miltä sun auton ääni kuulostaa.,.

                      Comment


                        #12
                        Jos se on "starttiperäistä" niin miten pitkään se kuuluu ja kuuluuko se jo siinä vaiheessa kun startti pyörähtää? Paljokohan tuo startin vaihto ottaa aikaa eli paljonko sieltä pitää purkaa edestä tavaraa?

                        Comment


                        • #13
                          Älkää nyt prkl sotkeko mun topikkia :)

                          Mulla on kyl kanssa ongelmia lämpöisen startin, sekä vauhtipyörän kanssa. Liekkö nämä yhdessä voisi aiheuttaa tätä rapinaa?

                          Comment


                            #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja juuhok Näytä viesti
                            Paljokohan tuo startin vaihto ottaa aikaa eli paljonko sieltä pitää purkaa edestä tavaraa?
                            Startin vaihto on ainakin manuaalivaihteiseen helppo homma, ei tarvitse purkaa edestä mitään. Aika menee lähinnä pitkien pulttien auki pyörittämiseen ahtaassa välissä, eli tiheähampainen räikkä on jees. Automaatissa piti kai vetaria irroittaa laatikon päästä.

                            Comment


                            • #15
                              Entäs ketjupyörien lukitus rempassa? muuta huomioon otettavaa?

                              Comment


                              • #16
                                Kuka näitä remppoja tekee Suomessa marmoria lukuun ottamatta? Ei paljon 4 päivän kesälomilla tarttee tallissa alkaa tuohon hommaan...

                                Comment


                                • #17
                                  Tähän tehtiin jakopääremppa, kytkin + vauhtis. Auto pelaa nyt hienosti ja ero on käynnissä ja äänessä aika huomattava. Soraäänet hävisi ja jako oli jo ilmeisesti hampaan verran pielessä.
                                  Toivotaan, että kestää seuraavat 150tkm :)
                                  Minä voin YV:nä vastailla noihin kustannuskysymyksiin, jos joku haluaa tietää.
                                  Viimeksi muokannut Japa84; 27.7.2015, 18:20. Perustelu: Tiedon lisäys

                                  Comment


                                    #18
                                    Hieno homma. Mikä oli kokonaiskustannus? Toivotaan että kestäisi kuitenkin vähän pidemmälle. :)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tää ihmettelee edelleen, että miksi Laakkonen ottaa koneen pois jos kerran kamojen vaihto onnistuu purkamalla laatikot yms. vaan tieltä pois, vaikkakin A4 on varmasti ahtaampi kun A6. Tekijät väitelkööt kysyjien kanssa, jos sellaisia tulee.
                                      Jos vielä tulee vastaava remppa joskus eteen, niin taidan tehdä itse. Toivottavasti ei tämän auton kohdalla...

                                      Comment


                                        #20
                                        Vaimon autosta lähti tänään ketjut pois, oireita eli ääntä on kuulunut alle 10 kertaa, mutta kun laatikko oli irti, niin menee samalla. Lukitustyökalut eivät menneet paikoilleen edes pienellä avustuksella, sen verran ovat venyneet, vaikka tosiaan startissa ei ole kuulunut ääntä edes kymmentä kertaa, saatikka muita oireita. Odotan innolla koeajoa, tosin tuloksia sotkee entiseen uusi softa ja paketti Finturbolta...

                                        Comment

                                        Working...
                                        X